• جمعه / ۳۰ مهر ۱۳۹۵ / ۰۸:۲۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 95073017832
  • خبرنگار : 30054

مدیرعامل شرکت ایلیافرصت‌آفرین تاکید کرد

ضرورت تعامل متخصصان قبل از ورود 5G به کشور

ضرورت تعامل متخصصان قبل از ورود 5G به کشور

مدیرعامل شرکت ایلیا فرصت‌آفرین بر ضرورت تعامل میان متخصصان فناوری اطلاعات و ارتباطات و فعالان فرهنگی و مذهبی کشور تاکید کرد و گفت: از آنجا که فناوری، فقط مخصوص عده خاصی از افراد نیست، در صورتی که هر گونه نوآوری، من جمله نسل پنجم ارتباطات، بدون در نظر گرفتن ارزش‌های فرهنگی جامعه به کشور وارد شود، محکوم به شکست است.

رضا غیابی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار ایسنا گفت: پیشران‌های ورود هر تکنولوژی جدید به کشور باید یکپارچگی پذیرش نوآوری توسط اقشار گوناگون جامعه و بومی‌سازی‌های مناسب و به جا را در نظر بگیرند و با متخصصان این امور در تعامل باشند در غیر این صورت رویکردهای جزیره‌ای به موفقیت‌ها و شکست‌های دوره‌ای منجر می‌شود.

وی بیان کرد: ایران برای پیشرفت در صنعت ارتباطات و اطلاعات به زیرساخت‌هایی بیشتر از آنچه که تا به امروز ایجاد کرده، نیاز دارد و هر چند نسل‌های سوم و چهارم ارتباطات به خوبی در کشور اجرایی شده‌اند اما همچنان باید با سرعت بیشتری تکنولوژی‌های جدید را پذیرا باشیم.

مدیرعامل شرکت ایلیا فرصت‌آفرین، با تاکید بر افزایش ضریب نفوذ اینترنت در ایران گفت: در این فرایند باید به ضرورت‌های قانونی، فرهنگی، اجتماعی موضوع نیز توجه شود و نهادهای مخابراتی به تنهایی نمی‌توانند همه امور را هماهنگ کنند برای مثال وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌تواند در بخش تجارت الکترونیکی قوانین و نظارت‌های لازم را اعمال کند. 

ضرورت آمادگی برای پذیرش 5G

غیابی در مورد نسل پنجم ارتباطات گفت: 5G اکنون علمی است که هنوز به تکنولوژی تبدیل نشده و این امید وجود دارد که تا سال 2020 به مرحله عملیاتی برسد.

وی افزود: ایران باید فرایند تطبیق خود با این تکنولوژی را که فضاهای قابل توجهی نسبت به نسل‌های موجود اینترنت در اختیار کاربران قرار می‌دهد آغاز کند و آمادگی لازم را برای پذیرش آن در جامعه فراهم آورد؛ در این صورت می‌تواند از جمله نخستین کشورهایی باشد که 5G را می‌پذیرند.

مدیرعامل شرکت ایلیا فرصت‌آفرین و عضو هیئت مدیره علم‌وثروت پارس، در مورد فرایندی که برای پذیرش این تکنولوژی، از زمان ورود به کشور تا همه‌گیر شدن آن در جامعه طی می‌شود گفت: تحقیقات نشان می‌دهد که طبق قانون توزیع نوآوری، معمولا دو و نیم درصد کل جامعه هدف در مورد هر تکنولوژی جدید، زودتر از دیگران از آن بهره می‌گیرند و 5/13 درصد از افراد جامعه در ادامه به آنها اعتماد می‌کنند.

غیابی افزود: اکثریت جامعه هدف که همان 68 درصد افراد آن باشند، نیز پیرو گروه قبل هستند و  تنها وقتی نوآوری را می‌پذیرند، که قبل از آن پیشگامان پذیرفته باشند و در آخر 16 درصد از جامعه نیز احتمالا هیچ‌گاه از تکنولوژی جدید استفاده نمی‌کنند.

وی ادامه داد: زمانی پیشرانان ورود یک تکنولوژی به کشور می‌توانند ادعا کنند در جلب نظر کاربران موفق بوده‌اند که میزان استفاده از آن از آستانه تحول عبور کند؛ در مورد نسل پنجم ارتباطات می‌توان گفت زمانی که 15 تا 18 درصد همه کسانی که از اینترنت استفاده می‌کنند از 5G بهره بگیرند، این تکنولوژی همه‌گیر شده است.

مدیرعامل شرکت ایلیا فرصت‌آفرین، بیان کرد: در حال حاضر همراه اول فعالیت خوبی در زمینه مطالعات و زبرساخت‌های مربوط به 5G دارد و می‌توان امیدوار بود که از جمله نخستین اپراتورهایی باشد که این تکنولوژی را به کشور وارد می‌کنند.

فرصتی برای گفت‌وگوی متخصصان

غیابی برگزاری سمینار نسل پنجم ارتباطات را گامی مثبت در زمینه آشنایی جامعه با 5G دانست و افزود: این سمینار گام نخست در حوزه مورد نظر بود و فرصتی را برای گفت‌وگوی متخصصان امر ایجاد کرد.

وی با اشاره به همکاری سه شرکت برای انجام موفق این رویداد، دکتر اکبری و دکتر شهیدی مدیران شرکت تله‌کام وایز را پیشگام این طرح از یک سال و نیم پیش دانست و این شرکت را به عنوان تغذیه‌کننده علمی کنفرانس، شرکت اثنا به عنوان برگزارکننده و شرکت دمنه به عنوان سرمایه‌گذار مقدماتی سمینار دانست و افزود: شرکت ایلیا فرصت‌آفرین، مسئولیت ارائه مشاوره به برگزارکننده‌گان این رویداد را بر عهده داشت.

به گفته غیابی، سمینار نسل پنجم ارتباطات بدون سرمایه‌گذاری خارجی و با حمایت نهاد ریاست‌جمهوری و شرکت همراه اول برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha