• یکشنبه / ۱۶ آبان ۱۳۹۵ / ۱۶:۴۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 95081611312
  • خبرنگار : 30054

ارائه طرح‌های توسعه شرکت چادرملو در نمایشگاه معدن تهران

ارائه طرح‌های توسعه شرکت چادرملو در نمایشگاه معدن تهران

در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن و چهارمین کنگره جهانی معدن (ایران کان‌مین) که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ارائه گزارشی از طرح‌های توسعه این شرکت و دورنمای آینده و افق پیش‌رو خود را برای بازدیدکنندگان، کارشناسان و متخصصان صنایع معدنی و فولادی ترسیم کرده است.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۴۴ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال در استان یزد به سمت تکمیل و توسعه زنجیره تولید فولاد گام برداشته و در حال حاضر از مجموع طرح‌های زیربنایی شرکت چادرملو ، ساخت نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی اردکان امسال به‌طور کامل به پایان رسید و به شبکه سراسر برق متصل شده است .

همچنین طرح‌های جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهر اردکان که با سرمایه‌گذاری چادرملو عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۳ شروع شده، مراحل پایانی خود را سپری می‌کند و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری بهره‌برداری از آن آغاز شود .

هادی بشیرراد رییس بودجه و گزارشات چادرملو گفت: با استفاده از پساب‌های شهری مشکل کمبود آب صنایع مستقر در مجتمع مرتفع می‌شود و برق مورد نیاز نیز تامین شده است .

رییس دفتر بودجه و گزارشات چادرملو در ادامه به طرح‌های فولادی در دست ساخت اشاره کرد و افزود: طرح احداث کارخانه فولاد چادرملو با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن شمش فولاد مهم‌ترین پروژه شرکت چادرملو است که مراحل نهایی خود را طی می‌کند و امیدواریم در نیمه دوم امسال بهره‌برداری از آن آغاز شود. ماده اولیه این کارخانه که آهن اسفنجی است تا پیش از بهره‌برداری از واحد احیای مستقیم همین مجموعه از شرکت فولاد غدیر ایرانیان که در مجاورت واحد  فولاد سازی قرار دارد، تامین می‌شود. از طرفی واحد احیای مستقیم مجتمع اردکان نیز که تاکنون حدود ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته  در سال آینده راه‌اندازی می‌شود، ظرفیت این واحد صنعتی نیز تولید سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن آهن اسفنجی است .

یکی دیگر از طرح‌های شرکت،  واحد نورد شرکت آهن و فولاد سرمد ابرکوه بوده که ۶۵ درصد از سهام آن متعلق به چادرملو است که آماده بهره‌برداری است و به‌زودی افتتاح می‌شود. با بهره‌برداری از این واحد تولیدی، زنجیره تولید فولاد در شرکت معدنی و صنعتی چادر ملو تکمیل و از این پس تولید فولاد که از مرحله استخراج سنگ‌آهن در معدن چادرملو و تبدیل به کنسانتره آهن تا  تولید گندله و آهن اسفنجی و سپس تولید شمش فولاد و در نهایت نورد و تبدیل به محصولات فولادی شده و در شرکت چادرملو انجام می‌شود. بنابر این شعار، توسعه پایدار و پیشرو بودن در تکمیل زنجیره تولید در شرکت معدنی و صنعتی چادرملو تحقق می‌یابد .

همچنین در مجاورت همین واحد در سرمد ابرکوه ، یک واحد تولید  فولاد خام به ظرفیت سالیانه ۶۰۰ هزار تن در حال ساخت است که وظیفه تامین فولاد واحد نورد را بر عهده دارد اما تا آغاز به‌کار واحد فولاد خام ابرکوه، شمش مورد نیاز واحد نورد از فولاد اردکان تامین می‌شود .

بشیرراد گفت: با افتتاح این طرح بالغ بر ۵۰۰ نفر بطور مستقیم و ۲۵۰۰ نفر غیر مستقیم در این واحد ها مشغول به‌کار می‌شوند .

پس از افتتاح رسمی این نمایشگاه، نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت از غرفه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو  نیز بازدید کرد .

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین‌آلات، تجهیزات و صنایع وابسته (Iran Conmin ۲۰۱۶) از ۱۵ تا ۱۸ آبان ماه  سال جاری درمحل نمایشگاه بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha