• شنبه / ۱۷ مهر ۱۳۹۵ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95071710422
  • خبرنگار : 71457

کنترل ارتش سوریه بر ارتفاعات استراتژیک شیخ سعید در حلب/پیشروی ارتش در حومه شمالی حماه

کنترل ارتش سوریه بر ارتفاعات استراتژیک شیخ سعید در حلب/پیشروی ارتش در حومه شمالی حماه

ارتش سوریه و نیروهای همپیمان این کشور پیشروی جدیدی را در عملیات خود علیه تروریست‌ها با کنترل بر ارتفاعات استراتژیک "شیخ سعید" در شهر حلب رقم زدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یک منبع نظامی در سوریه گفت که یگانی از ارتش با همکاری نیروهای مسلح همپیمان دولت عملیات نظامی برق آسایی را علیه مراکز استقرار گروه‌های تروریستی در بلندی‌های شیخ سعید در اطراف محله‌های شرقی این شهر اجرا کرد که این عملیات با کنترل کامل بر این منطقه و کشته و زخمی شدن تعدادی از تروریست‌ها پایان یافت.

وی گفت که کنترل بر این تپه استراتژیک به ارتش کمک خواهد کرد تا تحرکات تروریست‌ها را به دقت در دو محله العامریه و السکری زیر نظر بگیرند و در نتیجه تحرکات آنها را فلج کرده و آنها را وادار به تسلیم شدن کنند.

در همین حال، یگانی از ارتش سوریه و نیروهای مسلح حمله‌ای تروریستی به یکی از ایست‌های بازرسی در کاخ الحیر در حومه شرقی حمص را ناکام گذاشتند.

از سوی دیگر، روزنامه رای الیوم به نقل از منابع محلی نوشت که ارتش سوریه به صورت غافلگیرانه به شهر الهامه در حومه دمشق یورش برد و به صورت نیمه کامل آن را تحت کنترل خود درآورد.

منابع گفتند که گروه‌های مسلح از مناطق مجاور تحت تصرف گروه‌های تروریستی درخواست کمک‌ کرده‌اند و در درخواست آنها آمده است که مهمات‌شان تمام شده، بیمارستان صحرائی خارج از کنترل است و نیروهای نظام این نبرد را در صورت کمک نشدن به گروه‌های مسلح خواهند برد.

ارتش سوریه الهامه را از یک سال و سه ماه قبل محاصره کرده است.

در عین حال در پیروزی دیگری برای ارتش سوریه در جبهه حماه ارتش سوریه شهرک الخمسین،‌ الطلیسه، القاهره، المطار الزراعی تپه الاسود در حومه شمالی حماه را بعد از درگیری‌ با شورشیان مسلح تحت کنترل خود درآورد.

 همچنین ارتش سوریه روستای خان الشیخ در غوطه غربی دمشق را تحت کنترل خود گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha