• دوشنبه / ۳ آبان ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 95080301743
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

یک نماینده پیشین مجلس:

شهامت دولت برای تغییر وزیران قابل تقدیر است

یک نماینده پیشین مجلس گفت: ارزیابی و ترمیم کابینه دولت توسط رییس جمهوری زودتر باید صورت می‌گرفت.

غلامرضا اسدللهی در گفت‌و گو با ایسنا، با اشاره به تغییر برخی وزیران دولت یازدهم اظهار کرد: ترمیم کابینه باید در اواسط دوره دولت یازدهم انجام می‌شد اما جلوی ضرر در هر زمانی که گرفته شود، منفعت است. باتوجه به نزدیک بودن انتخابات شهامت دولت برای تغییر وزیران نقطه قوت و قابل تقدیر است، باید وزیران جدید کارآمدتر از گذشته باشند.

وی تصریح کرد: زمانی که فردی در راس نهادی قرار می‌گیرد و به عنوان لیدر آن نهاد ایفای نقش می‌کند، می‌تواند موتور محرک آن قسمت باشد و پویایی ایجاد کند. در حوزه‌های دیگر مانند صنعت نیز مشکلاتی وجود دارد که ارزیابی عملکرد وزیر و این که نیاز به تغییر وزیر وجود دارد یا خیر بر عهده دکترروحانی است که باید هزینه و فایده تغییرات را بررسی سپس تصمیم بگیرند.در صورتی که افراد قوی‌تر جایگزین وزرای پیشین شوند این تغییرات می‌تواند برخی نارضایتی‌های موجود را کاهش دهد.

وی اظهار کرد: وزارت ورزش و جوانان نتوانست مطالبات جامعه ورزشی کشور و ورزش دوستان را پاسخگو باشد، شاخصه‌های ورزشی کشور نیز دچار افت شدند، البته ادغام سازمان ورزش وسازمان جوانان از ابتدا درست نبود. وزارت ورزش و جوانان تحرک قابل قبولی نداشت و توزیع امکانات هم صحیح انجام نمی‌شد.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به مطالبات فرهنگیان و استیضاح فانی نیز اظهار کرد: آقای فانی در حوزه تخصصی خود یعنی کارشناسی آموزش بهترین فرد هستند اما در زمینه هدایت امکانات به سمت رفع مشکلات عملکرد خوبی نداشتند و مطالبات فرهنگیان پاسخ داده نمی‌شد.

وی گفت: حوزه فرهنگی هم حوزه بی‌چوب خطی است و معیار و شاخص بحث های فرهنگی مباحث اسلامی، منویات مقام معظم رهبری و دیدگاه مراجع عظام است که آقای جنتی هم بجز دو یا سه مورد عملکرد مطلوبی داشتند و کسی به سادگی جای ایشان را نمی‌تواند پر کند، با توجه به اختلاف دیدگاه‌هایی که بعضا زیاد هم هست، همین نوع گله‎ها از وزیر جدید نیز مطرح خواهد شد.

وی ادامه داد: باتوجه به اعتقادات اسلامی، منویات مقام معظم رهبری و تمدن کهن باید شرایطی را فراهم کنیم که مسائل را به صورت متوازن پیش ببریم. در زمان تصدی آقای جنتی در حوزه کتاب و کتاب خوانی تغییرات محسوسی ایجاد و به مطالبات هنرمندان نیز پاسخ داده شد.

این فعال سیاسی اصولگرا  با بیان این‌که «باید شرایط آرامی را برای کشور ایجاد کنیم»، خاطرنشان کرد: باید زمان‌هایی که صرف اختلاف می‌شود را به توسعه کشور بپردازیم  و بجای دعواهای سیاسی به منافع ملی بیاندیشیم و گفت و گو و تعامل را جایگزین تقابل کنیم.

وی با بیان این‌که «بجای هم‌افزایی گاهی درصدد حذف یکدیگر هستیم»، تصریح کرد: این کارها مطابق منافع ملی نیست و چهره ناکارآمدی را از نظام جمهوری اسلامی نشان می‌دهد که به صلاح کشور نیست. با اعتدال، تعادل، تفسیر و قرائت صحیح از احکام اسلامی باید چهره کارآمدی از نظام اجرایی جمهوری اسلامی را معرفی کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha