• جمعه / ۱۶ مهر ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 95071609780
  • خبرنگار : 71552

انتقاد ملی‌پوش هندبال از وضعیت قراردادها

سه‌کناری: لیگ برتر هندبال با این سقف قراردادها به صرفه نیست

سه‌کناری:  لیگ برتر هندبال با این سقف قراردادها به صرفه نیست

ملی‌پوش هندبال آغاز لیگ برتر در زمان مقرر شده را غیرممکن دانست و تاکید کرد: پولی که از سوی باشگاه‌ها به بازیکنان پیشنهاد می‌شود هزینه مکمل‌ها و تغذیه ملی پوش را برطرف نخواهد کرد، چه برسد به هزینه‌های زندگی خانواده و زندگی در شهر غریب!

امید سه‌کناری در گفت‌وگو با ایسنا، هندبال را رو به نابودی دانست و اظهار کرد: هیچ کدام از ملی‌پوشان از سوی باشگاه‌ها برای حضور در لیگ برتر پیشنهادی نداشته‌اند. فکر می‌کنم تمام بازیکنان بدون پیشنهاد و بدون تیم هستند. امیدوارم تغییراتی ایجاد شود یعنی باید تغییراتی ایجاد شود چون ملی‌پوشان دارایی های هندبال ایران هستند. اگر آن‌ها بدون تیم بمانند و خانه‌نشین شوند نابودی هندبال را شاهد خواهیم بود.

او ادامه داد: از لیگ گذشته وضعیت بسیار بدی برای لیگ هندبال و بازیکنان شروع شد. بسیاری از تیم‌های سال گذشته تنها بخشی از مبلغ قرارداد بازیکنان را پرداخت کرده‌اند. من سال گذشته به خاطر مصدومیت و شرایطی که بود در لیگ بازی نکردم اما دورادور از روند بازیکنان و باشگاه‌ها آگاهی دارم، همه باشگاه‌ها داد از نداری می‌زنند.

ملی‌پوش هندبال در مورد عقب افتادن یک ماهه لیگ برتر هندبال تصریح کرد: من خیلی در جریان مسائل نیستم و تنها می‌دانم در جشن هندبال قرعه‌کشی لیگ با وجود ۱۲ تیم انجام شد. اما بعد از آن تیم‌ها یکی پس از دیگری کناره‌گیری کردند و تنها ۶ یا ۸ تیم باقی ماندند که ماندن یا نماندن آن‌ها هم قطعی نبود به همین دلیل لیگ را عقب انداختند.

سه کناری با بیان اینکه چگونه می‌شود با این شرایط که ملی‌پوشان بدون تیم هستند لیگ را آغاز کنند گفت: با این موقعیت که ملی‌پوشان همگی بدون تیم هستند با چه شرایطی می‌خواهند لیگ را برگزار کنند؟ من فکر می‌کنم با این شرایط و با این سقف قراردادهای پیشنهاد شده لیگ برای ملی‌پوشان به صرفه نباشد.

او برگزاری لیگ برتر فصل جدید را برای ملی‌پوشان به صرفه ندانست و در این مورد توضیح داد: با این مبلغ‌هایی که به بازیکنان پیشنهاد می‌شود فکر نمی‌کنم هزینه ایاب و ذهاب بازیکنان هم مرتفع شود. از یک سو در سال گذشته تیم‌ها با بازیکنان تسویه حساب نکردند، از سوی دیگر با این مبلغ‌های پیشنهاد شده در فصل جدید، بازیکنان حساب و کتاب می‌کنند و می‌بینند بازی نکنند برایشان به صرفه‌تر خواهد بود. یک سال عمر خود را تلف کنند و در شهر غریب با روزی ۴-۵ ساعت تمرین! آخرش برای چه؟ چگونه با این مبلغ کم که معلوم نیست در آخر به تمام آن می‌رسند یا خیر قرارداد ببندند؟

سه‌کناری برگزاری لیگ برتر فصل جدید در اواخر مهر را غیرممکن خواند و گفت: با این وضعیت و شرایط فکر نمی‌کنم در همین تاریخ اعلام شده هم لیگ برگزار شود. تکلیف بازیکنان معلوم نیست. وقتی تکلیف بازیکنان معلوم نباشد، تکلیف تیم‌ها هم مشخص نیست. تیم‌ها با چه بازیکنانی می‌خواهند به میدان بروند؟ اگر هر تیم بخواهد با بچه‌های جوانان شهر خودش در لیگ حضور یابد خب مسابقه‌های جوانان شهرها را برگزار کنند، لیگ دیگر چیست؟

ملی‌پوش هندبال بالاترین سقف قراردادهای لیگ برتر در فصل جدید را ۵۰ میلیون تومان عنوان و خاطرنشان کرد: تمام باشگاه‌ها داد از نداری می‌زنند و می‌گویند شرایط مالی آن‌ها به گونه‌ای نیست که مبلغ بالاتری پیشنهاد دهند. قراردادهایی که پیشنهاد می شود حدود ۴۰-۵۰ میلیون تومان است و این بالاترین سقف قراردادهاست. ملی‌پوشان اگر بخواهند خوب بازی و تمرین کنند نیاز به مکمل هایی دارند تا بدن خود را در سراسر لیگ حفظ کنند و برای آن‌ها باید کلی هزینه کنند. پولی که پیشنهاد می‌شود هزینه مکمل‌ها و تغذیه ملی پوش را برطرف نخواهد کرد چه برسد به هزینه‌های زندگی خانواده و زندگی در شهر غریب!

سه‌کناری در مورد شرایط سخت زندگی هندبالیست‌ها عنوان کرد: بازیکنان بر اساس قراردادهای سال قبل هزینه‌هایی را صرف زندگی خود کردند، ولی پول خود را نگرفتند و اکنون گرفتار شده‌اند. فعلاً شرایط بسیار بدی برای بازیکنان هندبالی پیش آمده و امیدوارم فکری به حال این هندبال کنند تا از این وضعیت نجات یابند. نمی‌دانم بچه‌ها چه می‌خواهند بکنند؟ هیچ کدام‌مان کار دیگری جز هندبال نداریم و بدون نتیجه فقط تمرین می‌کنیم.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: ما بازیکنان هندبال از بچگی هندبال بازی کردیم. از کودکی کار، تمرکز و تمام ذکر و فکر خود را بر روی این رشته صرف کرده‌ایم تا بتوانیم به جایگاهی برسیم و بتوانیم به هدف خود که قرار گرفتن در بهترین سطح هندبال است دست یابیم. وقتی کسی با این هدف برای یک رشته زمان می‌گذارد به کار دیگری نخواهد رسید و شغل و حرفه‌ی دیگری را نیز یاد نخواهد گرفت. ما تمام بازیکنان همین شرایط را داریم و تنها امیدواریم که شرایط بهتر شود و بتوانیم باز هم بازی کنیم وگرنه همه بیکار خواهیم ماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha