• چهارشنبه / ۵ آبان ۱۳۹۵ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95080503657
  • خبرنگار : 71132

ذوالقدر: از زنان توانمند در مدیریت وزارتخانه‌های فرهنگی و آموزشی استفاده شود

ذوالقدر: از زنان توانمند در مدیریت وزارتخانه‌های فرهنگی و آموزشی استفاده شود

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از دولت خواست پس از ترمیم کابینه از نیروهای توانمند خانم در سمت‌های معاونت و مدیریت وزارت خانه‌های فرهنگی و آموزشی استفاده شود، چرا که فرهنگ آموزش و پرورش اسلامی بدون حضور و وجود زنان محقق نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، سیده فاطمه ذوالقدر در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: دنیای توسعه یافته و رو به ترقی کنونی با تمام امکانات در تمنای تحقق رفاه اجتماعی برای آحاد جامعه است و ما هر روز شاهد این هستیم که رفاه اجتماعی در یک سری شاخص‌های کلیدی دسته بندی و ارائه می‌شود اما متاسفانه سهم واقعی مردم از آن در خور توجه نیست. در حالی که وقتی مردم  در این سی و چند سال نظام را همراهی کرده‌اند باید تدابیر اجرایی توسط مسئولین  اتخاذ شود.

وی افزود: روزی شاهد این شعار بودیم که نفت را بر سر سفره‌های مردم می‌آوریم . اما اکنون پس از گذشته سالها از آن شعار فریبنده شاهدیم که سفرهای مردم همچنان منتظر تحقق آن شعار پرطمطراق است. چراکه اگر آن شعار محقق می‌شد اکنون ضرورتی نبود که رهبری معظم انقلاب از بیکاری جوانان اظهار تاسف و نگرانی کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: در جامعه اسلامی این مفهوم که انسان‌ها به حسب گوهر و ذات برابرند همواره مطرح است اما آیا برابری جنسیتی و قومیتی تا چه اندازه تحقق یافته است؟ آیا زنان سهم برابری برای تحقق آرمانهای خود در جامعه دارند؟ آیا سهم برابری برای زنان در بازار کار فراهم شده است ؟

ذوالقدر درد امروز جامعه‌یایرانی را عدم توزیع عادلانه امکانات عنوان و خاطر نشان کرد : انتظار می‌رفت در برنامه ششم به موضوع زنان و خانواده توجه بیشتری شود اما از همکارانم در کمیسیون تلفیق می‌خواهم به موضوع زنان در برنامه ششم توجه بیشتری داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت مناسبات اخلاقی از سوی صاحبان تریبون‌ها یاد آور شد: آنچه هر از گاهی از تریبون‌های مختلف از جمله مراسم دینی و مذهبی به گوش می‌رسد جدا از این که دل هر انسان مومنی را آزرده می‌کند، اسباب شکاف و ایجاد فضای دو قطبی را فراهم می‌کند. برخی از جملات  و حرمت شکنی‌ها یقیقنا زیبنده مومنان و خادمان اهل بیت (ع) نیست بارها شاهد شنیدن واژگان غیر اخلاقی در رسانه‌ها بودیم که باید پیش از این که تبدیل به فرهنگ ناسزا گویی شود با آن برخورد جدی صورت گیرد.

این عضو فراکسیون زنان مجلس با اشاره به معرفی  سه وزیر پیشنهادی از سوی دولت گفت: شایسته است نمایندگان به دور از منافع شخصی و گروهی و در رارستای تامین منافع ملی افرادی را انتخاب نمایند که با ارائه برنامه‌های راهبردی پاسخگوی مطالبات به حق اقشار مختلف به ویژه جوانان و فرهنگیان و اصحاب هنر باشند.

ذوالقدر ادامه داد: دولت از فرصت باقی مانده  کمال استفاده را  انجام دهد و نسبت به  اتمام پروژه‌های نیمه تمام و رسیدگی بیش از پیش به اقشار آسیب پذیر اقدام کند و به موضوع اشتغال جوانان و اقتصاد مقاومتی توجه لازم داشته باشد و پس از ترمیم کابینه از نیروهای توانمند خانم در سمت‌های معاونت و مدیریت وزارت خانه‌های فرهنگی و آموزشی استفاده کند. چرا که فرهنگ آموزش و پرورش اسلامی بدون حضور و وجود زنان محقق نمی‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha