• پنجشنبه / ۱ مهر ۱۳۹۵ / ۲۰:۴۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95070100311
  • خبرنگار : 71132

با اشاره به سخنرانی روحانی در سازمان ملل

تابش: سخنرانی رییس‌جمهور در سازمان ملل تجلی خردمندی ایرانیان مسلمان بود

تابش: سخنرانی رییس‌جمهور در سازمان ملل تجلی خردمندی ایرانیان مسلمان بود

نایب رییس فراکسیون امید مجلس سخنرانی رییس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل را تجلی اقتدار، عزت، عقلانیت و خردمندی ایرانیان مسلمان دانست.

محمدرضا تابش در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سخنان امروز آقای روحانی فصل تازه‌ای در ایفای تعهدات بین‌المللی آمریکا و سایر قدرت‌ها باز می‌کند و ما امیدواریم با توجه به هشدار به جا و خوبی که داده شد، آمریکا ملزم شود که به تعهدات خود در برجام که یک معاهده بین‌المللی است عمل کند.

او افزود: سخنان رییس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل تجلی اقتدار، عزت، عقلانیت و خردورزی ایرانیان مسلمان بود. ایشان از وقت کوتاه خود بهره گرفتند و به نکات مهمی در حوزه بین‌المللی، منطقه‌یی و موضوعات مربوط به کشور اشاره کردند.

نماینده مردم اردکان در مجلس با اشاره به اظهارات رییس‌جمهور در مورد ریشه‌های پیدایش خشونت و تروریسم و سیاست‌های سرکوب‌گرایانه قدرت‌های استکباری به بهانه تامین امنیت شهروندان اضافه کرد: رییس‌جمهور استقرار امنیت فراگیر را حاصل مشترک عامه و اتکا به مردم‌سالاری عنوان کردند. ایشان سیاست‌ جمهوری اسلامی در دفاع از حقوق مظلومان و محرومان را با نفی سیاست‌های خشونت‌گرایانه قدرت‌های سلطه‌گر جهانی و محکومیت جنایات آن‌ها در سوریه، عراق، یمن و فلسطین به درستی تبیین کردند.

نایب رییس فراکسیون امید هم‌چنین به بخشی از سخنان رییس‌جمهور درباره نفی فرقه‌گرایی و جلوگیری از ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی اشاره کرد و افزود: سخنان ایشان بر مبنای قانون اساسی، اصول، ارزش‌ها و معیارهای انقلابی بود. ایشان در هنگامه‌ای که آمریکا، رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانان‌شان در منطقه بر طبل اختلاف شیعه و سنی می‌کوبند از پیوند ناگسستنی بین مذاهب اسلامی سخن گفتند  و آب پاکی را روی دست تفرقه‌گرایان ریختند و این همان موضعی است که رهبری بارها در ماه‌های اخیر بیان کردند.

تابش ادامه داد: آقای روحانی در سخنرانی خود با اتکا به ارزش‌ها و موازین انقلابی و البته با اقتدار دست دوستی طرف همسایگان دراز کردند و خواستار دوری‌جستن از سیاست‌های تفرقه‌افکنانه و برقراری روابط بر پایه احترام متقابل شدند که امیدواریم کشورهای همسایه از این موضوع استقبال کنند. مخصوصا عربستان با پذیرش جنایات خود در قبال حجاج این مسوولیت را بپذیرد و از سیاست‌های تفرقه‌جویانه پرهیز کند.

این نماینده مجلس با اشاره به اظهارات رییس‌جمهور در مورد دستاوردهای برجام یادآور شد: آقای روحانی هم‌چنین تعلل آمریکا در اجرای برجام را گوشزد کرد و خواستار جبران اقدامات آمریکا شد و گفت که هرکس از اجرای برجام به عنوان یک سند بین‌المللی تخطی کند از طرف محاکم بین‌المللی مورد پیگرد قرار می‌گیرد. ایشان هم‌چنین دورنمای خوبی از ایران در دوران پسابرجام نشان داد و دستاوردهای ایران در دوره پسابرجام در عرصه‌های مختلف را متوجه مردم عزیز کشورمان دانست.

او در پایان اظهار کرد: آقای روحانی در فرصتی کم به موضوعات مهم منطقه‌یی و بین‌المللی و داخلی اشاره کرد و سخنانی را از موضع اقتدار، عزت و خردورزی بیان کرد که باید از بیان مواضع خردورزانه ایشان قدردانی کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha