• یکشنبه / ۲۵ مهر ۱۳۹۵ / ۰۴:۳۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95072413908
  • خبرنگار : 71234

یک عضو فراکسیون امید:

سیاست‌های ابلاغی انتخابات ضریب امنیت در انتخابات را افزایش می‌دهد

سیاست‌های ابلاغی انتخابات ضریب امنیت در انتخابات را افزایش می‌دهد

یک عضو فراکسیون امید تاکید کرد که با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری درباره انتخابات شاهد افزایش ضریب آرامش و امنیت در انتخابات و کاهش حجم شکایات واصله خواهیم بود.

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ابلاغ سیاست‌های  کلی انتخابات از سوی مقام معظم رهبری به روسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌همانطور که یکی از بندهای این سیاست ها ممنوعیت ورود نیروهای مسلح  و قوای سه گانه و دستگاه‌های تابعه  آن‌ها  در دسته بندی های سیاسی و جناحی انتخاباتی و جانب داری از داوطلبان است این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد . همانطور که پیش از این نیز بزرگان کشور مکرر هشدار داده بودند که مطلقا نباید نیروهای مسلح و نظامی در انتخابات دخالت داشته باشد، موضوعی که در جهت تامین امنیت و آرامش فضای سیاسی کشور است.

وی با تاکید بر اینکه سیاست‌های  18 گانه ابلاغی باعث سرعت بخشی در فرآیند جاری انتخابات می‌شود گفت:‌ در برآیند کلی، اجرای این سیاست ها منجر به تامین آرامش و امنیت انتخابات در بعد فیزیکی و در بعد فضای سیاسی  و رای‌گیری و شمارش آرا و هم‌چنین فضای تبلیغات انتخاباتی می‌شود به طوری که شاهد برقراری آرامش در فضای سیاسی کشور خواهیم بود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به یکی از بندهای سیاست‌های  کلی مبنی بر شفاف سازی منابع و هزینه‌های انتخاباتی گفت: در همین رابطه نمایندگان نیز طرح هایی را در مجلس برای شفاف سازی هزینه های انتخابات تهیه کرده بودند که با ابلاغ سیاست‌های  کلی می‌تواند این طرح سریعتر تعیین تکلیف و تبدیل به قانونی شود که نتیجه نهایی آن شفاف سازی فضای انتخابات برای مردم خواهد بود.

رحیمی در پایان تاکید کرد:‌ برآیند کلی سیاست‌های  ابلاغی انتخابات را می‌توان گامی در جهت تعیین تکلیف حوزه های مختلف انتخابات از جمله شمارش آرا ، تبلیغات ، عدم تبعیض بین کاندیداها و اجرای درست قانون انتخابات دانست؛ اتفاقی که در نهایت به افزایش آرامش و امنیت در انتخابات و کاهش حجم شکایات واصله منجر می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha