• پنجشنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۵ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 95071509549
  • خبرنگار : 71552

بازیکن خارجی  به صرفه‌تر است

قلی‌پور: نمی‌توان مبالغ بالا به ملی‌پوشان پیشنهاد داد

قلی‌پور: نمی‌توان مبالغ بالا به ملی‌پوشان پیشنهاد داد

سرمربی تیم شهرداری ارومیه از حضور این تیم در لیگ برتر هندبال و حضور دو بازیکن خارجی در این تیم خبر داد و اظهار کرد با توجه به شرایط اقتصادی نمی‌توان مبالغ بالا به ملی‌پوشان پیشنهاد داد.

حمید قلی پور در گفت‌وگو با ایسنا، از حضور تیم شهرداری ارومیه در لیگ برتر هندبال خبر داد و اظهار کرد: این تیم در سال گذشته در لیگ دسته یک و با نام شهرداری ارومیه نایب قهرمان شد. برای فصل جدید، مسئولان و اعضای هیات رییسه با حمایت اداره ورزش و جوانان این شهر تصمیم گرفتند این تیم زیر نظر باشگاه شهرداری در لیگ برتر هندبال حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه دو بازیکن خارجی در این تیم حضور خواهند داشت، در ادامه گفت: دو بازیکن گرجستانی با نام اکاکی تالاخادزه و رتی مسولیدزه امروز به ما ملحق شدند. در سال گذشته یکی از این بازیکنان خارجی در شهرداری تبریز و دیگری در لیگ اسپانیا و ترکیه بازی کرده است.

او در مورد بازیکنان تیم شهرداری ارومیه نیز تصریح کرد: تعداد 10 تا 11 نفر از اعضای این تیم از بازیکنان بومی هستند. بازیکنانی که در سال گذشته به سبب اینکه ارومیه در لیگ برتر حضور نداشت، در تیم‌های شهرهای دیگر مثل تبریز و تهران و یک نفر از آن‌ها نیز در لیگ ترکیه بودند اما امسال با این شرایط به تیم ارومیه آمدند. شرایط را به آن ها گفتیم و آن‌ها نیز قبول کرده‌ و راضی هستند. در کنار آن‌ها دو بازیکن غیر بومی از سبزوار و رشت و دو بازیکن خارجی هم خواهیم داشت.

سرمربی تیم شهرداری ارومیه در مورد جذب ملی‌پوشان هم گفت: دوست داشتیم از ملی‌پوشان استفاده کنیم اما امسال شرایط هندبال و شرایط اقتصادی به گونه‌ای است که نمی‌توان فشار زیادی بر روی باشگاه‌ها آورد. ما به بازیکنان ملی‌پوش درخواست هایی دادیم اما مبلغ پیشنهادی قراردادهایشان بسیار بالا بود. بنابراین نتوانستیم از ملی‌پوشان استفاده کنیم.

او در مورد مبالغ قراردادهای ملی‌پوشان نیز خاطر نشان کرد: البته حق ملی‌پوشان همان مبالغ بالاست چون بازیکن ملی باید پول زیادی را دریافت کند و من مخالف این حرف نیستم ولی ما باید بودجه باشگاه را هم در نظر می‌گرفتیم. با توجه به این موارد، همانطور که گفتم از 11 بازیکن بومی و چهار بازیکن غیر بومی استفاده کردیم.

قلی‌پور در مورد سقف قرارداد بازیکنان داخلی و ملی اضافه کرد: سال قبل در لیگ بازی کردم و با شرایط بازیکنان ایرانی آشنا هستم. امسال به درخواست تیم شهرداری ارومیه مربیگری این تیم را قبول کردم. به ملی‌پوشان حق می‌دهم که مبلغ بالا بخواهند اما باشگاه ما با توجه به شرایط اقتصادی نمی‌توانست آن مبالغ را تامین کند. برخی بازیکنان برای مبالغ قرارداد 100، 150 یا 200 ملیون تومان درنظر داشتند.

سرمربی تیم شهرداری ارومیه با ابراز اینکه بازیکن خارجی در این شرایط به صرفه‌تر است، در ادامه عنوان کرد: با باشگاه حساب کردیم و به این نتیجه رسیدیم که یک بازیکن خارجی ماهیانه 2500 تا 3000 دلار دریافت می‌کند. با توجه به اینکه لیگ امسال سرجمع با هشت تیم برگزار خواهد شد، نهایت 4 تا 5 ماه در خدمت این بازیکنان خارجی خواهیم بود که نهایت دستمزد آن‌ها نصف ملی‌پوشان خواهد شد. بازیکن خارجی در این زمان برای ما خیلی به صرفه تر خواهند بود.

او با توجه به شرایط موجود در هندبال، سقف قرارداد را بی معنی دانست و توضیح داد: اکنون هندبال ما با توجه به شرایطی که دارد، سقف قرارداد معنایی پیدا نمی‌کند. باشگاهی که نتواند حتی مبلغ پایین قرارداد بازیکن خود را پرداخت کند، چگونه مبلغ بالا پیشنهاد بدهد؟ در سال گذشته برخی باشگاه‌ها از 100 درصد مبالغ قرارداد بازیکنان، تنها 15 درصد تا نیمی از مبالغ خود را پرداخت کردند. اکنون نیز اگر سقف قرارداد 150 تا 200 میلیون هم پیشنهاد شود ولی پرداخت نشود، چه فایده‌ای دارد؟

قلی‌پور ادامه داد: سقف قرارداد پایین پشنهاد شود ولی همه آن پرداخت بشود خیلی بهتر است. بازیکن هم روی همان پول حساب کتاب می‌کند و می‌داند اگر حتی50 میلیون تومان پیشنهاد شده، همه آن مبلغ را می گیرد و با همان باید مخارج زندگی خود را تامین کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha