• پنجشنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۵ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 95071509578
  • خبرنگار : 71505

در سی و دومین اجلاس شورای عالی استان‌ها صورت گرفت

تصویب طرح تنظیم بخشی از مقررات درآمدی شهرداری‌ها

تصویب طرح تنظیم بخشی از مقررات درآمدی شهرداری‌ها

اعضای شورای عالی استان‌ها در سی و دومین اجلاس عمومی این شورا طرح تنظیم بخشی از مقررات درآمدی شهرداری‌ها را با اکثریت آراء به تصویب رساندند.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران، رئیس شورای عالی استان‌ها در تشریح این طرح گفت: در این اجلاس به بررسی طرح تنظیم بخشی از مقررات درآمدی شهرداری‌ها اصرار داشتیم که در جریان بحث وتبادل نظر میان نمایندگان شورای عالی استان‌ها نهایتا طرح درآمدهای پایدار شهرداری‌ها به تصویب رسید تا برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

وی افزود: درآمدهای پایدار شهرداری‌ها بیشترین موضوعی بود که در این جلسه بر آن تمرکز داشتیم و نهایتا عوارض مشاغل که قبلا نیز اخذ این عوارض در قانون پیش بینی شده بود، اما بسیاری از مشاغل آن را حذف کرده بودند، مورد تاکید قرار گرفت.

وی ادامه داد: به منظور افزایش درآمدهای پایدار و کاهش وابستگی به منابع درآمدی ناپایدار، در جریان این طرح به شوراهای اسلامی شهرهای سراسر کشور اجازه داده می‌شود تا براساس اختیارات مواد ۷۱ و ۷۷ قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران نسبت به برقراری عوارض و بهای خدمات اقدام کنند.

وی تاکید کرد: عوارض استقرار و فعالیت دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی در شهرها به ماخذ ۱۰۰ درصد عوارض نوسازی محل یکی از بندهای این طرح بود که با نظر اعضای شورای عالی استان‌ها حذف شد.

رئیس شورای عالی استان‌ها در پاسخ به سوالی مبنی بر تذکر ریاست شورای عالی استان‌ها نسبت به حضور مستمر اعضا در اجلاس‌های عمومی گفت: افرادی که در این جلسات غایب بودند به صورت کتبی به آنها اخطار داده شده بود و خوشبختانه در این جلسه شاهد حضور بیش از ۶۰ نفر از اعضای شورای عالی استان‌ها بودیم. بی‌تردید اعضایی که غیبت‌شان ادامه پیدا کند، مجبور خواهیم شد براساس قانون با آنها برخورد کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha