• دوشنبه / ۲۶ مهر ۱۳۹۵ / ۱۹:۳۲
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 95072615588
  • خبرنگار : 71431

بسته اخبار اجتماعی ایسنا تا ساعت 19 روز دوشنبه

بسته اخبار اجتماعی ایسنا تا ساعت 19 روز دوشنبه

«بالابودن نرخ خشونت در میان دانش‌آموزان پسر»، «منوط شدن تخریب علاالدین به حکم شورای تامین»،«انفجار مدرسه‌ای در پایتخت»، «توضیحات فرمانده ناجا درباره احتمال افزوده شدن مرزی جدید برای خروج زائران اربعین»، «واکنش وزیر بهداشت به سخنان نایب رییس مجلس»، «درخواست حافظی از سازمان بازرسی برای اعلام نتایج املاک نجومی»، «اعلام نرخ مصرف قلیان در دختران دانشجو» و ... سرخط مهم‌ترین اخبار گروه اجتماعی ایسنا در 24 ساعت گذشته است.

به گزارش ایسنا، اداره اخبار اجتماعی ایسنا در 24 ساعت گذشته بیش از 70 خبر را  درحوزه‌های سلامت، انتظامی، شهری، خانواده و ... روی خروجی خود منتشر کرده‌است، اخباری که بارها در دیگر رسانه‌های رسمی کشور نیز بازتاب داشته است.

برخی از مهم‌ترین‌این خبرها در ادامه آمده است که با کلیک بر روی تیتر هر خبر متن کامل آن نیز در دسترس است.

تخریب علاءالدین در انتظار حکم شورای تأمین تهران

ابوالفضل قناعتی، عضو هیات رییسه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با سرویس شهری ایسنا این خبر را اعلام کرده و در عین حال از ورود شورای تأمین پایتخت به موضوع تخریب طبقه هفتم پاساژ علاءالدین گلایه کرد.


سوختگی سالانه ۳۰۰۰ تن در ایران

دکتر محمد جواد فاطمی، رییس انجمن حمایت از بیماران سوخته در گفت‌وگو با سرویس سلامت ایسنا، میزان سوختگی در استان‌های محروم را به علت استاندارد نبودن محیط زندگی، فقر و اعتیاد، بیشتر از استان‌های دیگر اعلام کرده و گفت: سوختگی بیماری است که برای افرادی با تمکن مالی پایین اتفاق می‌افتد؛ دلیل آن هم این است که سوختگی با استاندارد بودن وسایل گرمایشی، پخت وپز و فیزیک محل زندگی سرو کار دارد. با این وجود استانداردسازی از آموزش نیز اهمیت بیشتری دارد.


«خشونت» در پسران دبیرستانی بیشتر است

مسعود شکوهی،  مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام این خبر از تدوین برنامه جامع پرهیز از خشونت در مدارس کشور خبر داد. او در گفت‌وگو با سرویس آموزش و پرورش ایسنا گفت: خشونت و مشکلات مربوطه، در دانش آموزان پسر و در مقطع متوسطه دوم بیشتر است.


انفجار مدرسه‌ای در پایتخت

سیدجلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرتهران این خبر را به سرویس حوادث ایسنا اعلام کرد و گفت: وقوع حادثه انفجار گاز در یک مدرسه در ساعت 8:46 دقیقه صبح دوشنبه به سامانه 125 اطلاع داده شد که در پی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان دو ایستگاه را به محل حادثه که هنرستان فنی در خیابان 17 شهریور بود ، اعزام کرد. این حادثه مورد فوتی نداشت و تنها مردی میانسال دچار سوختگی شد.


توضیح فرمانده ناجا درباره احتمال اضافه شدن مرز جدید برای اربعین


سردارحسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی از آمادگی ناجا در صورت اضافه شدن مرزی جدید برای راهپیمایی اربعین خبر داد و در عین حال گفت که بعید است مرز جدیدی اضافه شود. سرویس انتظامی ایسنا این خبر را از حاشیه افتتاح نمایشگاه ایپاس منتشر کرد. فرمانده ناجا همچنین در مورد اربعین نیز گفت که پلیس از مدت‌ها قبل جلساتی در این خصوص تشکیل داده و در سه مرز زمینی، فرودگاه‌ها و ظرفیت دریایی پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است، درخواست ما نیز از زائران این است که حتما گذرنامه معتبر دریافت کنند.


پذیرش 350 دختر در معرض خطر در «خانه‌های سلامت»


مجید ارجمندی، معاون دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی  در گفت‌وگو با سرویس خانواده ایسنا این خبر را اعلام کرده و با اشاره به وجود 196 مرکز کاهش طلاق در کشور گفت که 150 هزار نفر از مشاوره‌های مراکز کاهش طلاق سازمان بهزیستی استفاده کرده‌اند.


واکنش وزیر بهداشت به مقایسه حقوق پزشکانی ایرانی و آمریکایی از سوی نایب رییس مجلس


دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت نیز در خبری که گروه سلامت ایسنا منتشر کرده، ضمن تشریح مشکلات حاشیه‌نشینی در کشور بر لزوم پیشگیری از توسعه حاشیه‌نشینی تاکید کرد. او در بخش دیگری از سخناننش به سخنان مسعود پزشکیان، نایب رییس مجلس شوراس اسلامی که روزی خود وزیر بهداشت سیدمحمد خاتمی بود، نیز گفت: علی‌رغم صحبت‌هایی که می‌شود، گروه پزشکی علاقه‌مند خدمت به مردم هستند. در عین حال متاسفانه شاهد هستیم که فردی که هم‌لباس بنده است می‌گوید حقوق پزشکان ایرانی ۷ برابر حقوق پزشکان آمریکایی است و هیچ‌کس از او نمی‌پرسد تا مدرک‌شان را نشان دهد. باید توجه کرد که حقوق پزشکان ایرانی حتی نصف حقوق پزشکان آمریکایی هم نیست. به طوری که دیدم رییس یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام کرده بودند که ۷۵ درصد اساتید ما زیر ۲۰ میلیون حقوق دریافت می‌کنند.


صدور 2000 شناسنامه سلامت برای دانش آموزان هرندی


سمانه زمانی ، مدیر کل سلامت شهرداری تهران از صدور بیش از 2000 شناسنامه سلامت برای دانش آموزان مدارس ابتدایی محله هرندی خبر داده است.


سازمان بازرسی نتیجه تحقیقات خود را درباره املاک شهرداری اعلام کند


رحمت اله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه لیست منتشر شده از املاک واگذار شده شهردار به افراد خاص، مهر محرمانه نداشته است،‌ گفت: سازمان بازرسی می بایست هرچه سریعتر در این خصوص شفاف سازی کند. او این سخنان را در جمع دانشجویان دانشگاه امیرکبیر و درباره املاک واگذار شده به برخی از معاونان و مدیران ارشد و میانی شهرداری تهران بیان کرده بود.


دورریز 30 درصد موادغذایی در ایران

دکتر ناصرکلانتری، قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه 30 درصد مواد غذایی در ایران از مزرعه تا زمان تهیه و مصرف دور ریخته می‌شود، بر لزوم اصلاح فرهنگ غذایی در کشور تاکید کرد.


مصرف قلیان در 30 درصد دختران دانشجو

دکتر محمدرضا مسجدی، مدیر کل جمعیت مبارزه با دخانیات با بیان اینکه مهمترین اتفاقی که امروز درکشور شیوع پیدا کرده است، مصرف قلیان در میان بانوان و دختران است، گفت: اگر به عنوان تفریح به این موضوع نگاه شود، سطحی نگری است، گسترش و این شیوع یک برنامه تهاجمی بسیار حساب شده است و رسانه‌ها باید روی این موضوع کار کند، در بعضی نقاط تهران، برای مصرف قلیان 200 هزار تومان ورودی می‌گیرند، در حال حاضر یک تا سه درصد خانم ها سیگار و 30 درصد دانشجویان دختر نیز قلیان مصرف می‌کنند. قلیان، فقط تفریح نیست. بازرسان  یهداشت محیط 500 نمونه توتون را امتحان کرده و در آن مواد اروماتیک و شیمیایی مختلف پیدا کرده اند. طی چند سال آینده باید منتظر بروز سرطان در این افراد باشیم.


ارتقای معیشت 5 میلیون و 200 هزار مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی


سیدتقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به تلاش برای ارتقای معیشت 5 میلیون و 200 هزار مستمری بگیر اصلی و تبعی این سازمان اشاره کرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی یک صندوق بازنشستگی نیست و درمان 42 میلیون نفر از جمعیت کشور را تامین می‌کند.سازمان تامین اجتماعی تنها یک صندوق بازنشستگی نیست بلکه خدمات درمانی به 42 میلیون نفر از جمعیت کشور را تامین می‌کند.

نوید سازمان هواشناسی برای برنج‌کاران

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی کشور از راه‌اندازی سامانه توسعه کشاورزی برای برنج‌کاران کشور خبر داد و افزود: از آبان ماه امسال توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای برنج‌کاران ازطریق پیامک ارسال می‌شود.

ابتکار: جنگ روانی راه نیندازید

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست نسبت به اخبار برخی رسانه‌ها درمورد تحریم‌هایی بدتر از تحریم‌های هسته‌ای درصورت عدم تعهد به توافقنامه پاریس نوشت: جنگ روانی راه نیندازید؛ در توافق نامه پاریس تحریم و تنبیهی در نظر گرفته نشده است. این هم حکایت دیگری از دست دادن با یک مرد است.

زمان اعلام نتایج پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی هلال احمر

اسامی تمامی پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی هلال احمر هفته آینده از طریق سایت جمعیت هلال احمر اعلام می‌شود.

پربازدیدترین‌ها


در میان اخبار ارسال شده، برخی خبرها نیز بیشتر مورد استقبال مخاطبان ایسنا قرار گرفته که لینک پنج خبر پربازدید اداره اجتماعی ایسنا در ادامه آمده است:

توضیح فرمانده ناجا درباره احتمال اضافه شدن مرز جدید برای اربعین

انفجار مدرسه‌ای در پایتخت


«خشونت» در پسران دبیرستانی بیشتر است

تخریب علاءالدین در انتظار حکم شورای تأمین تهران

سوختگی سالانه ۳۰۰۰ تن در ایران

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha