• پنجشنبه / ۱۳ آبان ۱۳۹۵ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95081309310
  • خبرنگار : 71475

احتمال از سرگیری مذاکرات صلح یمن؛

فرستاده سازمان ملل دوباره به صنعا برگشت

فرستاده سازمان ملل دوباره به صنعا برگشت

منابع امنیتی یمن اعلام کردند که فرستاده سازمان ملل به یمن مجددا امروز (پنجشنبه) برای دیدار با هیات انصارالله یمن در چارچوب دور جدید مذاکرات، وارد صنعا شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه العهد، اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن بعد از سفر اخیر خود به صنعا در چارچوب تلاش برای پیشبرد روند مذاکرات صلح و ارائه طرح امنیتی خود به طرف‌های درگیر امروز بار دیگر وارد صنعا شد.

این منابع اظهار داشتند، پیش بینی می شود طرفین در خصوص برخی مسائلی که انصارالله با آن مخالفت کرده گفتگو کنند. انصارالله به تازگی موافقت اولیه خود را با طرح ولد الشیخ اعلام کرده و آن را قابل مذاکره خوانده است.

همچنین قرار است در مورد مساله عقب نشینی از شهرها و تشکیل کمیته‌های نظامی مذاکره شود. حوثی‌ها نیز خواهان اقدامات مشابه حتی در مناطق تحت کنترل دولت مستعفی هستند.

فرستاده سازمان ملل قرار است بعد از آن به ریاض برود تا با عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و هیات دولتی مذاکرات دیدار کند.

در همین راستا، یک منبع  در دولت مستعفی گفت: هیئت دولتی در سفر آینده ولد الشیخ احمد طرح سازمان ملل را از او دریافت خواهد کرد. این در حالی است که امروز تظاهرات‌هایی در سه شهر یمن در مخالفت با طرح نقشه راه اسماعیل ولد  الشیخ احمد از جمله شهرهای مأرب، تعز و عدن برگزار شد.

این درحالی است که برخی منابع از تلاش‌های بین‌المللی برای نجات میانجیگری شکست خورده ولد الشیخ و پایان دادن به درگیری‌ها در یمن پیش از پایان دوره ریاست جمهوری باراک اوباما خبر داده‌اند.

برخی منابع دیپلماتیک غربی نیز از اقدامات دیپلماتیک فشرده در نیویورک و ریاض درباره حل بحران یمن و خارج کردن تلاش‌های صلح از حالت بن‌بست سیاسی خبر دادند که بعد از مخالفت گروه‌های یمنی با دیدگاه ارائه شده از سوی ولد الشیخ احمد برای راهکار سیاسی بوجود آمد.

از سوی دیگر، دفتر سازمان ملل در امور بشر دوستانه اعلام کرد: مواد غذایی و سوختی که وارد یمن می‌شود بیش از ۳۰ درصد نیاز فعلی را پاسخگو نیست و ۱۴ میلیون یمنی از عدم امنیت غذایی رنج می‌برند.

انتهای پیام    

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha