• سه‌شنبه / ۱۳ مهر ۱۳۹۵ / ۱۶:۲۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95071308435
  • خبرنگار : 71457

نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب درباره سوریه/ ابوالغیط: حلب عملا تبدیل به "کشتارگاه" شده است

نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب درباره سوریه/ ابوالغیط: حلب عملا تبدیل به "کشتارگاه" شده است

اتحادیه عرب امروز (سه شنبه) جلسه فوق‌العاده‌ای را با محوریت سوریه برای بررسی اوضاع حلب برگزار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در سخنرانی خود خواهان تشریک مساعی منطقه‌ای و بین المللی جهت از سرگیری گفتگو در سوریه شد و بر لزوم برقراری هرچه سریع‌تر آتش‌بس و تثبیت آتش‌بس موقت جهت وارد کردن کمک‌ها به حلب تاکید کرد.

وی در سخنان خود گفت: وضعیت در حلب بسیار خطرناک است و آنچه که در حلب رخ می‌دهد، کشتار واقعی است و این شهر به معنای واقعی کلمه "کشتارگاه" شده است و باید برای برقراری آتش بس تلاش کرد.

ابوالغیط تصریح کرد: طرف‌های بین المللی و منطقه‌ای در حمله وحشیانه به حلب دست دارند و قابل قبول نیست که حل بحران سوریه کاملا به طرف‌های بین المللی واگذار شود. باید اتحادیه عرب در حل بحران سوریه به ایفای نقش بپردازد.

وی تصریح کرد: هیچ طرفی نمی‌تواند اوضاع را از طریق راهکار نظامی به نفع خود تمام کند و از گروه بین المللی حمایت از سوریه خواسته می‌شود تا به آتش بسی در حلب دست یابد.

در همین حال، نماینده اردن در اتحادیه عرب تصریح کرد: ما به شدت حمله به غیرنظامیان در سوریه را محکوم می‌کنیم و کاستن رنج‌های آنها هیچ تاخیری را اجازه نمی‌دهد. ما خواهان ازسرگیری آتش بس هستیم.

نماینده قطر نیز عنوان داشت: ما تاکید می‌کنیم که باید فاجعه انسانی در سوریه پایان یابد و این مساله جامعه بین الملل را در مقابل مسئولیت‌های اخلاقی‌اش قرار می‌دهد.

همزمان، نماینده مصر در اتحادیه عرب نیز خاطرنشان کرد: مصر در کنار "مردم سوریه" ایستاده است و ما خواهان پایان درگیری‌ها و مقدمه چینی برای راهکار سیاسی فراگیر هستیم.

نماینده الجزایر در اتحادیه عرب نیز اظهار کرد: تمرکز بر شهر حلب به معنای آن نیست که آنچه که در دیگر شهرهای سوریه رخ می‌دهد، باعث نگرانی نیست. ما خواهان رساندن کمک‌ها به مناطق محاصره شده هستیم.

در همین حال، نماینده دائم عربستان در اتحادیه عرب نیز مدعی شد: سکوت عربی و بین المللی "نظام سوریه را برای ادامه اقدامات «خونینش» ترغیب کرد. سقوط نظام سوریه به معنای فروپاشی کشور نیست چراکه نظام عملا سقوط کرده است! ما برای دستیابی به راه حل مسالمت آمیز برای بحران سوریه تلاش کرده‌ایم و امیدواریم که کشتارها در حق غیرنظامیان متوقف شود."

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha