• چهارشنبه / ۱۲ آبان ۱۳۹۵ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 95081208548
  • منبع : نمایندگی ایلام

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی خبر داد

صدور بیش از 1 میلیون گذرنامه در 40 روز گذشته/استقرار 60 درصد نیروهای کمکی ناجا در مرز مهران

صدور بیش از 1 میلیون گذرنامه در 40 روز گذشته/استقرار 60 درصد نیروهای کمکی ناجا در مرز مهران

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: 60 درصد نیروهای کمکی از یگان‌های مختلف ناجا برای تأمین نظم و امنیت زائران اربعین در مرز بین‌المللی مهران مستقر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سردار حسین اشتری در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهارکرد: هر سال شاهد افزایش خیل مشتاقان و علاقه‌مندان خاندان عصمت و طهارت (ع) برای شرکت در کنگره عظیم اربعین حسینی هستیم و این باعث شده تا تلاش پلیس برای تأمین امنیت زائران نیز بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی به عنوان تأمین کننده اصلی امنیت مرزها در جدار مرزی و داخل و خارج از مرز تمهیدهای لازم را با هماهنگی سایر نیروهای مسلح انجام داده است، افزود: امسال نیز با مدد الهی و هوشیاری، این مراسم بزرگ جهان اسلام با شکوهتر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد.

فرمانده ناجا تاکید کرد: پیش‌بینی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد امسال با حجم بسیار بیشتری از زائران شرکت کننده برای حضور در آیین اربعین روبرو خواهیم بود به طوری که در 40 روز گذشته بیش از یک میلیون گذرنامه برای افراد متقاضی صادر شد که واحد گذرنامه ناجا در این مدت به صورت شبانه روزی و سه نوبته فعالیت کرده است.

سردار اشتری ادامه داد: بررسی‌های انجام گرفته نشان می‌دهد تعداد افرادی که در این ایام اقدام به دریافت گذرنامه کرده‌اند 74 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته حضور تعداد کثیری از اتباع سایر کشورها در نحوه تردد زائران مشکلاتی را ایجاد کرد، گفت: امسال با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، اتباع کشورهای دیگر از مبداء حرکت در سایر استان‌ها مورد کنترل قرار می‌گیرند.

به گفته وی، این افراد پس از تهیه روادید مورد نیاز باید به مرز شلمچه در استان خوزستان برای شرکت در آیین اربعین در عتبات عالیات مراجعه کنند و در سایر مرزها اجازه خروج به آنها داده نخواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: بخش قابل توجهی از زائران اربعین به دلیل کوتاهی و امنیت بسیار بالای مرز بین‌المللی مهران این نقطه را برای عزیمت به عتبات عالیات انتخاب می‌کنند و بر همین اساس بخش عمده‌ای از توان نیروی انسانی و تجهیزاتی پلیس در این مرز مستقر می‌شود.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha