• دوشنبه / ۵ مهر ۱۳۹۵ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 95070502318
  • منبع : نمایندگی سمنان

جان‌بخشی ابوالفضل 8 ساله به چندین بیمار در لیست انتظار

جان‌بخشی ابوالفضل 8 ساله به چندین بیمار در لیست انتظار

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: اهدای اعضای پیکر یک کودک هشت ساله در استان سمنان به چندین نفر حیات دوباره بخشید.

به گزارش ایسنا، دکتر مهدی شادنوش در جمع خبرنگاران بااعلام این خبر اظهار کرد: اهدای اعضای پیکر این غنچه ناشکفته که "ابوالفضل قهرمانی" نام داشت و تنها فرزند خانواده بود، با اهداء عضو پیوندی به چند کودک بیمار در لیست انتظار جان بخشید.

وی ادامه داد: به همت اعضای تیم‌های کوردیناتوری شناسایی و مراقبت کننده و رضایت‌گیر مرکز شناسایی و فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، اعضای این کودک 8 ساله تهرانی که طی سفر به مشهد مقدس دچار سانحه تصادف شده و به مرکز آموزشی پژوهشی درمانی کوثر انتقال یافته بود به بیماران اهداء شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بااشاره به تلاش زیاد تیم درمانی برای نجات این کودک هم‌وطن تصریح کرد: با وجود تلاش‌های انجام شده، به‌دلیل آسیب برگشت‌ناپذیر سلول‌های مغزی و مرگ مغزی این کودک کاندید اهدای عضو شده و پس از برگزاری جلسات متعدد و دشوار رضایت‌گیری با خانواده و بستگان وی، در نهایت با اعلام موافقت و رضایت خانواده صبور و ایثارگر قهرمانی در روز عید غدیر، پیکر کودک به تهران، اعزام و اعضای بدن ابوالفضل کوچک، به چند کودک بیمار در لیست انتظار دریافت عضو پیوند، اهدا شد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی سمنان با تجلیل از خانواده ایثارگر این کودک ایرانی و ستایش عمل انسان‌دوستانه آنها اذعان کرد: بی‌شک دعای خیر خانواده‌های دردمند و کودکان پاک و معصوم بیماری که با کمک اعضای اهدایی وی به زندگی امید دوباره ای پیدا کرده‌اند بدرقه راه وی و خانواده ایثارگرش خواهد بود.

وی همچنین از تلاش بی وقفه کلیه اعضای تیم‌های کوردیناتوری مرکز آموزشی پژوهشی درمانی کوثر سمنان و پزشکان دخیل از جمله دکتر انبارلویی تقدیر کرد و افزود: باید اهدای عضو به یک فرهنگ در کشور تبدیل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha