• یکشنبه / ۹ آبان ۱۳۹۵ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95080905980
  • خبرنگار : 71132

سبحانی‌فر: از وزرای پیشنهادی حمایت می‌کنیم

سبحانی‌فر: از وزرای پیشنهادی حمایت می‌کنیم

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تغییر کابینه را از اختیارات رئیس جمهور عنوان و از وزرای پیشنهادی اعلام حمایت کرد.

به گزارش ایسنا، رمضانعلی سبحانی‌فر در نطق میان دستور خود در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس، اظهار کرد: بر اساس اصل ۱۳۶ قانون اساسی تغییر وزرا جزو اختیارات مسلم رئیس جمهور است، بنابراین ما هر تغییری را حق ایشان می‌دانیم و از وزرای پیشنهادی هم حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به سالروز ۱۳ آبان، یادآور شد: کودتای ۲۸ مرداد در شرایطی واقع شد که ده‌ها مکاتبه میان دکتر مصدق و رئیس جمهور وقت آمریکا انجام شده بود و ده‌ها وعده حمایت آمریکایی‌ها حاصلش خنجری به نام کودتای ۲۸ مرداد بود که از پشت بر ملت وارد شد. آمریکایی‌ها همچنین در نهضت‌های مردمی سال‌های ۵۶ و ۵۷ تلاش خود را برای حفظ رژیم دیکتاتوری به کار بستند و بعد از پیروزی انقلاب هم سعی می‌کردند آب رفته را به جوی بازگردانند که ۱۳ آبان پاسخی به آنها بود.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور، گفت: درست است که تورم تا حد زیادی کنترل شده اما مردم نسبت به رکود احساس و لمس بیشتری دارند، لذا دولت و مجلس برای حل این مشکل اهتمام ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به مصوبه مجلس برای پرداخت ۱۰۰ هزار میلیارد تومان مطالبات بانک‌ها و پیمانکاران، یادآور شد: متأسفانه در عمل آثار این مصوبه محرز نشده لذا از رئیس جمهور انتظار می‌رود طبق قانون اساسی نسبت به توزیع عادلانه امکانات اقدام کند و نگاه ویژه به توسعه شرق کشور داشته باشد.

سبحانی‌فر با بیان اینکه با در نظر گرفتن شاخص‌های جمعیتی، اعتبارات خراسان رضوی باید بالای هشت درصد باشد، تصریح کرد: متأسفانه این اعتبارات کمتر از ۶ درصد است و این توزیع ناعادلانه در همه دولت‌ها در مورد استان خراسان وجود داشته که امیدواریم در بودجه ۹۶ این نگاه اصلاح شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس در پایان تسریع در عملیات اجرایی آزادراه حرم تا حرم و توجه بیشتر به ناامنی شغلی برخی نیروهای وزارت ارتباطات را خواستار شد و از شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز خواست روز تولد ابوالفضل بیهقی پدر نثر فارسی در شورای انقلاب فرهنگی تصویب و در تقویم رسمی درج شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha