• یکشنبه / ۹ آبان ۱۳۹۵ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 95080905979
  • خبرنگار : 71511

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت:

تغییر در کابینه اعتماد مردم راجلب کرد

تغییر در کابینه اعتماد مردم راجلب کرد

یک عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت،‌ گفت: دولت با تغییر وزرا به ترمیم کابینه‌ای پرداخت که توانسته بود اعتماد مردم را جلب کند.

حسین نقاشی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با ترمیم کابینه دولت یادهم، اظهار کرد: تغییرات انجام شده در دولت، میان اصلاح‌طلبان امری مثبت تلقی می‌شودY چرا که در راستای مطالبات بدنه حامی دولت و منتقدان این سه وزارتخانه بوده است.

وی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سه سال گذشته گام‌های مثبتی در راستای گشایش فضای زندگی به ویژه در حوزه‌های نشر و سینما برداشت و به صحنه رفتن تئاترهای خوب کمک کرد.

وی یادآور شد: اما وزارت فرهنگ و ارشاد واکنش‌های اشتباهی را در رابطه با موضوع کنسرت‌ها اتخاذ کردند که به نوعی تمکین از مطالبات فراقانونی را تداعی می‌کرد و همین موضوع به حیثیت وزیر در میان جامعه فرهنگی و اجتماعی ضربه وارد کرد.

نقاشی خاطرنشان کرد: این موضع آقای وزیر که در برخی شهرهای حساسیت‌دار کنسرت برگزار نمی‌کنیم حتی با انتقاد و واکنش رئیس جمهور نیز روبرو شد؛ چرا که یکی از وعده‌های اصلی ایشان در سال 92 گشایش همین فضای بسته فرهنگی بود.

وی ادامه داد: افزایش چنین موضع‌گیری‌هایی باعث دلسردی در بدنه حامی دولت خواهد شد و بر حمایت یا عدم حمایت آنها از روحانی در دور آتی انتخابات ریاست جمهوری تأثیر خواهد گذاشت. در واقع ادامه چنین سیاست‌هایی به اعتماد حامیان دولت خدشه وارد می‌کند.

وی همچنین یادآور شد که تنها دلیل تغییر وزیر ارشاد و فرهنگ به موضوع کنسرت‌ها باز نمی‌گردد و دلایل دیگری هم داشته که افکار عمومی از آن بی‌اطلاع هستند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ابراز امیدواری کرد که وزیر بعدی فرهنگ و ارشاد تلاش بیشتری برای عملی شدن وعده‌های فرهنگی دولت انجام دهد و در ادامه خاطرنشان کرد: فعالیت در زمینه فرهنگی در ایران راه رفتن بر روی تیزی تیغه دولبه است چرا که جز وزارتخانه دولت، نهادها و سازمان‌های دیگری چون حوزه علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی و... هم متولی امر فرهنگ هستند و بودجه‌های اجرایی نیز در اختیار دارند.

نقاشی با اشاره به حوزه آموزش و پرورش نیز گفت: فرهنگیان انتقادات جدی به وزیر گذشته داشته‌اند و آقای فانی هم نتوانسته تحولات مورد نیاز این حوزه را صورت دهند. به نظر من در این شرایط انتخاب آشتیانی که سابقه خوب در مدیریت حوزه‌های آموزش و پرورش داشته‌، امری مثبت است.

وی افزود: در بحث تغییر وزیر ورزش و جوانان، بحث اصلاح‌طلب یا اصولگرا بودن گودرزی مطرح نیست؛ ایشان از سوی منتقدانشان با انتقادات جدی روبرو شدند. به طور کلی چون ادغام وزارت ورزش با سازمان جوانان امری غیرکارشناسی شده بود مشکلات جدی را برای وزیر و مخاطبان این حوزه‌ها ایجاد کرده است.

نقاشی گفت: بودجه و زمان بیشتر وزاتخانه معطوف به امر وسیع ورزش می‌شود در حالی که جوانان با مشکلات جدی‌تر روبرو و نیازمند توجه و همیاری مسئولین هستند.  از دولت و مجلس این انتظار را داریم که قدمی در جهت تفکیک این دو حوزه مستقل بردارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین تصریح کرد: تغییرات کابینه را می‌توان حاصل مطالبات عمومی از طریق احزاب، فضاهای اجتماعی و حتی فضای مجازی دانست. امیدواریم رویکرد این وزارتخانه‌ها در زمان تصدی وزرای جدید تصحیح شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۸-۰۹ ۱۱:۳۵

خواب دیدی خیر باشه همه عین همن