• شنبه / ۱ آبان ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 95080100268
  • منبع : نمایندگی خوزستان

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اعلام کرد:

بومی‌سازی ساخت 14 هزار کالای نفتی

بومی‌سازی ساخت 14 هزار کالای نفتی

ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به برنامه بومی‌سازی 14 هزار کالا و تجهیزات نفتی، جزئیات برگزاری هشتمین نمایشگاه نفت خوزستان را تشریح کرد و گفت: واردات کالاهای نفتی که امکان ساخت آن‌ها در داخل وجود دارد، ممنوع است.

به گزارش ایسنا، بیژن عالی‌پور در تشریح مهمترین برنامه‌های اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و بومی‌سازی کالا و تجهیزات مورد مصرف در مناطق نفت‌خیز جنوب به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت خام کشور، اظهار کرد: در حال حاضر ٧٠ درصد کالا، تجهیزات و نیازهای صنعتی طرح‌های نفتی مناطق نفت‌خیز جنوب بومی‌سازی شده است .

وی با اعلام این‌که هم‌اکنون بیش از ٧ هزار قلم کالا در این شرکت بومی‌سازی شده و حدود هفت هزار قلم کالا هم در حال ساخت است، افزود: سال ٩٤ بالاتر از حد انتظار در تامین کالاهای مورد نیاز عمل شد، به گونه‌ای که در بخش تجهیزات حفاری و تاسیسات سطح‌الارضی و مواد شیمیایی، بومی‌سازی حدود ٨٠ درصد و در مجموع بیش از ٧٠ درصد تجهیزات و نیازهای صنعت بومی‌سازی شده است .

عالی‌پور، با بیان این‌که در ادامه برنامه بومی‌سازی طراحی و ساخت کالا و تجهیزات صنعت نفت، هشتمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت با راهبری مناطق نفت‌خیز جنوب و حمایت وزارت نفت از 17 تا 20 آبان‌ماه در اهواز برگزار می‌شود، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود افزون بر 250 شرکت برگزیده و سازنده برتر و صاحب نام ایرانی در نمایشگاه نفت خوزستان حضور یابند .

وی با یادآوری این‌که نمایشگاه نفت خوزستان با رویکرد توسعه منابع داخلی و در راستای تسهیل دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی و با محوریت طراحی و تولید تجهیزات راهبردی صنعت نفت برگزار می‌شود، تاکید کرد: وجه تمایز آن با سایر نمایشگاه‌های مشابه، تخصصی بودن آن و اولویت دادن به سازندگان برتر ایرانی است .

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب عنوان کرد: در این دوره از نمایشگاه، موضوع مدنظر ساخت فهرست کالاهای ده‌گانه تعیین‌شده توسط وزیر نفت بوده و نیازهای اساسی صنعت در بخش بالادستی در قالب سمینارهای جانبی و میزگردهای تخصصی پیگیری می‌شود .

وی با بیان این‌که رونمایی از قطعات و تجهیزات ساخت داخل، امضای قراردادهای ساخت کالای صنعت نفت و برگزاری نشست‌های تخصصی راهکارهای عملی حمایت از ساخت داخل از جمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در نمایشگاه نفت خوزستان است، گفت: در نخستین روز این رویداد سه کالای راهبردی جدید که با سفارش و حمایت مناطق نفت‌خیز جنوب ساخته شده‌اند، رونمایی خواهد شد که مراحل طراحی و ساخت این تجهیزات توسط کارشناسان شرکت‌های دانش بنیان به انجام رسیده است .

عالی‌پور با اشاره به انتخاب مناطق نفت‌خیز جنوب به عنوان شرکت معین 4 گروه کالایی وزارت نفت، گفت: در راستای ‌اجرای ابلاغیه وزیر نفت به منظور ساخت داخل 10 گروه کالایی و تجهیزات اولویت‌دار صنعت نفت و حمایت تولیدکنندگان داخلی، مناطق نفت‌خیز جنوب به عنوان شرکت معین، عهده‌دار مسئولیت، تجمیع، ارئه نیازها و بررسی‌های کارشناسی و ارائه مستندات فنی و ارزیابی سازندگان در سطح وزارت نفت در 4 گروه کالایی شامل مته‌های حفاری، تجهیزات سر چاهی، پمپ‌های درون چاهی و میله مکشی و توربین شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha