• چهارشنبه / ۱۹ آبان ۱۳۹۵ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95081913734
  • خبرنگار : 71573

استاد دانشگاه تهران: آمریکایی‌ها به دلیل نارضایتی از سیستم به ترامپ رای دادند

استاد دانشگاه تهران: آمریکایی‌ها به دلیل نارضایتی از سیستم به ترامپ رای دادند

عضو هیئت علمی دانشکده مطالعات جهان در دانشگاه تهران در خصوص انتخاب ترامپ اظهار داشت: مردم آمریکا برای اعلام نارضایتی خود از سیستم این کشور به ترامپ رأی دادند.

فواد ایزدی،‌ عضو هیئت علمی دانشکده مطالعات جهان در دانشگاه تهران در خصوص انتخاب ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری به خبرنگار ایسنا گفت: اتفاقی که در آمریکا رخ داد، نتیجه اقبال مردم آمریکا به شعار تبلیغاتی بود؛ در سیاست خارجی، ترامپ نقدهای جدی نسبت به جنگ عراق داشت و معتقد بود پول‌هایی که صرف جنگ‌ها شده است هدر رفته و بهتر بود این‌ پول‌ها در داخل آمریکا صرف می‌شد.

او افزود: انتقاد دیگر ترامپ به سیاست داخلی واشنگتن بود. او در این خصوص ‌گفته بود، سیاستمداران واشنگتن فاسد هستند و ثروتمندان آمریکا آنها را خرید و فروش می‌کنند. من قبل از اقدام به کاندیداتوری در خرید و فروش‌ آن‌ها دست داشتم اگر من را انتخاب کنید شرایطی را به وجود می‌آورم که فساد کمتر شود و اقداماتی را در این زمینه انجام می‌دهم.

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه مردم آمریکا نسبت به سیستم ناراضی و بی‌اعتماد هستند، گفت: مردم این کشور انتخابات را فرصتی برای مبارزه با سیستم حاکم و اعلام نارضایتی خود دیدند به نوعی جامعه آمریکا متحول شد و خروجی آن ترامپ بود.

او همچنین افزود: ترامپ در سیاست داخلی به جزئیات وارد نشد و در کلیات متوقف شد از این جهت معلوم نیست که در آینده چه کار می‌کند. مردم به جزئیات رای ندادند بلکه به دلیل نارضایتی خود از سیستم به ترامپ رأی دادند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: نظرسنجی‌هایی که توسط موسسات آمریکایی مانند گالوپ انجام می‌شد ۸۰ درصد مردم ایالت متحده معتقدند سیاستمداران این کشور قابل اعتماد نیستند و فساد گسترده‌ای در آنجا وجود دارد.

این کارشناس مسائل آمریکا ادامه داد: ترامپ سوار موج نارضایتی مردم شد و از آن استفاده کرد، او آدم بددهنی است، اما نارضایتی مردم را به درستی تشخیص داد و از آن بهره برد.

او با بیان این که ترامپ فرد غیرقابل پیش‌بینی است، گفت: اینکه ترامپ چقدر به شعارهایش عمل می‌کند مشخص نیست، البته سیستم آمریکا به نحوی است که رئیس جمهور همه کاره نیست و نهادهای دیگر می‌توانند ترامپ را کنترل کنند.

ایزدی با بیان این که انتخاب ترامپ تبعاتی برای متحدان خود دارد، اظهار کرد: همه هم‌پیمانان سنتی آمریکا از انتخاب ترامپ ناراضی هستند، زیرا او نقدهایی نسبت به عملکرد ناتو و تفکر سنتی آمریکا در سایر مناطق دارد، چقدر سیاست‌های آمریکا عوض می‌شود مشخص نیست و در این مورد باید صبر کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha