• یکشنبه / ۹ آبان ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۵
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 95080905842
  • خبرنگار : 71062

تجلیل از نفرات برتر کنکور سراسری سال 1395 شاهد و ایثارگر

شهیدی:جامعه در انتظار مدیریت فرزندان شاهد و ایثارگر است

شهیدی:جامعه در انتظار مدیریت فرزندان شاهد و ایثارگر است

مراسم تجلیل از نفرات برتر کنکور سراسری سال ۹۵ فرزندان شاهد و ایثارگر برگزار شد.

به گزارش ایسنا،در این مراسم هر یک از نفرات برتر درباره علل موفقیت که یکی از آنها حمایت خانواده‌ها در راه کسب این موفقیت بود سخنانی بیان کردند.

دراین مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی معاون رئیس جمهور، نماینده ولی فقیه و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تقدیر از همه تلاشگران عرصه علم بویژه فرزندان شاهد و ایثارگر که بدون احتساب سهمیه شاهد در کنکور سال ۹۵ رتبه‌های برتر را کسب کرده‌اند، گفت: همان گونه که پدران شما بدون هیچ چشم‌داشتی در راه دفاع از کشور جان خود را تقدیم انقلاب کردند و یا به درجه جانبازی و آزادگی نائل آمدند، شما هم به عنوان فرزندان آن‌ها با تلاش خود این موفقیت بزرگ را کسب کرده‌اید و این نشان از جایگاه رفیع خانواده‌های شاهد ایثارگر در جامعه دارد.

شهیدی ادامه داد: توصیه من به شما فرزندان شاهد ایثارگر این است که خودتان را محدوده نکنید بلکه هدف شما باید یادگیری علم در جهت ادامه راه پدرانتان و خدمت به جامعه باشد. آینده جامعه متعلق به شماست و جامعه منتظر است تا مدیریت عالی شما را شاهد و ناظر باشد. البته در راه کسب این موفقیت هیچ‌گاه تزکیه را فراموش نکنید. همان‌طور که تاکنون آن را فراموش نکرده‌اید.

شهیدی با اشاره به موفقیت جامعه شاهد و ایثارگر در بخش‌های مختلف علمی گفت: در حال حاضر ۲۰۱۱ نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها، ایثارگر هستند و این موفقیت نشان می‌دهد که شما نیز می‌توانید به آن چیزی که جامعه انتظار دارد دست یابید.

در بخش دیگری از این مراسم حجت‌الاسلام سیدحسن موذنی معاون فرهنگی-اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: در حال حاضر ۱۸۲ هزار دانشجوی شاهد ایثارگر و حدود ۵۳هزار دانش‌آموزان در سطح کشور در حال تحصیل هستند که از تعداد دانشجویان ذکر شده ۱۴ هزار نفر در رده‌های ارشد و تکمیلی تحصیل می‌کنند و خیلی از آن‌ها هم فارغ‌التحصیل شده‌اند.

همچنین محمدعلی فقیه معاون آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای تقویت تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان شاهد و ایثارگر اظهار کرد: در سال جاری تعداد ممتازان نسبت به سال گذشته 6 درصد و قبولی داوطلبان در رشته‌های پرمخاطب به ۱۱ درصد افزایش یافته است.

در پایان مراسم حجت‌الاسلام شهیدی بااهدای لوح تقدیر و هدایایی،از نفرات برتر کنکور سال 1395 تقدیر کرد.

اسامی و رشته‌های پذیرفته شده نفرات برتر:

۱-احسان شریفیان از تهران فرزند جانباز ۲۵ درصد رتبه اول کشوری در رشته ریاضی-فیزیک، دانشجوی رشته مهندسی برق دانشگاه شریف، دانش‌اموز دبیرستان غیرانتفاعی علوی، حافظ چند جزء قرآن و قاری قرآن (رتبه اول سهمیه شاهد).

۲-سجاد قاسمی از قم فرزند آزاده رتبه ۲ کشوری در رشته علوم انسانی، دانشجویان رشته حقوق دانشگاه تهران، دانش‌آموز مدرسه نمونه دولتی فرهنگ (رتبه اول سهمیه شاهد)

۳-محمدحسین محمدی فشارکی از اصفهان فرزند جانباز ۵۰ درصد، رتبه ۲ کشوری در رشته زبان دانشجوی رشته مهندسی مکانیک دانشگاه شریف، دانش‌آموز مدرسه استعداد درخشان، حایز رتبه استانی در المپیاد ریاضی و فیزیک و المپیاد ادبی (رتبه اول سهمیه شاهد).

۴-محمدجواد صراطی از تهران فرزند آزاده رتبه ۵ کشوری در رشته علوم انسانی، دانشجوی رشته حقوق دانشگاه تهران (رتبه دوم سهمیه شاهد).

۵-محمد قربانی از خراسان رضوی فرزند آزاده رتبه ۲۹ کشوری در رشته تجربی، دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه تهران، نفر اول مسابقه علمی دو سال گذشته بنیاد (رتبه اول سهمیه شاهد).

۶-الهام خواجه پور از کرمان فرزند جانباز ۲۵ درصد متوفی رتبه ۵۱ کشوری در رشته تجربی، دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه تهران، دانش‌آموز استعداد درخشان (رتبه دوم سهمیه شاهد).

۷-سیده مرضیه سلامت از تهران فرزند جانباز رتبه ۱۵ کشوری در رشته هنر، دانشجوی رشته طراحی صنعتی دانشگاه تهران، دانش‌آموز استعداد درخشان (رتبه اول سهیه شاهد).

۸-امیررضا نصیری از خراسان رضوی فرزند جانباز متوفقی ربته ۲۸ کشوری در رشته هنر، دانشجوی رشته موسیقی ایرانی دانشگاه تهران، دانش‌آموز هنرستان (رتبه دوم سهمیه شاهد).

۹-مجتبی حسین‌زاده از کرمان فرزند جانباز ۲۵ درصد متوفی ربته ۴۶ کشوری در رشته هنر، دانشجوی رشته طراحی صنعتی دانشگاه تهران، دانش‌آموز هنرستان و حائز ربته اول استان در رشته طراحی با مداد و طراحی آرم و لوگو (ربته سوم سهمیه شاهد).

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha