• سه‌شنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۵ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 95081107793
  • منبع : شهرداری تهران

برگزاری اختتامیه جایزه جهانی خشت طلایی با تقدیر از ٩ پروژه برتر داخلی و خارجی

برگزاری اختتامیه جایزه جهانی خشت طلایی با تقدیر از ٩ پروژه برتر داخلی و خارجی

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران گفت: جایزه جهانی خشت طلایی تهران برای ارج نهادن به تفکرات و خلقیات و پروژه های مطرح شهری است که در روز جهانی شهرها برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، شهرام گیل آبادی در مراسم اختتامیه سومین دوره جایزه جهانی خشت طلای تهران که با حضور شهرداران سارایوو و بعلبک و هیات همراه ،شهرداران کلانشهرهای رشت و تبریز و مدیران ارشد شهرداری تهران برگزار شد، با اشاره به نامگذاری این جایزه جهانی با بکارگیری نام خشت، گفت :خشت کوچکترین واحد معماری در ایران است که پیشینه ای هفت هزار ساله در معماری این کشور دارد و جایگاه ویژه ای برای اینن مهم در مدیریت شهری وجود دارد.

رئیس شورای سیاست گذاری جایزه جهانی خشت طلایی با اشاره به اینکه این رخداد بر دو پایه شهر هوشمند و تاب آوری شهرها برگزار شده است افزود: در سومین دوره از این جایزه جهانی هفت محور اعلام شده بود که در راستای نوآرری شهرها برای زیست بهتر و آینده پربار ،آثار ارائه شده به ریاست دکتر قالیباف مورد داوری قرار گرفت.

وی افزود: امسال در توالی برگزاری این رویداد در ایستگاه سوم ،٤٥داور خارجی ،٢٥٥پروژه خارجی از ٨٥ کشور و ١٨٣شهر دنیا را بررسی کردند.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با اشاره به بررسی ١٦٤پروژه شهرهای دنیا در این دوره از جایزه جهانی خشت طلایی تهران اظهار کرد:مرحله سخت داوری پروژه ها با حضور خبرگان شهری از شهرهای مختلف از جمله پنج متخصص و داور بین المللی در فرآیندی شامل هفت بخش انجام شد.

گیل آبادی اعلام کرد:در این دوره ١٥پروژه مورد تقدیر قرار گرفته و در نهایت ٩پروژه خلاق و کارکردی شهری مورد تجلیل قرار گرفته و تندیس طلایی خشت تهران به آنها اهدا می شود.

وی از همکاری برنامه اسکان بشر ، سازمان های بین المللی همچون مترو پلیس ،مجمع شهرهای جهان ،مجمع شهرداران آسیایی ودبیر خانه جایزه خشت طلایی تهران و دست اندرکاران مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران تقدیر و تشکر کرد.

بر اساس گزارش سایت تهران سما، در مراسم اختتامیه سومین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران که در باغ موزه دفاع مقدس برگزارشد، از ٩ پروژه برتر داخلی و خارجی در اختتامیه سومین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران تقدیر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha