• چهارشنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۵ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 95072817029

/رسانه در رسانه/

بحث داغ و ناتمام استعفای وزرا در روزنامه‌ها/ شایعه‌ای که خبر شد

بحث داغ و ناتمام استعفای وزرا در روزنامه‌ها/ شایعه‌ای که خبر شد

بحث استعفای علی جنتی و دو وزیر دیگر از کابینه دولت یازدهم، همچنان سوژه داغ رسانه‌هاست و اغلب روزنامه‌های امروز با رویکرد و نگاه خود به موضوع، گزارش‌ها و خبرهایی را منتشر کرده‌اند.

مصاحبه‌های غیرقابل پخش صداوسیما و بیمه خبرنگاران، از موضوعات مرتبط با رسانه است که صبح امروز (چهارشنبه) در صفحات روزنامه‌ها دیده می‌شود.

به گزارش ایسنا، روزنامه ایران در مطلبی با تیتر «استعفای جنتی و گودرزی»، به نقل از یک منبع آگاه از استعفای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

روزنامه اعتماد عکس یک و تیتر یک خود را به استعفای وزرا اختصاص داده است و مطلبی با تیتر قطار روحانی در ایستگاه تغییر را منتشر کرده است.

روزنامه اعتماد همچنین مطلبی را با تیتر «رسانه‌ای نکردن اقدامات، دلیل بر فراموشی مطالبه اجتماعی نیست» را منتشر کرده و به استعفای علی جنتی از وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی اشاره داشته است.

روزنامه آفتاب یزد نیز مطلبی با عنوان هت‌تریک روحانی منتشر کرده و از فیاض زاهد درباره‌ی استعفای وزرا نقل کرده است: هر چند این کار دیر صورت گرفت اما پاسخی به توقعی که طرفداران روحانی از سال گذشته از وی داشتند، هست.

روزنامه‌های شهروند و وطن امروز نیز مطالبی با تیترهای «سرانجام ترمیم» و «استعفای دو وزیر» منتشر کردند.

روزنامه آرمان امروز تیتر یک و عکس یک خود را به استعفای وزرا اختصاص داده است و مطلبی با تیتر «استعفای ۱+۲» را منتشر کرده است.

روزنامه سینمایی بانی فیلم هم در مطلبی با رو تیتر «سونامی کناره‌گیری سه وزیر کابینه دولت یازدهم»، از تیتر «شایعه شد خبر؛ وزیر ارشاد استعفا کرد» استفاده کرد. عکس یک این روزنامه هم به علی جنتی اختصاص دارد.

روزنامه ایران در مطلبی با تیتر «مطالبه‌گری برخی دولتی‌ها از خارجی‌ها را تبدیل به اعتراف نکنید»، به صحبت‌های دبیر شورای عالی امنیت ملی، علی شمخانی، که از برخی رویکردهای رسانه‌ای انتقاد کرده بود پرداخته و از وی نقل کرده است : معبری به اسم پسابرجام باز شده است که سیم خاردار، مین، بمب و تیربارچی به اسم ایالات متحده امریکا دارد که باید نظیر دفاع مقدس ماهرانه از این معبر استفاده کنیم و البته تیربارچی را هم خاموش کنیم.

وی افزود: باید تیربار را خاموش کرد، نه آنکه خودی را زد؛ در سفری دیپلماتیک، اقتصاددانی در ارتباط با برجام از خارجی‌ها مطالبه‌گری می‌کند، اما این مطالبه‌گری نباید تبدیل به اعتراف در داخل شود. این مطالبه‌گری به عنوان حق ملی است و نباید آن را تبدیل به اعتراف کرد بلکه باید تیغ مطالبه‌گری را تیزتر کرد، نه اینکه در داخل مناقشه ایجاد کرد. خطابم به اصحاب رسانه است.

روزنامه ایران همچنین خبری با تیتر «اجرای دقیق طرح بیمه خبرنگاران» را منتشر کرده است که در این مطلب به سخنان حسین نوش‌آبادی اشاره و نقل کرده است: با تدابیر اندیشیده شده تمامی خبرنگاران فعال رسانه‌های کشور باید زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گیرند و خبرنگارانی که حرفه خبرنگاری برای آنها به عنوان شغل محسوب می‌شود می‌توانند از مزایای بیمه تأمین اجتماعی استفاده کنند.

وی اظهار کرد: بر اساس قانون، بیمه خبرنگاران بر عهده رسانه‌ای است که خبرنگاران در آن فعالیت می‌کنند و خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری معتبر و مکتوب وظیفه دارند خبرنگاران خود را زیر پوشش خدمات بیمه‌ای قرار دهند.

روزنامه ایران در سرویس فرهنگ و هنر خود به سخنان ایوبی در واکنش به شایعه طرح نامش به عنوان سرپرست احتمالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخته و از وی نقل کرده است: «گزینه‌های زیادی برای این پست هست و من هیچ اطلاعی بیشتر از شما ندارم.»

روزنامه آرمان امروز از ساخت سریال «همسایه‌ها» به کارگردانی مهران غفوریان خبر داد و نوشته است: از ابتدای مهر ماه ضبط آغاز شد و تصویربرداری حدود شش قسمت آن توسط معیریان انجام شد، اما از آنجا که معیریان به دلیل حاد شدن شکستگی پایش مجبور به جراحی است، بنابراین از ادامه راه انصراف داده و هدایت کار به غفوریان رسید.

روزنامه آرمان همچنین از تولید سریال «هنگام بیداری» با موضوع واقعه تاریخی مقاومت مردم بوشهر و شخصیت آیت الله سید عبدالحسین لاری خبر می‌دهد که قرار است با همکاری سیروس مقدم و سازمان هنری رسانه‌ای اوج انجام شود.

روزنامه شهروند نیز مطلبی با عنوان اوتی‌های پربیننده را منتشر کرده است که اشاره‌ای به مصاحبه‌های غیرقابل پخش صدا و سیما دارد که از طریق فضای مجازی پخش می‌شوند.

روزنامه شهروند در این زمینه پرسیده است: مصاحبه‌های غیرقابل پخش صداوسیما از چه کانالی به فضای مجازی می‌رسد؟

در ادامه این مطلب آمده است: اگرچه برای گرفتن جواب این سوال باید با رییس سازمان صداوسیما گفت‌وگو کرد اما بعد از تماس‌های پی ‌در پی با «عبدالعلی علی عسگری» دریافتم که ایشان چندان اهل مصاحبه نیستند و به همین خاطر باید به سراغ مدیرانی بروم که تجربه کار در این حرفه را دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha