• یکشنبه / ۲۵ مهر ۱۳۹۵ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95072514293
  • خبرنگار : 71516

حملات هوایی گسترده ائتلاف آمریکا به موصل پیش از آغاز عملیات زمینی

حملات هوایی گسترده ائتلاف آمریکا به موصل پیش از آغاز عملیات زمینی

نیروهای عراقی و ائتلاف تحت رهبری آمریکا در آستانه آغاز نبرد نهایی علیه داعش در موصل، حملات هوایی و توپخانه‌ای شدیدی را علیه تروریست‌ها در این شهر آغاز کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، منابع عراقی اعلام کردند که جنگنده‌های ائتلاف آمریکا امروز (یکشنبه) حملات هوایی شدیدی را به مقرهای داعش در شهر موصل انجام دادند و اهداف تعیین شده در این شهر را با هدف آمادگی برای آغاز نبرد نهایی منهدم کردند.

همزمان نیروهای عراقی نیز حملات توپخانه‌ای علیه مقرهای داعش در نزدیکی شهر موصل را آغاز کرده‌اند.

فرماندهی پلیس فدرال عراق نیز اعلام کرد که نیروهایش در پایگاه القیاره در جنوب موصل مستقر شده‌اند و منتظر اعلام آغاز عملیات هستند. همزمان نیز تجهیزات گسترده و تعداد زیادی از نیروهای ارتش عراق از محور الخازر به سمت اطراف موصل به راه افتاده‌اند. پیش‌بینی می‌شود که بیش از 60 هزار نیرو در عملیات آزادی شهر موصل از چنگ داعش شرکت کنند.

هسته اصلی نیروهای شرکت کننده در این عملیات از نیروهای ارتش، یگان مبارزه با تروریسم و نیروهای واکنش سریع هستند. نیروهای حشد شعبی، عشایر، نیروهای موسوم به "حشد وطنی" متشکل از شبه نظامیان سنی، پیشمرگ‌ها و جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش نیز در این عملیات شرکت خواهند داشت.

حیدر العبادی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق که برای نظارت مستقیم اوضاع به استان کرکوک رفته بود روز گذشته تاکید کرد که حشد شعبی و نیروهای پیشمرگ وارد شهر نخواهند شد و تنها نیروهای رسمی ارتش عراق کار نابود کردن داعش در داخل شهر را بر عهده خواهند گرفت.

در شمال و شرق موصل نیز خبر می‌رسد که پیشمرگ‌ها مشغول تقویت مواضع خود در تمامی محورهای اطراف شهر موصل هستند تا با اعلام آغاز عملیات به سمت این شهر حرکت کنند.

داعش از سال 2014 کنترل شهر موصل، مرکز استان نینوا را در دست گرفت. موصل دومین شهر بزرگ عراق است و به دلیل اختلافات بر سر آینده این شهر تاکنون عملیات برای آزادی آن به تأخیر افتاده است. همچنین به دلیل هم مرز بودن موصل با شرق سوریه آزادی آن اهمیت زیادی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha