• پنجشنبه / ۸ مهر ۱۳۹۵ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95070804733
  • خبرنگار : 71353

آمریکا نگرانی ترکیه را درباره مشارکت کردها در عملیات ضد داعش می‌داند

آمریکا نگرانی ترکیه را درباره مشارکت کردها در عملیات ضد داعش می‌داند

معاون وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد، واشنگتن متوجه نگرانی‌های ترکیه در قبال مشارکت احتمالی کردها در عملیات علیه داعش در سوریه و عراق است.

به گزارش ایسنا، آنتونی بلینکن، معاون وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگوی خود با شبکه MTV ترکیه در آنکارا عنوان داشت: ما در حال حاضر در تمام محورها برای بازپس‌گیری موصل عراق و رقه سوریه که دو پایگاه اصلی داعش در منطقه به شمار می‌آیند، تلاش می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: عملیات «سپر فرات» ترکیه که آمریکا آن را حمایت می‌کرد باعث شد تا داعش نتواند به مرزهای ترکیه برسد و تنها موصل، رقه و دابق (منطقه‌ای از استان حلب در سوریه و در فاصله ۳۵ کیلومتری حلب) را در دست داشته باشد.

بلینکن تاکید کرد: رقه و دابق مهمترین مناطقی به شمار می‌آیند که تحت سیطره این گروه تروریستی هستند اما چگونگی اجرای عملیات برای آزادسازی آنها و کسانی که در این عملیات شرکت خواهند کرد دو مساله‌ای است که همچنان در دست بررسی است.

این سخنان بلینکن که در سفر به ترکیه و به همراه فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا در ائتلاف بین‌المللی علیه داعش صورت گرفت بعد از انجام مذاکرات با مسئولین ترکیه در خصوص ادامه یافتن حملات علیه تروریست‌ها در سوریه و عراق انجام می‌شود.

بلینکن عنوان داشت: ائتلاف بین‌المللی می‌تواند «خلافت داعش» از بین ببرد و از بین بردن این گروه تروریستی باعث می‌شود که امنیت ترکیه و آمریکا تقویت شود.

وی در ادامه با اشاره به نگرانی‌های آنکارا در قبال مشارکت احتمالی شبه نظامیان کرد در حمله به داعش عنوان داشت: تمام آنچه که در سوریه علیه داعش صورت گرفت با توافق کامل و شفاف با ترکیه انجام شد و ما هیچ اقدامی که امنیت ترکیه را به خطر بیندازد انجام نخواهیم داد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه آمریکا را متهم کرده بود که به یگان‌های مدافع خلق (کردها) در سوریه سلاح می‌فرستد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha