• یکشنبه / ۲۳ آبان ۱۳۹۵ / ۱۸:۴۰
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 95082316327
  • خبرنگار : 71539

از آلودگی هوای تهران تا سرنوشت بیمه‌های درمانی؛

بسته اخبار اجتماعی در روز یکشنبه

بسته اخبار اجتماعی در روز یکشنبه

موضوع آلودگی هوای کلانشهر تهران امروز جزو یکی از مهم‌ترین اخبار سرویس‌های مختلف اداره اجتماعی از سلامت تا شهری و محیط زیست قرار گرفت.

در این روز، اظهارات صاحب نظران وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی در روز سرنوشت ساز تجمیع بیمه‌ها بخش دیگری از اخبار تولیدی اداره اجتماعی بود. چالش‌های تولید دارو و تجهیزات پزشکی از زبان رییس سازمان غذا و دارو، مهلت بیماران خاص برای مراجعه به سامانه رفاهی دولت، تاکید آموزش و پرورش استان ایلام بر فعالیت عادی مدارس شهر مهران و ... بخش دیگری از پوشش خبری امروز اداره اخبار اجتماعی خبرگزاری ایسنا بود.

مهم‌ترین اخبار شش حوزه اداره اجتماعی ایسنا در ادامه با یک کلیک قابل دسترسی خواهند بود:

آلودگی هوا محدوده «طرح ترافیک» را گسترش داد

معاون نظارت و پایش محیط زیست تهران از گسترش محدوده طرح ترافیک به محدوده زوج و فرد خبر داد و گفت: امروز (یکشنبه) تنها خودروهایی که دارای مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک هستند، می‌توانند به محدوده زوج و فرد وارد شوند.

تعطیلی برخی مقاطع تحصیلی در تهران و تعدادی از شهرستان‌ها

جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران در استانداری با حضور هاشمی استاندار تهران تشکیل و در پی آ ن برخی مقاطع تحصیلی در تهران و تعدادی از شهرستان‌ها تعطیل شد.

طلایی: مسببان آلودگی هوا پاسخگوی مردم باشند

خیمه سنگین آلودگی‌ها در روزهای گذشته بر سر تهران بار دیگر بحث‌های مفصلی را برای برون رفت از این شرایط مطرح کرده است. تشکیل کمیته اضطرار و دستوراتی همچون منع فروش مجوز ورود به طرح ترافیک یا تعطیلی مدارس و موارد دیگری که در این سالها همواره به عنوان نسخه شفابخش برای رفع آلودگی تجویز شده است و این اقدامات این روزها بسیار در بوته نقد گذاشته می‌شود.مرتضی طلایی، نائب رئیس شورای شهر تهران از منتقدین جدی  اقدامات عاجل برای کاهش آلودگی هوا است و آنها را تنها مسکنی برای درد آلودگی تهران می داند.

ایجاد و تکمیل قطارهای حومه در دستور کار دولت

استاندار تهران  از اولویت ساخت قطار حومه‌ای برای شهرهای اسلامشهر و ورامین خبر داد.

حاشیه‌سازی از "تجمیع بیمه‌ها" / روابط وزارتین بهداشت و رفاه

وزیر بهداشت می‌گوید متاسفانه برخی‌ها این موضوع( تجمیع بیمه‌های درمانی) را که در مراقبت از سلامتی مردم نقش بسیار مهمی دارد، شخصی، سیاسی یا مبحثی بین دو دستگاه (وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه) منظور می‌کنند؛ البته بیشتر این مباحث هم حاشیه‌سازی است. او همچنین تاکید می‌کند مهم است که نظام پرداخت و حمایت مالی از مردم در حوزه سلامت که در مبحث "اقتصاد سلامت" خلاصه می‌شود، سامان پیدا کند.

چالش‌های تولید دارو و تجهیزات پزشکی در کشور

رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به برخی چالش‌ها در حوزه تولید داخلی تجهیزات پزشکی گفت: بعضا در دارو هم با این مشکلات مواجه هستیم؛ به طوری که بعضا برخی ماده اولیه یک دارو را آورده و در کشور بسته‌بندی می‌کنند که ما این کار را به عنوان تولید داخل از سوی یک شرکت دانش‌بنیان قبول نداریم.

مهلت «بیماران خاص» برای مراجعه به سامانه رفاهی

سرپرست دفتر بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزئیات مراجعه بیماران خاص به سامانه رفاهی دولت را تشریح و تاکید کرد: کلیه بیماران خاص تا آخر آبان مهلت دارند به سامانه مراجعه و ثبت نام کنند.

قیمت تمام شده «فقر» در کشور بالا رفته است

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از  هزینه  سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان برای هزینه درمان و۱۵۰ میلیارد تومان برای تامین جهیزیه مددجویان در سال گذشته خبر داده‌است. علی محمد ذوالفقاری همچنین اعلام کرده‌است با توجه به پرداخت ۲۷۰ میلیارد تومانی صدقه توسط مردم، این میزان صدقه جمع آوری شده برای رفع تمامی نیازهای مددجویان کافی نبوده است.

تشکیل کمپین ویژه برای بهداشت بوفه‌ مدارس

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام خبر تشکیل کمپین ویژه برای بهداشت بوفه‌ها، می‌گوید: در حال حاضر 107 هزار مدرسه داریم که در چشم انداز سال گذشته و براساس آمار تنها 40 هزار مدرسه دارای بوفه هستند.

مدارس مهران در آستانه اربعین دایر است

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام تاکید کرد: فعالیت مدارس شهرستان مرزی مهران در ایام منتهی به اربعین حسینی به روال عادی در جریان است.

نیاز آموزش و پرورش، 7000فرهنگی در آستانه بازنشستگی را به ادامه خدمت واداشت

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش از بازنشستگی و پایان خدمت ۳۹ هزار فرهنگی در سال جاری خبر داد و گفت: 7000 نیرو در آستانه بازنشستگی نیز به علت نیاز دستگاه کماکان در آموزش و پرورش ادامه خدمت می‌دهند.

آلوده‌ترین مناطق تهران

بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، تربیت مدرس واقع در منطقه 6 با شاخص 160 آلوده‌ترین و مسعودیه واقع در منطقه 15 با شاخص 69 پاک‌ترین نقاط پایتخت را تشکیل می‌دهند.

تصویب توافق پاریس نشان دهنده درایت نمایندگان مجلس دهم است

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست از تصویب موافقتنامه پاریس در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: تصویب این موافقتنامه در مجلس شورای اسلامی نشان از درایت نمایندگان مجلس دهم است که این تصویب موجبات افزایش جایگاه ایران را در نشست مراکش فراهم می‌کند.

هوای تهران برای همه «ناسالم» شد

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، شاخص هوای شهر تهران امروز صبح از مرز 150 عبور کرد و در شرایط ناسالم برای تمامی افراد جامعه قرار گرفت.

درخواست مدیریت بحران از مجلس

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از نمایندگان مجلس خواست که مراحل بازنگری و تصویب نهایی قانون جدید مدیریت بحران را پیگیری کنند

مراجعه بیش از ۳۵۰۰ زائربه قرارگاه‌های امداد مرزی هلال‌احمر

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با ارائه گزارش خدمات امدادی و عملیات ترافیکی طرح ملی امداد و نجات اربعین، اعلام کرد: بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ تن از زائران از ۱۷ تا ۲۳ آبان ماه به قرارگاه‌های مرزی هلال‌احمر در شلمچه، چذابه و مهران برای دریافت خدمات امدادی و درمانی مراجعه کرده‌اند.

وجود تنباکوهای آلوده به موادمخدر هنوز اثبات نشده است

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در  خصوص برخی اخبار که نسبت به آلودگی تنباکوها به مواد مخدر هشدار می‌دهند، اظهار کرد: در این خصوص هر گفته‌ای را نمی‌توانیم تایید کنیم و تنها گفته‌ای که از مبادی علمی و آزمایشگاهی خارج شود، آن را اعلام خواهیم کرد. تا به امروز چنین چیزی به اثبات نرسیده است، اما معتقدیم که یکی از راه‌های ورود به دنیای مصرف مواد مخدر، قلیان است.

پنج تیتر زیر، پربازدید ترین اخبار امروز اداره اجتماعی تا لحظه انتشار این خبر هستند که می‌توانید با کلیک روی هرکدام از آنها به متن کامل آن دسترسی داشته باشید:

آلودگی هوا محدوده «طرح ترافیک» را گسترش داد​

مهلت «بیماران خاص» برای مراجعه به سامانه رفاهی

حاشیه‌سازی از "تجمیع بیمه‌ها" / روابط وزارتین بهداشت و رفاه​

وجود تنباکوهای آلوده به موادمخدر هنوز اثبات نشده است

تاثیر یک داروی ضدالتهاب در درمان افسردگی​

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha