• دوشنبه / ۲۶ مهر ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 95072614941
  • خبرنگار : 71381

یک فعال سیاسی:

نیروهای مسلح باید تکیه‌گاه تمام احزاب و جناح‌ها باشند

نیروهای مسلح باید تکیه‌گاه تمام احزاب و جناح‌ها باشند

یک فعال سیاسی با تأکید بر اینکه نیروهای مسلح باید از بازی‌های سیاسی مصون بمانند، گفت: امام خمینی (ره) همواره تأکید داشته‌اند که نیروهای مسلح در کشور باید فهم سیاسی داشته باشند، اما سیاست‌بازی نکنند.

عباسعلی منصوری آرانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت ورود نیروهای مسلح و قوای سه‌گانه از دسته‌بندی‌های سیاسی و جناحی انتخاباتی و جانبداری از داوطلبان در یکی از بندهای سیاست‌های کلی انتخابات، اظهار کرد: با توجه به اینکه نیروهای مسلح در کشور دارای قدرت و سلاح هستند، ورود آنها به سیاست و مباحث انتخاباتی برای کشور و نظام خطرناک و جبران ناپذیر خواهد بود.

این فعال سیاسی همچنین به تأکید امام (ره) مبنی بر عدم ورود نیروهای مسلح به مباحث انتخابات اشاره کرد و افزود: امام (ره) همواره در مورد ممنوعیت ورود نیروهای مسلح به سیاست، تأکید داشته‌اند و حتی در کنار ممنوعیت‌های قانونی، آن را حرام شرعی دانسته‌اند.

آرانی توضیح داد: مطابق قانون اسای نیروهای مسلح در صورتی که بخواهند وارد عرصه انتخابات شوند باید از کار خود استعفا داده و یا بازنشست شوند و از جرگه نیروهای مسلح خارج شده باشند.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: اگر در جامعه این تصور ایجاد شود که نیروهای مسلح از یک کاندیدای خاص در انتخابات حمایت می‌کند آسیب‌های بسیاری برای نظام و اعتماد عمومی خواهد داشت، بنابراین ضرورت دارد نیروهای مسلح به گونه‌ای عمل کنند که هیچ شائبه‌ای در این زمینه در اذهان عمومی شکل نگیرد تا مردم همیشه نیروهای مسلح را به عنوان تکیه‌گاه  تمام جناح‌ها، احزاب و گروه‌ها و اشخاص بشناسند.

آرانی خاطرنشان کرد: عملکرد نیروهای مسلح باید به نحوی باشد که نقش خود به عنوان تکیه‌گاه تمام احزاب و جریان‌ها را در اذهان مردم حفظ کنند و در غیر این صورت قانون باید به شدت نظارت کند و اجازه ندهد که از پول ملت به جای سربازی برای ملت، در جهت منافع جناحی استفاده شود.

وی با اشاره به تأکیدات امام (ره) بر رجوع به رأی مردم به عنوان یکی از پایه‌های اصلی نظام، گفت: امام (ره) در اولین اقدامشان پس از پیروزی انقلاب اقدام به رأی گذاشتن جمهوری اسلامی ایران و پس از آن قانونی اساسی کردند، چرا که هر نظام و حکومتی با اتکاء به اعتماد مردم می‌تواند تداوم داشته و به حیات خود ادامه بدهد.

این نماینده سابق مجلس با اشاره به مشکل عدم وجود قانون مدون و جامع انتخابات در کشورمان، تصریح کرد: نبود قانون جامع انتخابات همواره در طول 37 سال گذشته مشکلات بسیاری برای نظام و اشخاص ایجاد و به اعتماد عمومی آسیب‌های بسیاری وارد کرده است.

منصوری آرانی با اشاره به ضرورت تدوین چارچوب کامل و جامع در مورد انتخابات،‌ خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در همین راستا سیاست‌های کلی انتخابات را ابلاغ کرده‌اند و باید هرچه سریع‌تر قانون جامع انتخابات با توجه به چارچوب‌های مدنظر رهبری در جهت اجرای سیاست‌های کلی انتخابات شکل بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha