• شنبه / ۲۲ آبان ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 95082215055
  • منبع : نمایندگی کرمان

شیوع بالای سرطان حنجره، مثانه و کبد در استان کرمان

شیوع بالای سرطان حنجره، مثانه و کبد در استان کرمان

ایسنا/کرمان رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، توزیع جغرافیایی بیماری های بدخیم در استان کرمان را ناهمگن دانست و اعلام کرد: شیوع سرطان حنجره، مثانه و کبد در استان کرمان بیشتر از متوسط کشور است.

به گزارش ایسنا، دکتر"علی اکبر حق دوست" در کنفرانس سلول های بنیادی با محوریت کاربردها، پتانسیل ها و چشم انداز، به نیمرخ بیماری‌های بدخیمی کشور و استان اشاره و گفت: بیماری های بدخیم بر اساس آمارها پراکندگی آن در کشور متفاوت می باشد.

وی ادامه داد: بیشترین شیوع سرطان در بین زنان مربوبط به سرطان سینه، روده بزرگ و معده و در بین مردان بیشترین شیوع سرطان معده، پروستات و روده بزرگ است ضمن آنکه میانگین سنی سرطان سینه در بین خانم‌ها نیز در ایران  شش سال  کمتر از میانگین جهانی آن می باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان به روند کاهنده سرطان معده در کشور اشاره و اذعان کرد: در بین سرطان ها از لحاظ بار اقتصادی و عمری که از جامعه می گیرند، سرطان معده در اولویت قرار می گیرد.

حق دوست روند سرطان از شمال کشور به جنوب را کاهند دانست و ابراز کرد: دلیل این روند نیز تا کنون ناشناخته مانده است اما مسئله ای قابل تامل است که باید روی آن تحقیقات بیشتری انجام شود.

وی توزیع جغرافیایی بیماری های بدخیم در استان کرمان را ناهمگن دانست و اعلام کرد: شیوع سرطان حنجره، مثانه و کبد در استان کرمان بیشتر از متوسط کشور می باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بروز سرطان در شمال استان را بیشتر از جنوب استان اعلام و عنوان کرد: در برخی از روستاهای فاریاب میزان شیوع سرطان خون زیاد می باشد که باید در این زمینه پژوهشگران تحقیقاتی انجام دهند.

وی مصرف مواد مخدر را یکی از دلایل بروز سرطان دانست و تصریح کرد: در حال حاضر بر اساس بررسی ها استان کرمان از لحاظ مصرف مواد مخدر سنتی، رتبه سه کشور و از لحاظ مصرف مواد مخدر صنعتی رتبه بالای دهم را در کشور را دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha