• دوشنبه / ۲۴ آبان ۱۳۹۵ / ۰۳:۴۷
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 95082316338
  • خبرنگار : 71021

کاروانسرای "دیر گچین" واگذار شد

کاروانسرای "دیر گچین" واگذار شد

کاروانسرای "دیر گچین" به کانون جهانگردی و اتومبیلرانی واگذار شد تا پس از مرمت به منزلگاه گردشگران تبدیل شود.

ابراهیم رضایی‌بابادی ـ مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ـ به ایسنا گفت: کاروانسرای دیر گچین شرایط خاصی داشت که با استفاده از ماده‌ی ۸۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، مصوبه مجلس به کانون واگذار شد. طبق قرارداد بسته شده، بزودی طراحی و مرمت این کاروانسرا آغاز می‌شود. تلاش می‌کنیم به سرعت و همزمان کارهای آن را انجام دهیم.

وی بیان کرد: دیرگچین در دل پارک ملی کویر قرار دارد و همین ویژگی آن را به مقصدی جذاب برای تورهای کویر و گردشگران تبدیل کرده است. کاروانسرا در گذشته منزلگاه مسافران بوده که اکنون با توجه به ویژگی‌های مکانی و موقعیت جغرافیایی می‌توان بار دیگر آن کاربری را احیا کرد.

بابادی از کاروانسراهای دیگری نام برد که کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، مرمت و احیاء آن‌ها را آغاز کرده تا کاربری اقامتی و پذیرایی برای هر یک تعرف کند.

دیرگچین

او با اشاره به احیاء "کاروانسرای شاه عباسی کرج" که درحال حاضر مجموعه‌ی پذیرایی شده است، ادامه داد: "کاروانسرای عباسی ماهیدشت" نیز به کانون واگذار شده که مرمت آن مراحل پایانی را می‌گذارند و رفته رفته برای راه‌اندازی آماده می‌شود.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی افزود: ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ "ﺣﺠﺖآﺑﺎد وزﯾﺮ یزد" که  ﺷﺎﻣﻞ ﺑﺎغ، ﻋﻤﺎرت، ﺣﻤﺎم، آب اﻧﺒﺎر، ﺳﺎﺑﺎط و ﮐﺎرواﻧﺴﺮا اﺳﺖ، مراحل ابتدایی کار را پشت سر می‌گذراند. طراحی آن آغاز شده و مرمت بنا نیز به سرعت انجام خواهد شد.

وی همچنین گفت: "کاروانسرای مهر" نیز در مزایده صندوق حفظ و احیاء به کانون واگذار شد که مقدمات کار برای مرمت و طراحی آن بزودی آغاز می‌شود.

بابادی درباره‌ی چگونگی مرمت این کاروانسراها و استفاده از متخصصان این حزوه، توضیح داد: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برای مرمت و احیاء، هزینه می‌کند و در این راه، از همکاری اشخاصی که تخصص دارند، استفاده خواهد کرد.

کاروانسرای ماهیدشت
کاروانسرای شاه عباسی
حجت‌آباد وزیر

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha