• چهارشنبه / ۵ آبان ۱۳۹۵ / ۰۶:۰۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 95080403221
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

آرین منش:

تغییرات کابینه می‌تواند امیدبخش باشد

تغییرات کابینه می‌تواند امیدبخش باشد

یک نمایند سابق مجلس گفت:ترمیم کابینه نقطه قوت است؛ چراکه هدف تقویت دولت و پاسخگویی به مطالبات مردم و در واقع کاهش فشار های بیرونی بر دولت است.

جواد آرین‌منش در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه تغییر و ترمیم در کابینه در دولت‌های مختلف وجود داشته است، اظهار کرد: معمولا رئیس جمهور منتخب مردم قول‌ها و وعده‌هایی را در زمان انتخابات به مردم می‌دهد که باید در پایان یک دوره چهارساله به مطالبات مردم و وعده هایی که به مردم داده پاسخگو باشد.
وی افزود: رئیس جمهور کار را با تیمی آغاز می‌کند، اما ممکن است در میانه راه به این نتیجه برسد که تغییر برخی افراد کابینه بتواند دولت را سریع‌تر به مقاصد خودش برساند، بنابراین تغییر در دولت و ترمیم کابینه از جمله حقوقی است که دولت ها دارند.
این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه در سال پایانی، دولت باید کارنامه قابل قبولی به مردم ارائه کند به تشریح دلایل ترمیم کابینه توسط دولت پرداخت و افزود: ترمیم کابینه به دلایل متعددی صورت گرفت که یک دلیل آن می‌تواند گزینه‌هایی باشد که رئیس جمهور برای برخی وزارت‌خانه‌ها مطرح کرد اما مجلس نهم به آن‌ها رای  اعتماد نداد.
 این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من تصور می‌کنم آقای روحانی وزرایی را که در گذشته قصد داشته از آنان استفاده کند اما مجلس همراهی نکرده در این نوبت می‌خواهد به مجلس معرفی کند، بنابراین یکی از دلایل ترمیم کابینه این است که دولت از ظرفیت‌های مجلس بعد از انتخابات بخواهد استفاده کنند و افراد مورد نظرخود را در کابینه به کار گیرد.
 آرین‌منش افزود: دلیل دوم که در این رابطه می‌توان ذکر کرد تجدید قوای دولت است، دولت در ماه‌های باقی مانده برای عبور از چالش‌ها و پاسخگویی به مطالبات عمومی و جلب رضایت نخبگان، مردم و کاهش هزینه‌ها، این تغییرات را ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه دلیل بعدی بهانه گرفتن از مخالفان دولت در انتخابات آینده است، افزود: ترمیم کابینه مصرف انتخاباتی هم می‌تواند داشته باشد.
آرین منش ادامه داد: اگرچه ترمیم کابینه دیر هنگام صورت می‌گیرد و در این دوره زمان زیادی فراروی وزرای جدید برای انجام کارهای بزرگ وجود ندارد، اما تغییرات می‌تواند امیدبخش باشد، مثلا در وزارت‌خانه‌هایی که این تغیرات صورت گرفته عمدتا وزارت‌خانه‌هایی هستند که با بخش عظیمی از مردم سروکار دارند.
دبیر حزب موتلفه اسلامی در خراسان رضوی عنوان کرد: این تغییرات در وزرات‌خانه‌هایی صورت گرفته که از یک پوشش فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برخوردارند و طبعا می‌تواند حاصل این تغییرات در انتخابات آینده هم موثر باشد.
نماینده پیشین مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  استفاده از فضای جدید مجلس برای مطرح کردن وزرای مورد نظر و لزوم هماهنگی بیشتر در دولت موجب جلب رضایت مردم و نمایندگان خواهد شد، چراکه نمایندگان نسبت به برخی وزرا مانند آموزش و پرورش انتقاد داشتند و طرح استیضاح وی را مطرح کردند در برخی دیگر از وزارت‌خانه‌ها مثل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز انتقاداتی از سوی برخی علما و بزرگان دینی وجود داشت که با این تغییرات به آن انتقادات نیز به نوعی پاسخ گفته شد.
آرین‌منش با بیان اینکه اگر دولت از وزرای جدید حمایت کند و آنان نیز چند طرح فراگیر که پاسخگوی مطالبات مردمی باشد مورد اجرا بگذارند در کارنامه‌ای که آقای روحانی ارائه می‌کند، بسیار موثر است، اظهارکرد: مثلا  اگر فرهنگیان و بازنشستگان نهادهای دولتی به خصوص بازنشستگان نهادهای فرهنگی و کارکنان فرهنگ و اصحاب هنر حمایت‌شان جلب شود هم در کارنامه این دولت موثر است و هم در انتخابات بعدی رئیس جمهور تاثیرگذار است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا نیاز به تغییر در سایر حوزه‌های کابینه‌ی دولت وجود دارد، اظهار کرد: تغییرات در تیم اقتصادی دولت هم از دو جهت احساس می‌شود، یکی به منظور رفع ناهماهنگی‌های تیم اقتصادی دولت و دوم در جهت پاسخگویی به برخی از مطالبات مردم، رهبری، تحقق اقتصاد مقاومتی و حرکت در مسیر فرصت‌های شغلی، رفع بیکاری، رفع رکود طولانی مدت در ماه‌های پیشرو، لذا باید اقدامات چشمگیرتری صورت گیرد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha