• دوشنبه / ۲۶ مهر ۱۳۹۵ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95072615182
  • خبرنگار : 71415

آنکارا: ۱۵۰۰ نیروی آموزش دیده توسط ترکیه در عملیات موصل شرکت دارند

آنکارا: ۱۵۰۰ نیروی آموزش دیده توسط ترکیه در عملیات موصل شرکت دارند

همزمان با گزارش خبرگزاری رویترز درباره مشارکت ۱۵۰۰ نیروی آموزش دیده توسط ترکیه در عملیات موصل، معاون نخست وزیر ترکیه با تایید این خبر گفت نیمی از ۳۰۰۰ شبه نظامی عراقی آموزش دیده توسط ارتش ترکیه در اردوگاه بعشیقه در عملیات آزادسازی شهر موصل شرکت کرده‌اند و نیم دیگر این نیروها نیز به عنوان نیروی ذخیره برای این عملیات در نظر گرفته شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ترکیه اخیرا با دولت عراق بر سر حضور نظامیانش در پایگاه بعشیقه در شمال شرق موصل و بحث بر سر این که چه نیروهایی در عملیات آزادسازی موصل از اشغال گروه تروریستی داعش شرکت کنند تنش  پیدا کرده است.

منابع نظامی ترکیه امروز اعلام کردند که ۳۰۰۰ نیروی آموزش دیده توسط ترکیه در عملیات موصل مشارکت می‌کنند.

همزمان نومان کورتولموش، معاون نخست وزیر ترکیه در تایید این خبر اعلام کرد، حدود نیمی از ۳۰۰۰ شبه نظامی عراقی آموزش دیده توسط نظامیان ترکیه در اردوگاه بعشیقه در عملیات بیرون راندن گروه تروریستی داعش از شهر موصل شرکت می‌کنند.

یکی از این منابع مذکور گفت: حدود نیمی از ۳۰۰۰ نیروی عراقی آموزش دیده، در حال حاضر در این عملیات شرکت می ‌کنند و نیم دیگر این نیروها به عنوان نیروی ذخیره در نظر گرفته شده‌اند.

این منبع خبری خاطر نشان کرد، در میان این نیروها، شیعیان، ایزدی‌ها و مسیحی‌ها و همچنین شبه نظامیان ترکمان حضور دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ارتش ترکیه هیچ شرکتی در عملیات آزادسازی موصل ندارد اما ما تحولات مربوط به آن را از نزدیک تحت نظر داریم.

نیروهای نظامی دولت عراق با پشتیبانی هوایی و زمینی ائتلاف تحت رهبری آمریکا از امروز عملیات آزاد کردن شهر موصل از اشغال گروه تروریستی داعش را آغاز کرده‌اند؛ عملیاتی که بر اساس گزارش‌ها ممکن است چندین هفته به طول بیانجامد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha