• سه‌شنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۵ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95081107892
  • خبرنگار : 90089

/مخالف وزیر پیشنهادی ارشاد/

قاضی‌زاده: رییس‌جمهور یک سرهنگ را برای فرهنگ معرفی کرده است

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: مرور برنامه‌های شما نشان می‌دهد دست‌های شما خالی‌تر از آن است که بتوانید دردی از این حوزه دعوا کنید. نمی‌توانم میان عضویت در دادگاه، ارتش و فرهنگ ارتباطی پیدا کنم. رییس‌جمهور یک سرهنگ را برای فرهنگ معرفی کرده است.

به گزارش ایسنا، سید احسان قاضی‌زاده هاشمی در مخالفت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، گفت: امروز در حالی در این جایگاه مقدس ایستاده‌ام که خدا را شهادت می‌گیرم نیتی جز کمک به فرهنگ این سرزمین ندارم.

نماینده مردم فریمان در مجلس خطاب به هنرمندان، اندیشمندان و هموطنان گفت: آنچه می‌گویم تنها دغدغه فردی‌ام نیست بلکه انعکاس وظیفه نمایندگی در مجلس است. از رویش بی‌فرهنگی در عرصه فرهنگی کشور سخن می‌گویم.

ناظر مجلس در شورای نظارت صدا و سیما، مدعی شد:  اینجانب برخلاف بسیاری  عزیزان از نزدیک دارای سوابق فرهنگی هستم. حال فرهنگ بدتر از آن است که شما از پس آن بر بیایید. مدتهاست عرصه فرهنگ، عرصه سیاست‌بازی و جناح‌بازی آدم‌های غیرفرهنگی شده است و نفس فرهنگ را به شماره انداخته است. مرور برنامه‌های شما نشان می‌دهد دست‌های شما خالی‌تر از آن است که بتوانید دردی از این حوزه دعوا کنید. نمی‌توانم میان عضویت در دادگاه، ارتش و فرهنگ ارتباطی پیدا کنم. رییس‌جمهور یک سرهنگ را برای فرهنگ معرفی کرده است.

وی خطاب به صالحی امیری، پرسید: آیا می‌دانید چرا نوبت برای شما باز شده است؟ آقای جنتی نه شهید کنسرت شد و نه به دلیل توجه دولت به دغدغه مراجع کنار گذاشته شد.  اگر خبر ندارید دلیل برکناری جنتی را بعدا به اطلاع شما می‌رسانم. شما خود را چقدر متخصص‌تر از جنتی می‌دانید؟ شما کتاب‌هایی را برای خود منتشر کرده‌اید که بیشتر شبیه کتاب‌سازی است. شما با کدام جرات کتاب «نظریه‌های فرهنگی» را نوشته‌اید؟ کتاب «دانستی‌های یک رایزن فرهنگی» را از کجا آورده‌اید؟ درسش را خوانده‌اید  یا  تجربه‌ای رایزن فرهنگی را داشته‌اید؟

قاضی زاده هاشمی مدعی عضویت صالحی امیری در وزارت اطلاعات و مخفی کردن این مسئله توسط ایشان شد و خاطرنشان کرد: آیا سربازی گمنامی شما خدای نکرده باعث سرشکستگی شما بود که از نمایندگان مجلس مخفی کردید؟ «برادر سیدرضا فلاح» این اسم مستعار شماست. ما دست سربازان گمنامی که برای خدمت به مردم وارد می‌شوند را می‌بوسیم. آیا واقعا سربازی گنام را از قلم انداختید یا فکر کردید که نمایندگان حواس‌شان نیست؟ وقتی یک نویسنده یا فیلم‌ساز برای دریافت مجوز سراغ شما به وزارت فرهنگ و ارشاد بیاید آیا به جای موافقت و صدور مجوز، دنبال پرونده‌اش در وزارت اطلاعات می‌گردید؟ آیا دستورها و توصیه‌های بی‌قاعده را برای ممیزی‌ها انجام می‌دهید؟ اگر بر فرض رییس‌جمهور نامه نوشت که فلان بخش فیلم را سانسور کنید چه می‌کنید؟

نماینده مردم فریمان در مجلس خطاب به وزیر پیشنهاد فرهنگ و ارشاد اسلامی، پرسید: با کدام جنبه یا چهره شما روبرو هستیم؟ گفتید دفتر حوزه علمیه را می‌خواهید در دفتر وزارتی راه بیندازید، قسم حضرت عباس را باور کنیم یا آن یکی دیگر را؟ در جایی کنسرت را مساوی مشروب الکلی دانسته‌اید، شما باید از افرادی که برای اعتلای موسیقی پاک ایران، تلاش می کنند عذرخواهی کنید.

تیم عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از استعلامی که از نادران و توکلی انجام داده سخن گفت و افزود: بنده از نادران استعلام کردم مبنی بر اینکه صالحی امیری معذرخواهی کرده یا توبه‌نامه نوشته اما ایشان این مسئله راتکذیب کرد. درباره پرونده دکتر توکلی نیز با وضعیت مشابهی روبرو هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha