• سه‌شنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۵ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95081107862
  • خبرنگار : 90089

/مخالف وزیر پیشنهادی ارشاد/

سوالات نماینده اصولگرا از صالحی امیری

یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: آقایی که می‌گویی فتنه چیست، آقا گفته‌اند فتنه خط قرمز نظام است. دوستان اگر در فتنه نبودند، اعلام کنند، خلاص. افرادی که متهم به فتنه هستند معذرت‌خواهی کنند، آقا گذشت می‌کند اما این آقایان هنوز عذرخواهی نکرده‌اند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن نوروزی در مخالفت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: جای فرزندان شهدا یعنی ایثارگان و جانبازان در میان سه وزیر پیشنهادی خالی است. انتظار این بود یکی از این عزیزان از میان فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران معرفی می‌شدند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی در مجلس اظهار کرد: مرده باد و زنده باد در پیشگاه خداوند زمانی ارزش دارد که تکلیف شرعی‌مان را انجام دهیم. بینی و بین‌الله به وزرای پیشنهادی به نحوی رای دهیم که در پیشگاه خداوند شرمنده نباشیم.

وی در ادامه نطقش را به طرح سوالاتی از صالحی امیری اختصاص داد و از وی خواست تا به سوالاتش پاسخ دهد.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس از وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، پرسید: آقای صالحی امیری برای مبارزه با نفوذ فرهنگی چه برنامه‌ای دارید؟ در برنامه‌های شما چیزی ندیدم. در کتاب «احیای آسمانی» موضوع اشغال مسجدالاقصی حذف شده با این نفوذ چگونه می‌خواهید مبارزه کنید؟ جای ترویج سطح زندگی اسلامی، تقویت بنیان خانواده و اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور در برنامه‌های شما خالی است، برای این ها چه برنامه‌ای دارید؟ در زمینه تحول فرهنگی در کشور و در وزارت فرهنگ چه برنامه و طرحی دارید؟

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد: اهداف کلان‌تان را اعلام کرده‌اید اما درباره برنامه‌های که این اهداف را تحقق خواهد بخشید هیچ برنامه‌ای اعلام نکرده‌اید. از کانونی ترین معضلات فرهنگی کشور مثل کتاب، سینما، مساجد، دیجیتال و کانون فرهنگی است، برنامه‌های عملیاتی شما در این حوزه‌ها چیست؟ در فرآیند صدور مجوز و به‌روزرسانی نظارت بر فعالیت‌های مضر چه برنامه‌ای دارید؟ برای جلوگیری از سیاسی شدن وزارتخانه و جلوگیری از دخالت سیاست در فرهنگ چه برنامه‌ای دارید؟ همین الان فرهنگ‌سراها به ستاد انتخاباتی تبدیل شده است که نتیجه عکس می‌دهد.

نوروزی با طرح این پرسش که خصوص‌سازی و دولت سازی در حوزه فرهنگ مطرح است، نوع تعاملات فرهنگی در برنامه‌های شما چیست، ادامه داد: وزارت فرهنگ چه برنامه‌هایی برای تهاجم و نفوذ فرهنگی دارد؟ به نگرانی مراجع عظام تقلید چه پاسخی خواهید داد؟ ایران اسلامی عزیزمان دارای ظرفیت‌های دینی و فرهنگی غنی است. در زمینه اوقاف چه برنامه‌ای دارید؟

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی در مجلس افزود: در زمینه اقتصاد فرهنگی و پیگیری صنعت فرهنگ به جای صنعت نفت برنامه عملیاتی دارید؟ البته در این زمینه موضع‌گیری کرده‌اید اما راه‌کار عملیاتی ارائه نداده‌اید. آیا در جهت آموزش‌های عمومی برای افزایش سطح آگاهی‌های مستمر با آموزش و پروش، دفتر تبلیغات و سازمان تبلیغات برنامه‌ای دارید؟ در حوزه شناساندن افکار ایرانی اسلامی به جامعه چه برنامه‌ای دارید؟ برای فضای مجازی و تحقق اهداف رهبری در این حوزه و ساماندهی آن چه برنامه‌ای دارید؟ در حوزه شبکه‌های اجتماعی چه تدابیری دارید؟ چه برنامه‌ای در زمینه اقتصاد مقاومتی دارید؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha