• شنبه / ۱۰ مهر ۱۳۹۵ / ۱۸:۲۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 95071006058
  • منبع : نمایندگی گلستان

آیت‌الله نورمفیدی:

دیوار تاریخی گرگان باید احیا شود

دیوار تاریخی گرگان باید احیا شود

ایسنا/گلستان نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به اهمیت دیوار تاریخی گرگان گفت: دیوار تاریخی گرگان به‌عنوان یکی از آثار مهم گلستان و کشور باید احیاء شود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله «سیدکاظم نورمفیدی»، در دیداری با حضور مدیر و کارمندان اداره‌کل میراث فرهنگی استان گلستان اظهار کرد: همه میراث فرهنگی ما بسیار ارزشمند است و من تأکید دارم که باید از این میراث محافظت کرد.

وی به اهمیت دیوار تاریخی گرگان به‌عنوان یکی از آثار مهم گلستان و کشور اشاره کرد و افزود: اگر این دیوار احیاء شود در گردشگری کشور و گلستان بسیار موثر است و اگر می‌شود باید یک کیلومتر از آن را احیاء کرد تا گردشگران بیایند و ببینند و جاذبه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با ابراز تأسف از بی‌توجهی‌های گذشته به دیوار تاریخی گرگان، تصریح کرد: متأسفانه شاهدیم که آجرهای این اثر تاریخی خراب و بخشی از آن هم در ساخت و سازهای اطراف دیوار استفاده شد.

نورمفیدی اظهار کرد: ما که پیرو شخصیت بزرگی مانند امام حسین(ع) هستیم نباید به میراث خود بی‌توجه باشیم و پیروان او افرادی توسعه‌یافته هستند که به میراث و منابع طبیعی خود اهمیت می‌دهند.

وی ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی گلستان را در جذب گردشگر بسیار دانست و گفت: طرح‌هایی که میراث فرهنگی مانند ژئوپارک در نظر دارد به استان کمک می‌کند.

امام جمعه گرگان توجه به زندگی روستایی و احیاء فرهنگ و هنر روستاهای گلستان را خواستار شد و گفت: باید با تبلیغ ظرفیت‌های گردشگری استان به‌خصوص بخش روستایی را معرفی کنیم.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری ظرفیت‌های روستایی را بسیار مهم دانست و گفت: صنایع‌دستی، سبک زندگی و تاریخ روستاها در کنار جاذبه‌های طبیعی این مناطق می‌تواند به جذب گردشگر بسیار کمک کند.

وی هم‌چنین ایجاد بازار مناسبت برای تولیدات روستایی به خصوص صنایع‌دستی را خواستار شد و اظهار کرد: یکی از بازارهای صنایع‌دستی را در موزه روستایی قرق مستقر کنید.

نورمفیدی در ادامه به روستای محمدآباد گرگان هم اشاره کرد و گفت: مردم این روستا با مشارکت خود زمینه توسعه را فراهم کرده‌اند و باید مردم را در جریان گذاشت.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان این‌که جاذبه‌های روستاها در گذشته بسیار جذاب‌تر بود، تصریح کرد: در گذشته وقتی به روستایی می‌رفتیم انگار منطقه‌ای جدید بود و روستاها مولد بودند اما اکنون آن‌ها مصرف‌کننده‌اند و حتی نیازهای خود را از شهر تأمین می‌کنند.

وی با انتقاد از این که استفاده نادرست از ظرفیت‌های استان سبب صدمه زدن به استان شده است، گفت: برداشت بی‌رویه آب سبب شده در بخشی از مناطق استان شاهد نشست زمین باشیم و این یکی از آسیب‌ها است.

نورمفیدی، افزود: چرخه اقتصاد کشور باید به حرکت در آید تا شاهد تحویل در سطح زندگی مردم باشیم و در همین زمینه هم نمی‌شود از ادارات انتظار داشت که توسعه ایجاد کنند و همه آن‌ها نیروی اضافی دارند.

امام جمعه گرگان توجه به صنایع‌دستی را بسیار مهم دانست و گفت: ما در استان ظرفیتی مانند قالی ترکمن را داریم که به خوبی از آن استفاده نمی‌کنیم.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم گفت: امام حسین(ع) شخصیتی فرادینی داشتند و برای ما پیروان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) باعث افتخار است که پیرو چنین شخصیتی هستیم.
نورمفیدی با بیان این‌که امام حسین(ع) همه مرزها را گشود، افزود: هند که یک کشور هندو است در تاسوعا و عاشورای حسینی تعطیل می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha