• یکشنبه / ۱۸ مهر ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 95071810924
  • خبرنگار : 71536

تاسوعا و عاشورا در خون مردم است

جلال طالبی: هواداران حرمت این ایام را نگه می‌دارند

جلال طالبی: هواداران حرمت این ایام را نگه می‌دارند

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۹۸ فرانسه با بیان اینکه اعتقادات مذهبی مردم ربطی به دیدار ایران و کره جنوبی ندارد، گفت: یک لحظه خوشحالی مردم، اهانتی به این ایام عزیز نیست.

جلال طالبی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره چهارمین دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل کره جنوبی در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اظهار کرد: سابقه دیدارهای ایران و کره جنوبی همواره رضایت‌بخش بوده اما حساسیت‌هایی هم وجود دارد. با توجه به نتایج سال‌های اخیر و عملکرد تیم ملی در آخرین بازی با آسایش خاطر بیشتری به استقبال این تیم می‌رویم.

سرمربی تیم ملی فوتبال در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه با مناسب ارزیابی کردن شرایط تیم ملی فوتبال ایران افزود: فکر نمی‌کنم مشکلی برای دیدار با کره جنوبی داشته باشیم. بعد از پیروزی مقابل ازبکستان و در صورت شکست کره جنوبی ما تا حدود ۵۰ درصد مسیر صعود به جام جهانی را طی می‌کنیم.

او گفت: شناخت خوبی از کره جنوبی داریم. آن‌ها در بازی اول و سوم سه گل به رقبای خود زده‌اند و دو گل دریافت کرده‌اند و مقابل سوریه هم به تساوی رسیده‌اند. کره جنوبی قدرت گذشته را ندارد اما بازیکنان این تیم باتجربه هستند. آن‌ها هم به خوبی از تیم ما شناخت دارند اما به پیروزی در این بازی خوش‌بینند و فکر می‌کنم یا پیروز این دیدار می‌شویم و یا مقابل این تیم به تساوی دست می‌یابیم.

طالبی درباره شرایط تیم ملی فوتبال ایران پس از انجام سه بازی در مقدماتی جام جهانی خاطرنشان کرد: مشخص است که تیم ملی مقابل ازبکستان نسبت به دو بازی گذشته هماهنگ‌تر شده بود و تیم از انضباط بهتری برخوردار بود. تعامل باشگاه‌ها و تیم ملی موجب شده که بازیکنان در سطح بسیار خوبی باشند و با آمادگی به تیم ملی بیایند. تیم ملی توانست از تعطیلات به خوبی استفاده کند و اردویی را در ارمنستان برگزار کند. کی‌روش هم اعلام کرد که از شرایط تیم ملی رضایت دارد.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرد:‌ مشکل ما این است که تیم‌ها را بزرگ جلوه می‌دهیم. ازبکستان تیمی نبود که پیش از آن فکر می‌کردیم. آن‌ها فقط سوریه و قطر را شکست داده بودند که جزو تیم‌های نه چندان قدرتمند این گروه محسوب می‌شوند. با این حال تیم ما در حال حاضر هماهنگ‌تر و منسجم‌تر شده و بازیکنان از آمادگی بدنی بسیار خوبی برخوردارند. ایراد دیگر ما این است که در مالکیت توپ ضعیف هستیم و باید این مشکل را هم برطرف کنیم.

او در واکنش به اظهارات متفاوتی که درباره همزمانی دیدار ایران و کره با روز تاسوعا صورت می‌گیرد، تصریح کرد: اعتقادات مذهبی مردم ربطی به این روز ندارد و فکر نمی‌کنم در این بازی مشکلی پیش بیاید. تاسوعا و عاشورا در خون ماست و آن را در طول قرن‌ها و نسل‌های مختلف حمل کرده‌ایم و نسل به نسل ادامه پیدا می‌کند. این ایام چیزی نیست که تحت تاثیر یک بازی فوتبال قرار بگیرد. ما با ایام محرم زندگی می‌کنیم. نباید زندگی روزمره را به اعتقادات مردم ارتباط بدهیم.

طالبی ادامه داد: بهتر بود این دیدار در روز تاسوعا برگزار نمی‌شد اما فیفا مسائل سیاسی و مذهبی را در این گونه موارد در نظر نمی‌گیرد وگرنه در این صورت نمی‌توانست مسابقه‌ها را برگزار کند و همه برنامه‌ریزی‌ها به هم می‌ریخت. یک لحظه خوشحالی مردم اهانت به روز تاسوعا و عاشورا محسوب نمی‌شود. هیچ اهانتی در طول این بازی به مناسک مذهبی صورت نمی‌گیرد و هواداران ما هم اصول این ایام را رعایت خواهند کرد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا خاطره‌ای از تقابل با کره جنوبی دارد گفت: خاطره من به بازی با این کشور در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیای ۲۰۰۰ لبنان بازمی‌گردد که این بازی را واگذار کردیم. اگر این تیم را می‌بردیم به جمع چهار تیم صعود می‌کردیم که روی یک اتفاق شکست خوردیم. در آن زمان پس از وقت‌های معمول گل طلایی وجود داشت که روی اشتباه فردی گل خوردیم و از مسابقه‌ها کنار رفتیم. اگر آن موقع هم دو زمان ۱۵ دقیقه‌ای محاسبه می‌شد احتمالا به بازی بازمی‌گشتیم و صعود می‌کردیم. هیچ موقع آن بازی را فراموش نمی‌کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha