• سه‌شنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۵ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 95081107959
  • منبع : نمایندگی فارس

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز خبر داد

استقرار موکب دائمی احمدابن‌موسی(ع) در شلمچه

استقرار موکب دائمی احمدابن‌موسی(ع) در شلمچه

ایسنا/فارس معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: موکب احمدابن موسی(ع) به همت شهرداری شیراز در مرز بین‌المللی شلمچه به‌صورت دائمی برای ارائه خدمات به زائران حسینی ایجاد و مستقر می‌شود.

به گزارش ایسنا، رمضان امینی، سه‌شنبه ۱۱ آبان در یک کنفرانس خبری گفت: این موکب به‌صورت دائمی میزبان زائران اربعین حسینی و همچنین زائران کربلا و راهیان نور است.

وی با تصریح اینکه این موکب جهت میزبانی زائران اربعین مهیا شده است، گفت: موکب حضرت احمدابن موسی(ع) در زمینی به مساحت یک هکتار و با زیرساخت‌های مهندسی و کارشناسی شده احداث شده است.

امینی با یادآوری اینکه موکب مذکور دارای سرویس‌های نظیر حمام، سرویس بهداشت، رخت‌شورخانه و محل اسکان است، افزود: ۶۰۰ نفر از نیروهای شهرداری شیراز در این موکب به زائران امام حسین(ع) خدمات ارائه می‌دهند.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز، ظرفیت این موکب را ۳۰ هزار نفر دانست و گفت: ۵۰ دستگاه اتوبوس کار جابه‌جایی و انتقال زائران از مرز شلمچه تا خرمشهر را انجام می‌دهند ضمن اینکه ۲۰۰ مخزنِ ویژه ذخیره سازی و حمل پسماندها، ۱۰ دستگاه خودرو حمل پسماند، سه الی چهار تانکر تامین آب، سه دستگاه ماشین حمل و نقل مواد بازیافتی و همچنین نظافت ۱۸ هکتار از مسیر زائران در مرز شلمچه را نیروهای شهرداری شیراز انجام می‌دهند.

وی همچنین از تهیه و توزیع ۱۰۰ هزار کتابچه معرفی سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی به زبان‌های عربی، انگلیسی و فارسی در این موکب خبر داد و گفت: در این کتابچه‌ها قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری و حتی توریسم‌درمانی شهر مقدس شیراز ارائه شده است.

امینی با یادآوری خدمات نظافتی کارکنان شهرداری در این موکب گفت: تمام اتباع خارجی از مرز شلمچه وارد کشور ما می‌شوند که نظافت و جابه‌جایی آنان از مرز تا خرمشهر به عهده شهرداری شیراز است.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز تصریح کرد: قریب ۱۸ کیلومتر از محور شلمچه به عهده بخش ایمنی و آتش‌نشانی شهرداری شیراز قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha