• یکشنبه / ۱۶ آبان ۱۳۹۵ / ۱۱:۴۳
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 95081610913
  • خبرنگار : 71271

پیرو یک تفاهم‌نامه همکاری صورت می‌گیرد؛

نمایه‌سازی نشریات دانشگاه علوم پزشکی لاهور در ISC

نمایه‌سازی نشریات دانشگاه علوم پزشکی لاهور در ISC

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) با دانشگاه علوم پزشکی لاهور (UHS) تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی منعقد کردند.

به گزارش ایسنا، این تفاهم‌نامه همکاری علمی با حضور دکتر محمد اسلم رییس دانشگاه علوم پزشکی لاهور، دکتر محمد جواد دهقانی سرپرست ISC، دکتر علی گزنی معاون پژوهش و فناوری ISC و همچنین محمد حسین بانی اسدی سرکنسول ایران در لاهور در دانشگاه علوم پزشکی لاهور امضا شد.

براساس این تفاهم‌نامه، ISC وظیفه نمایه‌سازی نشریات دانشگاه علوم پزشکی لاهور در ISC ، ارزیابی و نظارت بر عملکرد علمی UHS، ارزیابی و رتبه‌بندی نشریات علمی، ارائه گزارش دوره‌ای عملکرد علمی UHS بر اساس شاخص‌های علم‌سنجی، ارائه دسترسی به پایگاه‌های ISC، برگزاری کارگاه آموزشی جهت آموزش استفاده از پایگاه‌های ISC،  برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ارائه مشاوره به UHS جهت رشد عملکرد علمی محققان دانشگاه، رتبه‌بندی محققان دانشگاه برای یک دوره پنج ساله را بر عهده گرفت.

در مقابل، دانشگاه علوم پزشکی لاهور  (UHS) فراهم آوردن فضا، تجهیزات، نیروی انسانیِ متخصص علوم کامپیوتر یا علم‌سنجی جهت ایجاد ارتباط میان ISC و دانشگاه‌های پاکستان و جمع‌آوری و ارسال نشریات علمی پاکستان به ISC را عهده‌دار شد.

علاوه بر این، برگزاری کارگاه‌ها، کنفرانس‌ها و نشست‌های مشترک، تبادل دانشمندان، انتشارات، گزارشات تحقیقاتی و نرم‌افزارهای علمی از دیگر مباحث مطرح شده در این تفاهم‌نامه است.

بر اساس این گزارش، در سفر هیات علمی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) به پاکستان، از موسسه علوم کامپیوتر خوارزمی در دانشگاه مهندسی و فناوری پاکستان (UET)، کالج پزشکان‌وجراحان پاکستان (CPSP)، دانشگاه پنجاب و همچنین دانشگاه علوم مدیریت لاهور(LUMS) بازدید بعمل آمد و در آنها درباره پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و نقش آن برای کشورهای اسلامی بمنظور ارتقای سطح دانشگاه‌ها در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی در حضور اعضای هیات علمی آنها سخنرانی انجام شد و وضعیت علمی آنها در دنیا و در بین کشورهای اسلامی به تصویر کشیده شد.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha