• پنجشنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۵ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95072917521
  • خبرنگار : 71475

دی میستورا: از هر آتش‌بسی استقبال می‌کنیم هر چند یکجانبه باشد

دی میستورا: از هر آتش‌بسی استقبال می‌کنیم هر چند یکجانبه باشد

فرستاده سازمان ملل به سوریه اعلام کرد، آتش بسی انسانی ۱۱ ساعته که مسکو در حلب اعلام کرده، فقط برای خارج کردن ۲۰۰ زخمی از محله‌های شرقی حلب کافی است.

به گزارش ایسنا، استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد روسیه گفته است ۱۱ ساعته و برای چهار روز خواهد بود اما این مدت برای خروج موج عظیم زخمی‌ها کافی نیست.

وی در گفت‌وگو با شبکه "آر تی اس" سوئیس گفت: این آتش بس ۱۱ ساعته اگر که به صورت فوری اجرا شود برای پر کردن خلأ پزشکی کافی است. امری که از نظر ما ضروری است خارج کردن ۲۰۰ زخمی است.

استفان دی میستورا مشخص نکرد که آیا آتش بس ۱۱ ساعته اجازه ارسال کمک‌های انسانی به ۲۷۵ هزار فرد محاصره شده در محله‌های شرقی حلب را خواهد داد یا نه.

دی‌ میستورا در پاسخ به اینکه آیا همانطور که قبلا گفته بود، آماده است شخصا تروریست‌های فتح الشام برای خروج از حلب همراهی را کند یا نه گفت: اگر که آنها بپذیرند که محله‌های شرقی حلب را در امنیت کامل ترک کنند من حتما آماده‌ام.

این مقام سازمان ملل افزود: بعضا پیش می‌آید که تو محل برخی نشست‌ها و کنفرانس‌ها را ترک کنی یا تضمین‌های واقعی و مالی بدهی به ویژه به آنهایی که از تو بدشان می‌آید و نیاز به دادن تضمین دارند.

وی افزود: من نمی‌توانم به آنها تضمین‌های سیاسی بدهم چون آنها هرگز این تضمین ها را باور نخواهند کرد اما شاید باور کنند که حاضرم خودم را در محک آزمایش کمک به آنها قرار دهم.

فرستاده سازمان ملل تاکید کرد: بحران سوریه با تمام دشواری‌اش هرگز من را به تصمیم استعفا وانداشت و هرگز به این مساله فکر نکردم.

فرستاده سازمان ملل به سوریه تصریح کرد: جزئی از مخالفان سوریه در حلب از تصمیم جبهه النصره برای نرفتن از حلب ناراضی هستند.

وی افزود: من از گروه‌های مخالف اصلی در داخل حلب می‌شنوم که بسیاری نمی‌توانند با تصمیم اقلیتی چون النصره برای همه تصمیم بگیرند.

فرستاده سازمان ملل افزود: آن به نظر منطقی می‌رسد زمانی که بیش از ۹۰۰ فرد مسلح در آنجا به نیابت از ۲۷۵ تن تصمیم بگیرند و به اضافه اینکه آنها را نمی‌گذارند از حلب خارج شوند.

دی میستورا اعلام کرد: ما از اعلام آتش‌بس انسانی در حلب استقبال می‌کنیم و در عین حال شکست تصمیم اعلام شده را بعید نمی‌دانم. ما از هر آتش‌بسی استقبال می‌کنیم هر چند یکجانبه باشد.

دی میستورا اظهار داشت: این تصمیم مثبت است و ما در طول دو هفته گذشته درخواست کردیم مسیرها برای گشودن خودروهای امدادرسان برای خارج کردن ۲۰۰ زخمی باز شود.

او نسبت به وجود خطر جدی در زمینه شکست چنین توافقنامه‌هایی ابراز نگرانی کرد.

یانگ ایگلند، رئیس کارگروه کمک‌های بشردوستانه در سوریه اظهار کرد که سازمان ملل امیدوار است که بتواند از فردا (جمعه) اولین زخمی‌های مناطق محاصره شده توسط تروریست‌ها در شرق حلب را خارج کند.

در نشستی خبری در ژنو این مسئول سازمان ملل اعلام کرد که روسیه، دولت سوریه و گروه‌های مسلح مخالف با این کار موافقت کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha