• شنبه / ۸ آبان ۱۳۹۵ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95080805358
  • خبرنگار : 71132

کاظمی:

سه وزیر پیشنهادی دولت موفق به اخذ رای اعتماد مجلس می‌شوند

سه وزیر پیشنهادی دولت موفق به اخذ رای اعتماد مجلس می‌شوند

نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی رزومه کاری و عملکرد وزرای پیشنهادی از سوی مجلس در عین حال گفت که فضای مجلس آماده همکاری با دولت است و سه گزینه پیشنهادی موفق به اخذ رای اعتماد مجلس خواهند شد.

علی کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در همه دولت ها بعد از گذشت مدتی از فعالیت دولت و با توجه به برآوردها در سطح جامعه، مشاوره با مشاورین و خواست و مطالبات مردم باید برای تقویت عملکرد دولت اقداماتی انجام شود. بعد از انتخابات مجلس دهم نیز این خواسته وجود داشت که دولت در برخی حوزه‌ها اقدام به چابک‌سازی کند تا بتواند در فرصت باقیمانده خدمت بهتری به مردم ارائه دهد.

وی افزود: دولت بر همین اساس اقدام به تغییر در وزارتخانه فرهنگی و آموزشی کرد و گزینه‌هایی برای وزارتخانه‌های آموزش و پرروش، ارشاد و ورزش پیشنهاد کرد. حتما دولت به این نتیجه رسیده بود که این کار باید انجام شود و مشورت‌های لازم نیز صورت گرفته است.

نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس با بیان اینکه مجلس بر حسب وظیفه قانونی خود به بررسی به مطالعه رزومه کاری و عملکرد وزرای پیشنهادی می‌پردازد گفت: نمایندگان مجلس براساس بررسی‌های صورت گرفته یا به وزرای پیشنهادی رای اعتماد یا رای عدم اعتماد خواهند داد.

کاظمی با اشاره به برگزاری جلسات بین وزرای پیشنهادی با نمایندگان در فراکسیون و کمیسیون مختلف یادآور شد: شاید پیش از این، به نظر می‌رسید برخی از گزینه‌های پیشنهادی نیاز به کار بیشتری داشته باشند اما با توجه به برگزاری جلسات متعدد احساسم این است که فضای مجلس آماده همکاری با دولت است و سه گزینه پیشنهادی امکان رای آوری خواهند داشت و موفق به اخذ رای اعتماد مجلس می شوند.

وی وزرای پیشنهادی دولت را گزینه‌های مناسب برای سه وزارتخانه ارشاد، ورزش و آموزش و پرورش دانست و  اظهار کرد: آقای سلطانی‌فر در حوزه‌های مختلفی تجارب کاری فرهنگی و مدیریتی دارد و وزارت ورزش و جوانان نیز نیاز به یک مدیریت قوی دارد. لذا ایشان گزینه مناسبی برای وزرات ورزش و جوانان است.

این نماینده مجلس همچنین گفت: آقای دانش آشتیانی هم از چهره‌های شناخته شده در عرصه آموزش است و سابقه خانوادگی و توانایی مدیریتی ایشان بسیار مشخص و بارز است و گزینه خوبی برای وزارت آموزش و پرورش به شمار می‌رود. همچنین آقای صالحی امیری نیز فردی کارکشته در عرصه فرهنگ است و برنامه های خوبی برای وزارت ارشاد ارائه کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha