• شنبه / ۲۲ آبان ۱۳۹۵ / ۱۹:۰۰
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 95082215562
  • خبرنگار : 71530

تدارکات اربعین همچنان در صدر اخبار

بسته اخبار اجتماعی ایسنا در روز شنبه

بسته اخبار اجتماعی ایسنا در روز شنبه

انحراف در طرح تحول و کمرنگ شدن بیمه سلامت،پیش‌بینی خروج 2 میلیون نفر از کشور،ایجاد و تکمیل قطارهای حومه ،اعزام 345 نیروی بهداشتی - درمانی و 150 آمبولانس به مرزهای ایران و عراق،افزایش 30 درصدی ظرفیت حضور زوار در اربعین امسال،آموزش ۱۱۰۰ مدیر بیمارستانی از ماه آتی،استقرار ۷۵۰۰ نیروی بهداشتی در مرز عراق،تشخیص 30 دقیقه‌ای اچ.آی.وی با یو.اس‌.بی،راه‌اندازی «مراکز نگهداری زنان معتاد و فرزندانشان» در تهران،تشکیل کمپین ویژه برای بهداشت بوفه‌ مدارس،تولید اولین رادار ملی هواشناسی تا سال آینده و وقوع زلزله ۶.۲ ریشتری در ساحل شرقی ژاپن از جمله مهمترین اخبار اجتماعی ایسنا در روز شنبه هستند.

به گزارش ایسنا، اداره اخبار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران، امروز 60 خبر متنوع را روی خروجی قرار داد که می‌توانید با کلیک روی هر کدام از آنها به متن کامل خبر دسترسی پیدا کنید:

درباره تجمیع بیمه‌ها آدرس غلط می‌دهند/ انحراف در طرح تحول و کمرنگ شدن بیمه سلامت

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران درباره سرانجام موضوع ادغام بیمه‌ها اشکال این کار را در آن دانست که مبحث ادغام به رسانه‌ها کشانده می‌شود. می‌گویند اگر می‌خواهید چیزی را بکوبید،  از آن بد تعریف کنید؛این درحالیست که وی لازمه ادغام بیمه‌ها را منوط به  انجام کار کارشناسی قوی دانست و انتظار ادغام یک شبه و یک ساله را  ساده‌اندیشی عنوان کرد.

کبیر همچنین با اشاره به آنکه برخی آدرس‌های غلط و نامناسب در موضوع تجمیع بیمه‌ها عنوان کرد: برخی گام اول را تجمیع بیمه‌ها می‌دانند در حالیکه گام اول تجمیع منابع است. با تجمیع منابع قدرت اختیار را برای تصمیم گیری در خرید خدمات بالا می‌بریم و انباشت پولینگ باعث می‌شود قدرت حفاظت و حمایت بیشتری را در جامعه ایجاد کنیم. طبیعتا پس از آن حتما باید به سمت تجمیع بیمه‌ها برویم و روابط بین بیمه شده و بیمه گر یکسان شود.

ایجاد و تکمیل قطارهای حومه در دستور کار دولت

استاندار تهران با بیان اینکه ایجاد و تکمیل قطار حومه در دستور کار دولت قرار دارد از اولویت ساخت قطار حومه‌ای برای شهرهای اسلامشهر و ورامین خبر داد  و اعلام کرد که این مهم در دولت قطعی شده و از بگومگوهای گذشته خارج شده‌ایم.

هاشمی همچنین یکی از مشکلات سال‌های گذشته طولانی شدن پروژه‌ها دانست و اعلام کرد که این مسئله موجبات نارضایتی مردم را فراهم می‌کرد اما حالا درصدد هستیم که پروژه‌ها را با سرعت بیشتری به اتمام برسانیم.

راه‌اندازی «مراکز نگهداری زنان معتاد و فرزندانشان» در تهران

رئیس سازمان بهزیستی کشور از راه‌اندازی مراکز نگهداری زنان معتاد و فرزندان آنها به صورت پایلوت در تهران خبر داد و این طرح را جزء برنامه‌های نوین سازمان بهزیستی کشور در حوزه اعتیاد عنوان کرد و گفت: در صورت نیاز، این مراکز در سایر استان‌های کشور نیز راه‌اندازی خواهند شد.


 

تشکیل کمپین ویژه برای بهداشت بوفه‌ مدارس

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اعلام خبر تشکیل کمپین ویژه برای بهداشت بوفه‌ها ضمن بیان آنکه در حال حاضر 107 هزار مدرسه داریم که در چشم انداز سال گذشته و براساس آمار تنها 40 هزار مدرسه دارای بوفه هستند؛اظهار کرد :مسائل مختلفی درخصوص بهداشت بوفه‌ها در قالب پوسترهایی آماده شده که داخل مدارس و بوفه‌ها نصب شده است؛همچنین دستورالعمل‌هایی در حوزه بهداشت در قالب فضای بیرونی بوفه‌ها تهیه شده که این دستورالعمل‌ها نیز در همین کمپین برای آگاهی دانش‌آموزان ارائه شده است.

تولید اولین رادار ملی هواشناسی تا سال آینده

معاون توسعه و پیش بینی سازمان هواشناسی کشور از تولید اولین رادار ملی هواشناسی تا سال آینده خبر داد و با بیان آنکه ساخت رادار بسیار پر هزینه است از  مذاکره با پژوهشگاه هوا فضا به منظور ساخت رادار ملی خبر داد و گفت: امیدواریم در سال آینده به نتایج مثبتی دست بیابیم و بتوانیم اولین رادار ملی هواشناسی را در کشور تولید کنیم و جزء دارندگان رادار در دنیا محسوب شویم و  در حال حاضر  کارهای مربوط به ساخت این رادار ملی که با همکاری پژوهشگاه هوا فضا به عنوان زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری انجام می‌شود تا 30 درصد پیشرفت کرده است.

کمبود در هلال احمر / درخواست برای تخصیص اعتبارات

دبیرکل جمعیت هلال احمر  درباره آخرین وضعیت تامین بودجه و همچنین انبارهای جمعیت هلال احمر در آستانه فصل سرد سال، ضمن اعلام کمبود بودجه در این جمعیت و درخواست تخصیص اعتبار؛ اظهار کرد:نمی‌خواهم افکار عمومی را نگران کنم اما واقعا کمبود داریم و نیاز است دولت از این محل توجه بیشتری به هلال احمر داشته باشد. از ریاست سازمان برنامه و بودجه و هم خزانه‌دار محترم درخواست داریم که برای ایجاد آمادگی در هلال احمر، توجه بیشتری به تخصیص اعتبارات از این محل داشته باشند؛ چراکه هلال احمر ابتدا باید آماده باشد و دستش پر باشد تا بتواند اظهار وجود کند.

نظارت نیروهای بهداشتی ایران بر مراکز طبخ غذا در عراق/استقرار بیمارستان‌های صحرایی در مرزها

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور با بیان اینکه امسال ظرفیت‌مان در این مراسم سه برابر سال گذشته است و در سال جاری  تمام مسیرها را در کل کشور و در تمام مرزها پوشش می‌دهیم؛ به طوریکه از طریق ۲۲۰۰ پایگاه و ۱۴ هزار نیرو خدمات را ارائه خواهیم داد.گفت: هفت بیمارستان صحرایی در مرزهای مهران، شلمچه و چزابه قرار گرفته و ۱۷ درمانگاه سرپایی نیز به ظرفیت‌مان اضافه شده است؛همچنین آنکه ۲۰ بیمارستان پشتیبان و یک بیمارستان ۶۴ تختخوابی صحرایی و دو بیمارستان ۳۲ تختخوابی نیز در مرزها در نظر گرفته‌ایم.

تشکیل ۸۳ هزار پرونده در کلانتری‌های پایتخت

سردار حسین ساجدی نیا،فرمانده انتظامی تهران بزرگ از ختم بیش از ۱۸ هزار پرونده به سازش در شش ماهه امسال خبر داد و با بیان آنکه برابر آمار ارائه شده از سوی کلانتری‌های تابعه شهر تهران و همچنین مراکز مشاوره فاتب طی شش ماه ابتدایی سال ۹۵ قریب به ۸۳ هزار پرونده در کلانتری‌های شهر تهران تشکیل شده که از این تعداد، ۲۳ هزار پرونده بنا به دستور مقام قضائی به دوایر اجتماعی کلانتری‌ها و پایگاه‌های اجتماعی پلیس پایتخت ارجاع شده است؛گفت:بیش از ۱۸ هزار پرونده معادل ۷۸ درصد به سازش ختم شد.

پیش‌بینی خروج 2 میلیون نفر از کشور

فرمانده مرزبانی ناجا ضمن بیان آنکه بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده امسال حدود دو میلیون ایرانی برای زیارت عتبات در ایام اربعین وارد عراق خواهند شد.گفت: امسال بر اساس پیش‌بینی‌ها بیش از 50 هزار زائر خارجی از کشور ایران برای سفر به عتبات تردد خواهند کرد که در مورد این افراد نیز پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته و مبادی ورودی و خروجی آنان مشخص است.

سرانجام فیلم جنجالی ضرب و شتم در پمپ بنزین

چندی پی انتشار فیلمی کوتاه در فضای مجازی به سرقت فراگیر شد، فیلمی که به نظر می‌رسد توسط دوربین مداربسته پمپ بنزین ضبط شده و در آن ماموران پلیس راهور راننده یک خودروی سواری را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند. انتشار این فیلم واکنش نیروی انتظامی را در پی داشت و سخنگوی ناجا در این‌باره توضیحاتی را ارائه داد؛به طوریکه سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگوی ناجا در این‌باره گفت: در این ویدئو چند تن از عوامل راهنمایی و رانندگی در یک پمپ بنزین مبادرت به برخورد نامتعارف با راننده یک خودروی خاطی کرده‌اند که نسبت به شناسایی و برخورد با آنان اقدام کردیم.

پر بازدید ترین های اجتماعی

پنج تیتر زیر، اخبار پربازدید امروز سرویس اجتماعی ایسنا است که می‌توانید با کلیک روی آنها، متن کامل خبر را مشاهده کنید:

واکنش ناجا به فیلم‌ جنجالی ضرب و شتم در پمپ بنزین/ برخورد انضباطی با 3 مأمور

سقوط یک شیء بزرگ در شمال میانمار

شناسایی تمام مبتلایان به ایدز ایران طی 4 سال

فرماندار تهران: ادغام مناطق شهر تهران غیرکارشناسانه است

بررسی پیشنهادات اصلاح طرح "ارزشیابی توصیفی ابتدایی"

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha