• شنبه / ۳ مهر ۱۳۹۵ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 95070301042
  • منبع : صدا و سیما

راه‌اندازی سایت خبری بر اساس اینستاگرام شخصیت‌ها

راه‌اندازی سایت خبری بر اساس اینستاگرام شخصیت‌ها

سایت خبری «اینستانا» که محتوای آن از اینستاگرام تامین می‌شود، همزمان با عید غدیر خم فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، محتوای اینستانا کاملا از اینستاگرام شخصیت‌ها و افراد شناخته‌شده کشور در حوزه‌های مختلف تشکیل شده و به‌روز می‌شود.

به گفته حسن قدیانی - مدیر سایت - این شبکه خبری هم اکنون به طور آنلاین اینستاگرام بسیاری از شخصیت مشهور ایران در همه حوزه‌ها را رصد کرده و به صورت همزمان پست‌های آنها را در اینستانا بازنشر می‌کند.
وی گفت با توجه به استقبال مردم از شبکه‌های مجازی و پیگیری مطالب افراد مشهور به منظور دسترسی آسان‌تر به صفحات آنها این شبکه راه‌اندازی شده است.
قدیانی با بیان اینکه فعالیت ثبت جهانی برنامه، سیستم و روش‌های انجام کار در حال انجام است؛ از راه اندازی اینستانای نسخه جهانی با دسته‌بندی کشورهای جهان و شاخه‌ها و زیر شاخه‌های تعریف شده در آینده نزدیک خبر داد.
مدیر سایت اینستانا با اشاره به برخی از امکانات ویژه و امتیازهای این شبکه خبری گفت: مدیریت زمان در استفاده از شبکه‌های مجازی بسیار اهمیت دارد، از این رو بر اساس آمار رسمی ارائه شده از سوی مراکز پژوهشی فضای مجازی کاربران ایرانی تا 9 ساعت در روز از وقت خود را در این شبکه ها صرف می‌کنند.
وی افزود: برای نمونه کاربری که بیش از هزار حساب کاربری را در اینستاگرام دنبال می‌کند در صورتی که بخواهد روزانه یک مرتبه از این فضا بهره‌مند شود بایستی پست‌های ارسالی را بر اساس تازه‌ترین ارسال‌ها پیگیری کند و این مساله باعث می‌شود زمانی طولانی برای مشاهده حداقلی هر پست صرف کند. در حالی که در این شبکه کاربر تنها بر اساس دسته‌بندی‌های تعریف شده طبق نظریه ارزش‌های خبری پست های مورد علاقه خود را یافته و به سهولت می تواند سایر دسته‌بندی‌ها را مشاهده کند و حتی حساب‌های کاربری که آنها را دنبال نمی‌کند و تنها به صورت موردی خواستار مشاهده آنهاست را مورد استفاده قرار دهد.

قدیانی تصریح کرد: ذخیره تصویر و ویدئوی ارسالی از سوی شخصیت بدون هیچ برنامه و ترفندی در اندازه های گوناگون و همراه با متن، اشتراک تصویر و ویدئوی مورد نظر در سایر شبکه‌ها و کانال‌های موجود در فضای مجازی، استفاده از فیدها، ارسال به پست‌های الکترونیک و مواردی از این دست از امکانات و ویژگی‌های اینستانا است.
وی با بیان اینکه مهمترین شاخصه بارز این شبکه آن است که کاربران می‌توانند در همه متن‌های ارسالی جستجو کنند و واژه‌ها و کلماتی که از تگ خاصی استفاده نشده و به اصطلاح هشتگی بر آن قرار نگرفته را نیز شامل می‌شود، ادامه داد: در جستجوی کلید واژه‌ها نیز نتایج بر اساس شخصیت و بر اساس زمان به کاربر ارائه می‌شود که علاوه بر استفاده کاربران در موضوع تحقیقات و پژوهش و تحلیل گفتمان بسیار کاربردی است. همچنین مشاهده نتایج بر اساس تاریخ امکان خاصی است که با توجه به دسته‌بندی‌ها یافتن یک پست به سهولت امکان‌پذیر است.
مدیر سایت اینستانا خاطرنشان کرد: یکی از موارد مهمی که اغلب دغدغه کاربران و شخصیت‌هاست و مشکلات حقوقی و قضایی را ایجاد کرده موضوع حساب‌های کاربری غیرواقعی است که افرادی از این طریق اقدام به سوء استفاده و کلاهبرداری و اخاذی می‌کنند که این شبکه این مشکل را با ارائه حساب‌های واقعی و حقیقی برطرف کرده است.
وی با بیان اینکه اینستانا از جنبه‌های اقتصادی نیز به جرأت در حوزه اقتصاد مقاومتی در عمل ساماندهی شده است، تصریح کرد: در نظر بگیرید که در صورت مشاهده تنها یک تصویر با حجم 500 کیلوبایت توسط یک میلیون نفر چه پهنای باندی تنها صرف مشاهده یک تصویر شده است و در صورتی که این اعداد در مقیاس حقیقی محاسبه شود و روزانه حجم گسترده‌ای از پهنای باند کشور از طریق شبکه اینستاگرام صرف می‌شود که در اینستانا با توجه به سرورهای تخصصی می‌توان حجم قابل توجهی از پهنای باند را ساماندهی و ذخیره کرد.
وی افزود: درخصوص نسخه بین‌الملل آن نیز یافتن و مشاهده پست‌های شخصیت‌های جهان با توجه به کشور و دسته‌بندی‌ها برای کاربران جهانی و به خصوص رسانه‌ها برنامه‌ریزی شده است. یافتن حساب کاربری یک شخصیت در آسیای شرقی برای یک فرد ساکن در اروپای شمالی با توجه به ناشناخته بودن نام، آشنایی نداشتن با زبان کشور مورد نظر، دشواری در درج نام درست کاربری و مشکلات و سایر دشواری‌ها از جمله  مواردی است که نسخه بین الملل اینستانا برای آن ساماندهی خواهد شد.
به گفته وی امکانات و ویژگی‌های دیگری نیز در این شبکه وجود دارد و برخی از امکانات در بخش توسعه در نظر گرفته شده است.
نشانی سایت: www.instana.ir

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۷-۰۴ ۰۹:۱۴

جالب بود مرسی از خبرتون

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۰۴ ۱۵:۰۱

با این روش از دیدن و خوندن کامنت های بی ادبانه و بی ارزش در اینستاگرام شخصیت ها راحت می شیم

avatar
۱۳۹۵-۰۹-۲۷ ۱۳:۰۷

جالب بود