• دوشنبه / ۲۶ مهر ۱۳۹۵ / ۰۸:۰۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95072614839
  • خبرنگار : 71145

استقبال آمریکا از آغاز عملیات موصل در میان نگرانی مسکو و سازمان ملل

استقبال آمریکا از آغاز عملیات موصل در میان نگرانی مسکو و سازمان ملل

در حالی که نخست وزیر عراق در ساعات اولیه صبح امروز (دوشنبه) از آغاز عملیات موصل خبر داد، آمریکا از آغاز این عملیات استقبال کرد، در حالی که مسکو و سازمان ملل نسبت به کشته شدن غیرنظامیان در این عملیات ابراز نگرانی کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در این باره گفت:‌ حمله به موصل در لحظه‌ای سرنوشت ساز در کمپین عراق علیه داعش و وارد کردن شکست دائمی به داعش صورت گرفت.

وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد، آمریکا و دیگر کشورهای عضو ائتلاف آماده حمایت از نیروهای عراقی و نیروهای پیشمرگ در "جنگ سخت آتی" هستند.

وی افزود:‌ ما اطمینان داریم که شرکای عراقی ما دشمن مشترک ما را شکست داده و موصل و بقیه خاک عراق را از وحشی‌گری و خصومت داعش آزاد خواهند کرد.

همچنین آنتونی بلینکن، معاون جان کری، وزیر خارجه آمریکا از آغاز عملیات موصل استقبال کرد.

مک‌گورگ، فرستاده باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در ائتلاف ضد داعش نیز با استقبال از شروع عملیات بازپس‌گیری موصل تصریح کرد: ما به حمایت خود از این عملیات تاریخی می‌بالیم و برای نیروهای داوطلب نینوا، نیروهای عراقی و پیشمرگ‌ها آرزوی موفقیت داریم.

اما در مسکو ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه از آمریکا و فرانسه خواست در جریان عملیات موصل به منظور کاهش تلفات غیرنظامی هوشیارانه و با احتیاط عمل کنند.

سازمان ملل نیز نسبت به افزایش موج آوارگان موصل و سرنوشت ۱.۵ میلیون شهروند در موصل ابراز نگرانی کرد.

استفن اوبراین، معاون بان کی مون در امور بشردوستانه و امدادرسانی در وضعیت‌فوق‌العاده گفت:‌ نسبت به سرنوشت یک و نیم میلیون شهروند در موصل نگرانیم و می‌ترسیم تحت تاثیر عملیات قرار بگیرند و خسارت ببینند.

اوبراین تصریح کرد، خانواده‌ها در معرض خطر شدیدند و احتمال دارد قربانی تیراندازی متقابل قرار بگیرند.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha