• سه‌شنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۵ / ۱۶:۰۱
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 95081108037
  • منبع : نمایندگی قم

۲۲ موکب قم برای خدمت رسانی به زائرین اربعین برپا می‌شود

۲۲ موکب قم برای خدمت رسانی به زائرین اربعین برپا می‌شود

ایسنا/قم استاندار قم گفت: 22 موکب برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در مسیر پیاده روی اربعین برپا می‌شود.

به گزارش ایسنا، سید مهدی صادقی روز سه شنبه در دیدار اعضای ستاد اربعین استان قم با آیت الله نوری همدانی، با ارائه گزارشی از اقدامات ستاد اربعین استان قم در اربعین امسال در کربلای معلی، عنوان کرد: کمیته های مختلف ستاد اربعین بر اساس دستورالعمل‌ها، تشکیل شد و اعضای کمیته ها نیز مشخص شدند.

 وی با اشاره به برگزاری 8 جلسه کمیته های ستاد اربعین جهت برگزاری برنامه های اربعین، ادامه داد: این جلسهها 40 مصوبه داشت که با شناسایی آسیب‌ها در مراسم اربعین سال های گذشته، برنامه ریزی ها صورت گرفت تا امسال اربعین با نظم بهتری برگزار شود. بیشترین تعداد موکب‌ها در کشور توسط قم ایجاد می شود و تاکنون ایجاد 22 موکب در اربعین قطعی شده است؛ برخی موکب‌ها با هم ادغام شدند تا خدمت رسانی بهتری برای زائرین داشته باشند.

استاندار قم با بیان این که مرز مهران برای مردم قم و مرز شلمچه برای اتباع خارجی در نظر گرفته شده است، گفت: خدمت رسانی به زائرین در دو محور قم مهران و شلمچه صورت می گیرد و به دلیل اهمیت مسئله اربعین، این ستاد، برنامه ریزی برای خدمت رسانی به منظور برگشت زائرین از کربلا نیز در دستور کار دارد.

صادقی با بیان اینکه این ستاد برنامه ریزی دقیقی برای بحث امنیت کرده و برای این منظور کمتیه امنیتی تشکیل شد، گفت: در حال حاضر این کمیته در مرز مهران به بررسی اوضاع و رصد فعالیت ها مشغول است. ستاد اربعین قم از اهمیت زیادی برای خدمت رسانی برخوردار است و معبر بودن مسیر استان قم یکی از آن دلایل است. موکب مسجد مقدس و آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) دو موکب شناخته شده در بین زائرین قمی و کشور است.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم نیز گفت: روزانه ۸۰ هزار نفر در موکب‌هایی که از سوی استان قم در اربعین حسینی برپا می‌شود، پذیرایی و اسکان می‌شود.

یونس عالی پور نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات ستاد اربعین استان قم در اربعین حسینی، عنوان کرد: تاکنون 31 موکب در استان قم اعلام آمادگی کردند که مراحل راه اندازی، ایجاد 22 موکب در اربعین قطعی شده است. برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته است تا کارهای ارزنده و ویژه ای در مباحث فرهنگی اربعین صورت بگیرد و همه مسئولین استانی درصدد هستند تا پیگیر و خدمت رسان مناسب برای زوار باشند.

 معاون استاندار بیان کرد: به دلیل اینکه استان قم معبر است و در محور مواصلاتی چندین استان قرار دارد؛ زائرانی که به سمت مهران می‌روند و در برگشت خود از استان قم عبور می‌کنند، خدمات پذیرایی، راهنمایی و خدمت رسانی به زائران عبوری از استان و در عراق ارائه می کند.

 عالی پور گفت: سال گذشته 10 درصد مردم قم به کربلا مشرف شدند امسال پیش بینی می‌شود که 10 تا 20 درصد مردم قم به کربلا مشرف شوند.

 وی تصریح کرد: تمام امکاناتی که در موکب‌ها ارائه می‌شود، از ناحیه نذورات مردمی تأمین می‌شود و حتی یک ریال از بودجه دولتی صرف این کار نمی شود. تمام خدمات دو موکب بزرگ آستان مقدس حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران هم از محل نذورات مردمی تأمین می‌شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha