• دوشنبه / ۱۷ آبان ۱۳۹۵ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 95081712032
  • منبع : نمایندگی ایلام

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام:

کم‌تر شدن آسیب‌های اجتماعی در گرو گسترش فرهنگ نماز است

کم‌تر شدن آسیب‌های اجتماعی در گرو گسترش فرهنگ نماز است

ایسنا/ایلام امام‌جمعه ایلام گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فریضه نماز احیاء شد و باید تلاش بیشتری صورت گیرد تا نماز بیش از گذشته نهادینه شود چرا که هر چه فرهنگ نماز را گسترش دهیم آسیب‌های اجتماعی کمتر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلیمن «محمدنقی لطفی» در دومین اجلاس استانی نماز که در دانشگاه ایلام برگزار شد، اظهار کرد: استان ایلام در آستانه اربعین حسینی میزبان صدها هزار زائر اربعین حسینی خواهد بود که افتخار بزرگی برای استان ایلام است.

وی با بیان این‌که نام استان ایلام با اربعین حسینی گره‌خورده است، افزود: اربعین حسینی یک حماسه بزرگ جهان اسلامی و مظهر اقتدار و شکوه امت اسلامی در برابر بدخواهان و دشمنان اسلام است.

امام‌جمعه ایلام یکی از برنامه‌های مورد تأکید در اربعین حسینی را قرائت زیارت اربعین دانست و گفت: مضامین این زیارت‌نامه، انعکاس‌دهنده اهداف بلند عاشورا و قیام امام حسین(ع) است که راز قیام حسینی در این زیارت برپایی نماز و احیای دین مبین اسلام عنوان ‌شده است.

لطفی با اشاره به این‌که یکی از ویژگی‌های امام حسین(ع) در این زیارت‌نامه برپایی و اقامه نماز عنوان ‌شده است، اضافه کرد: نماز نه ‌تنها در جنبه فردی و معنوی در اوج عظمت است بلکه جنبه‌های سیاسی و اجتماعی آن نیز به مراتب بیشتر بوده و برکات و آثار فراوانی برای جامعه دارد.

وی نماز را بزرگ‌ترین فریضه الهی دانست و گفت: در همه ادیان الهی توجه ویژه‌ای به نماز شده و در همه  ادیان اهمیت نماز در نظر گرفته‌ شده و یکی از رسالت‌های مهم پیامبران اقامه نماز بوده است.

امام‌جمعه ایلام تصریح کرد: آنچه عبادت را به نمایش می‌گذارد نماز است و این نماز، ملاک عبودیت و بندگی است و در اهمیت نماز آن است که هیچ وظیفه‌ای مهم‌تر از انجام این فریضه نداریم که ولایت و حکومت اسلامی برپا دارنده نماز است.

لطفی با بیان این‌که نماز در هیچ شرایطی از انسان ساقط نمی‌شود، تصریح کرد: نماز انسان را در دشوارترین شرایط مقاوم می‌کند. نماز آرام‌بخش بوده و انسان را تسکین می‌دهد چون با قدرت لایزال الهی متصل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: عرفان نماز نباید مورد غفلت قرار گیرد و باید گفت که نماز برای انسان گره‌گشا بوده و به انسان امید می‌بخشد و بسیاری از علما و دانشمندان زمانی که با مشکل مواجه می‌شدند به نماز پناه می‌برده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تأکید بر این‌که نماز شرط قبولی تمام اعمال است، اظهار کرد: نخستین چیزی که در روز قیامت مورد محاسبه قرار می‌گیرد نماز است و اگر نماز قبول شود، تمام اعمال انسان مورد پذیرش حضرت حق قرار خواهد گرفت.

امام جمعه ایلام اظهار کرد: هر انسانی که نماز را به‌ عنوان یک وظیفه الهی به جا آورد، آسیب‌های کمتری دارد و باید به این نکته نوجه داشت که نماز سد راه انسان به سمت انحرافات است و اگر با خضوع و خشوع همراه باشد انسان را از انحراف نجات داده و به نیکی خواهد رساند.

لطفی گفت: در کشورمان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نماز احیا شد و در همه دولت‌ها توجه ویژه‌ای به امر نماز صورت گرفت که البته باید تلاش بیشتری صورت گیرد تا نماز بیش از گذشته نهادینه شود وچرا که هر چه نماز را گسترش دهیم آسیب‌های اجتماعی کمتر خواهد شد.

در این مراسم انگشتر متبرک به دستان مقام معظم رهبری و لوح تقدیر حجت‌الاسلام قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور به حجت‌الاسلام و المسلمین لطفی امام‌جمعه ایلام و محمدرضا مروارید استاندار ایلام اهدا شد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha