• چهارشنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95072816865
  • منبع : فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی

عضو کمیسیون قضایی مجلس:

مراجعه مردم به دفترخانه‌ها برای نقل و انتقال سند خودرو الزامی نیست

مراجعه مردم به دفترخانه‌ها برای نقل و انتقال سند خودرو الزامی نیست

عضو کمیسیون قضایی مجلس تاکید کرد که بر اساس قانون سندی که پلیس برای نقل و انتقال خودرو صادر می‌کند، سند مالکیت است.

به گزارش ایسنا، محمد علی پورمختار درباره اختلافات پیش آمده میان پلیس و کانون سردفترداران در مورد نقل و انتقال خودروها اظهارکرد: براساس مقررات موجود، مراجعه شهروندان برای نقل و انتقال سند خودرو به دفترخانه‌ها الزامی نیست .

وی با بیان اینکه سندی که پلیس صادر می کند سند مالکیت است، گفت: همین سند برای نقل و انتقال خودرو کفایت می کند و قانون تصریح دارد که مراجعه مردم به دفترخانه ها الزامی نیست.

بر اساس اعلام پورتال پلیس، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سندی که پلیس برای خودروها صادر می کند سند مالکیت محسوب می شود و همان سند در نقل و انتقال خودروها کفایت می کند.

پورمختار در پایان گفت: قانون تصریح دارد که مراجعه مردم به دفترخانه‌ها هنگام نقل و انتقال خودرو الزامی نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۷-۲۸ ۱۳:۵۳

آفرین همینه . ممنونیم از ایشان و کمیسیون قضایی مجلس .

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۲۸ ۱۵:۲۱

خدا پدرتو بیامرزد حق گفتی چه لزومی دارد که پول زور بدیم به این دفتردارا

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۲۸ ۱۵:۴۵

متاسفم برا شما آقاي پور مختار اگه دلسوز مردم هستين ماليات نقل و انتقال رو كم كنيد حق الثبت رو كم كنيد و گرنه قانون صراحت داره به مراجعه به دفاتر هيچ قانوني نيست كه بگه اختياري است

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۲۸ ۱۶:۲۵

خدا پدر و مادرت را بیامرزد. بالاخره یکی از نمایندگان پیدا شد که یک حرف منطقی و درجهت منافع مردم بزند. واقعآ وقتی پلیس نمام مدارک را کنترل می‌کند و شماره شاسی و بدنه و کارکارشناسی انجام می دهد و سند صادر می کند چه لزومی دارد که به دفترخانه‌ها مراجعه شود و بعد از کلی معطلی و هزینه و وقت یه سند دیگر صادر شود.

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۲۸ ۱۷:۱۶

ظاهرا شما دفترخانه دار هستید که اصرار بر حضور در دفاتر را دارید؟ ضمنا قانون را نمایندگان مجلس و شورای نگهبان باید تفسیر کنند، نه جنابعالی!

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۲۸ ۱۷:۱۸

با عرض سلام خواهشمندم این موضوع را بطور کامل رسانه ای نمایید. و در ضمن مالیات نقل و انتقال بسیار سنگین است.

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۲۹ ۰۷:۵۹

متاسفم براتون ناجا خودش ميخواداون پولاروبگيره شماازپشت پرده اينا خبرنداريدايشان سردارناجاهستش حتمابايدازصنفش دفاع كنه براساس قانون خودشون مراجعه به دفاترالزاميست ماده29قانون راهنمايي ورانندگي روحتمامطالعه كنيدوبدانيددرهيچ جاي دنيامقوله اي بنام تعويض پلاك نيست پلاك فقط يكيست فقط اينابراخودشون دكان بازكردن چون همشون بازنشسته نيروي انتظامي هستن

avatar
۱۳۹۵-۰۸-۰۴ ۱۲:۵۵

از دفترخانه گرفته بشه ولی دخالت پلیس و نیروهای نظامی و انتظامی هم در اقتصاد و معاملات درست نیست ، بدهند به شهرداری ها یا نمایندگی های خودرو یا نهاد دیگری پیش بینی کنند ، مجلس هم باید استفساریه بدهد ، چرا که هر کدام از نماینده ها نظرات شخصی خود را ارائه میکنند و رییس همین کمیسیون قضایی سند خودرو را در صلاحیت دفترخانه میداند ، این ها همه نظرات شخصی است و مشکلی حل نمیکند باید استفساریه که نظر رسمی مجلس است صادر شود.

avatar
۱۳۹۵-۰۸-۱۱ ۱۸:۴۸

خدا خانوادت رو برات نگه داره هر حقوقی که ملت بهت میدن حلالت که بلاخره یکی پیدا شده حرف دل مردم رو بزنه چرا باید مبلغ گزافی بعنوان حق التحریر به دفاتر اسناد رسمی داد بابت نقل انتقال خودرو چرا باید ماشین که مال منقول هست همانند یخچال و فرش و چیزهای دیگر باید بریم پول رو بریزیم تو جیب سران دفاتر اسناد رسمی کشور .

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۵ ۲۰:۳۴

بهترین و امن ترین جا برای نقل انتقال خودرو نیروی انتظامی هست هم امن و هم آسان و هم کارشناسی میشه ماشین از هر لحاظ دفاتر اسناد رسمی بغیر از حق الثبت و مالیات حق التحریر خودشون هم گزافه برای یک تیکه کاغذ که دست مردم میدن بدون هیچ پشتوانه ای . حالا هم برای شیشم دی تو سالن اجلاس سران جلسه گذاشتن که شاید بتونن رایزنی کنن که بتونن نقل انتقال خودرو رو تو دفاتر خودشون ثبت کنند . شک نکنید فقط و فقط بخاطر منافع شخصی که هم برای ثبت و هم کانون سر دفترا و بخصوص سران دفاتر اسناد رسمی داره این جلسه رو تشکیل دادن . نمایندگان مجلس هم اگه بفکر مردم هستند اجازه ندن نقل انتقال خودرو تو دفاتر اسناد رسمی انجام بشه.