• چهارشنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۵ / ۰۶:۱۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95072816576
  • خبرنگار : 71417

جعفری: مبارزه با داعش در عراق دفاع از جهان است

جعفری: مبارزه با داعش در عراق دفاع از جهان است

وزیر امور خارجه عراق گفت که کشورش در مبارزه با داعش در واقع از خود و از اصول دموکراسی در سراسر جهان دفاع می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، ابراهیم جعفری، وزیر امور خارجه عراق در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد:‌ جنگ ما فقط دفاع از خودمان نیست بلکه این کار به خاطر تمام دنیا انجام می‌شود.

وزیر امور خارجه عراق با تاکید بر رعایت موازین حقوق بشر توسط نیروهای نظامی این کشور درعملیات آزادسازی موصل، افزود: آزادسازی موصل از حیث امنیتی یک نقطه عطف به شمار می آید و از این رو نیروهای نظامی ما خود را ملزم به رعایت حقوق بشر می‌دانند.

جعفری با بیان این که عراق در این عملیات به حمایت بین‌المللی نیاز دارد، یادآور شد که در دیدار با موگرینی درباره عملیات آزادسازی موصل در کنار سایر مسائل بحث و تبادل نظر شد.

موصل در شمال عراق از سال ۲۰۱۴ به اشغال تروریست‌های داعش درآمد و عملیات آزادسازی آن از صبح روز دوشنبه از شرق و جنوب آغاز شده است.

در چنین شرایطی مقام‌های اروپایی در پی آغاز عملیات آزادسازی موصل ابراز نگرانی کرده‌اند که اعضای داعش به کشورهای اروپایی سرازیر شوند.

فدریکا موگرینی نیز با تاکید بر اینکه اتحادیه اروپا در کنار ملت و دولت عراق در مقابل تروریسم ایستاده است، تصریح کرد: بازپس‌گیری موصل تحولی مهم در جنگ با داعش است.

موگرینی اظهار داشت: اتحادیه اروپا در تامین مالی کمک به آوارگان موصل شرکت دارد و اتحادیه اروپا به عراق برای مین زدایی مناطق آزاد شده برای بازگشت آوارگان به مناطق‌شان کمک می‌کند.

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا تصریح کرد: روابط عراق با کشورهای هم‌جوار به خصوص ترکیه را با جعفری به بحث گذاشتیم.

جولیان کینگ، کمیسر امنیتی اروپا در مصاحبه‌ با روزنامه دی ولت آلمان گفته است که بازپس‌گیری موصل، پایگاه داعش در شمال عراق ممکن است به بازگشت نیروهای داعش به اروپا منجر شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha