• سه‌شنبه / ۲۷ مهر ۱۳۹۵ / ۱۸:۱۸
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 95072716490
  • منبع : شهرداری تهران

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران خبر داد

معرفی جایزه جهانی خشت طلایی تهران در کنفرانس هبیتات ۳ در بوگوتا

معرفی جایزه جهانی خشت طلایی تهران در کنفرانس هبیتات ۳ در بوگوتا

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران از معرفی جایزه جهانی خشت طلایی تهران در کنفرانس هبیتات ٣ در بوگوتا خبر داد و گفت: بسیاری از شهرهای مطرح از کشورهای مختلف علاقه‌مند شرکت در سومین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران هستند.

به گزارش ایسنا، شهرام گیل آبادی با اعلام این خبر، تصریح کرد: در کنفرانس هبیتات ٣ که اکنون در حال برگزاری است، ضمن معرفی کامل جایزه جهانی خشت طلایی تهران به «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل، بسیاری از شهرداران مهم از جمله شهردار بارسلون، نانت فرانسه، استانبول، رییس شورای شهر برلین و بسیاری دیگر از شهرداران کلانشهرهای جهان و روسای سازمان‌های مهم بین‌المللی برای شرکت در سومین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران ابراز علاقه کردند.

گیل آبادی در سخنرانی خود در پنل تخصصی حکمروایی شهری در این کنفرانس به معرفی شهر تهران و جایزه جهانی خشت طلایی تهران برای برترین پروژه های شهری پرداخت که با استقبال مقامات و حاضرین مواجه شد.

رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با اعلام این که روند شهرنشینی جوامع به سرعت در حال رشد است، گفت: امروزه شهرها با چالش های جدی جمعیتی، اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی در سطوح محلی، ملی، منطقه ای و جهانی روبرو هستند که وجود یک برنامه ریزی موثر و کارآمد برای مقابله با عواقب تغییرات شهرنشینی در جوامع مختلف را ضروری می کند و در واقع بر این اساس جامعه بین المللی باید همکاری خود را در ابعاد مختلف شهری تقویت و با یکدیگر در مورد موضوعات اساسی و مهم شهری مانند، زیرساخت های شهری، مدیریت شهری، خدمات شهری همکاری کنند.

گیل آبادی ادامه داد: به منظور دست یابی به این چشم انداز در سال ٢٠١٣ مجمع عمومی سازمان ملل، بر اساس پیشنهاد کمیته اقتصادی و سرمایه گذاری آن سازمان، تصمیم به برگزاری «روز جهانی شهرها» در ٣١ اکتبر هر سال گرفته و این رویداد را به تمام کشورهای عضو سازمان ملل متحد، سازمان های بین المللی وابسته، جوامع مدنی و همه ذینفعان مربوطه ابلاغ کرده است.

وی با اعلام این که مراسم جایزه جهانی خشت طلایی تهران، در روز جهانی شهرها برگزار می شود، اظهار کرد: خشت طلایی تهران جایزه جهان_محلی تهران برای برترین پروژه های شهری جهان است.

رئیس شورای سیاست گذاری جایزه جهانی خشت طلایی تهران، همچنین گفت: جایزه جهانی خشت طلایی تهران برای برترین پروژه های شهری متمرکز بر محورهای هفت گانه مدیریت و توسعه است.

بر اساس گزارش سایت شهرداری تهران، گیل آبادی با بیان این که طی سفرهای مختلف از جمله سفر اخیر به صورت مفصل در مورد خشت طلایی صحبت و به سایر کشورها معرفی شد، خاطر نشان کرد: بسیاری از شهرها بسیار علاقه مند برای شرکت در سومین دوره جایزه جهانی خشت تهران بودند و در واقع خشت طلایی تهران با گام های اصولی به سمت معروف شدن پیش می رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha