• شنبه / ۱ آبان ۱۳۹۵ / ۱۴:۰۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95080100498
  • خبرنگار : 71415

احتمال تمدید آتش‌بس در حلب/سخنگوی کرملین: پایان جنگ سوریه نزدیک نیست

احتمال تمدید آتش‌بس در حلب/سخنگوی کرملین: پایان جنگ سوریه نزدیک نیست

سخنگوی کرملین ضمن اعلام احتمال تمدید آتش‌بس در حلب تاکید کرد تصمیم مسکو برای اجرای یک آتش‌بس انسانی موقت در شهر حلب سوریه یک تصمیم مستقل بوده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روسیه اعلام کرد که ممکن است آتش‌بس انسانی در سوریه را که پیش از این برای امروز (شنبه) 22 اکتبر از ساعت 8 صبح تا 4 عصر اعلام شده بود با در نظر گرفتن تحولات موجود تمدید کند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در مصاحبه با برنامه "وستی آن ستردی" اظهار کرد: تصمیم مربوط به آتش‌بس امروز در سوریه یک تصمیم مستقل بوده است و حاصل امتیازدهی به فشارهای غربی ها نیست.

این تصمیم در پی نشست مربوط به مذاکرات فرمت نورماندی در شهر برلین اتخاذ شد. روز چهارشنبه رهبران کشورهای روسیه، آلمان، فرانسه و اوکراین در چارچوب این نشست در برلین درباره وضعیت اوکراین دیدار کردند.

سخنگوی کرملین همچنین اظهار کرد: این وظیفه روسیه در سوریه است تا خاک این کشور را از دست گروه‌های تروریستی آزاد کرده و جلوی فروپاشی سوریه را بگیرد.

پسکوف در این مصاحبه تاکید کرد: ایجاد یک پایگاه موقت در سوریه هدف ما نیست بلکه این یک ابزار برای هدف اعلام شده از سوی رئیس جمهور روسیه مبنی بر کمک به مقامات مشروع سوریه در جنگ‌شان با گروه تروریستی داعش و دیگر سازمان‌های تروریستی است. خاک کشور سوریه باید آزاد شود. ما باید سوریه را آزاد کرده و هرآنچه که می‌توانیم برای جلوگیری از شکاف در این کشور انجام دهیم.

وی افزود که پایان جنگ سوریه در آینده نزدیک را پیش‌بینی نمی‌کنم.

این سخنگوی کرملین گفت: متاسفانه با توجه به اطلاعاتی که ما دریافت می‌کنیم جایی برای آنکه خوش‌بینی غیرمحتاطانه داشته باشیم، نیست. این واضح است که جامعه جهانی همچنان کار فراوان و بسیار طولانی در مورد سوریه پیش رو دارد.

سخنگوی کرملین در عین حال درخواستها برای کناره‌گیری بشار اسد از قدرت را ناشی از بی ملاحظگی خوانده و تاکید کرد، بشار اسد باید در قدرت باقی بماند تا جلوی افتادن سوریه به دست تروریستها و افراطگرها را بگیرد.

پسکوف با اشاره به گروه تروریستی جبهه النصره وابسته به القاعده که نامش را به جبهه فتح الشام تغییر داده خاطر نشان کرد: فقط دو گزینه در سوریه هست: یا بشار اسد در دمشق روی کار باشد و در غیر این صورت النصره در دمشق روی کار خواهد آمد. بشار اسد باید در دمشق روی کار باشد تا فرآیند سیاسی را تضمین کند.

سخنگوی کرملین با اشاره به این که هدف کمپین روسیه در سوریه مبارزه با تروریستهاست گفت، سقوط دولت سوریه موجب راه افتادن موج های جدیدی از پناهندگان و انجام حملات تروریستی بیشتر در اروپا خواهد شد.

وی ادامه داد: برخی کشورها تلاش دارند تا با شیطان وارد بازی شده و از تروریستها برای خلاصی یافتن از بشار اسد استفاده کنند. برخی کشورهای دیگر نیز با بی ملاحظگی می گویند که بشار اسد باید قدرت را ترک کند. اگر دمشق سقوط کند و تروریستها کنترل آن را به دست بگیرند دیگر راه حل سیاسی در کار نخواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha