• دوشنبه / ۲۴ آبان ۱۳۹۵ / ۰۸:۱۵
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 95082416399
  • منبع : نمایندگی البرز

ایجاد کانون‌های کارآفرینی در دانشگاه خوارزمی با همکاری جهاددانشگاهی

ایجاد کانون‌های کارآفرینی در دانشگاه خوارزمی با همکاری جهاددانشگاهی

رئیس دانشگاه خوارزمی با تاکید بر همکاری بیشتر میان دانشگاه خوارزمی و جهاددانشگاهی گفت: این دو نهاد می‌توانند از پتانسیل‌های یکدیگر در جهت هم‌افزایی علمی استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدعلی سبحان اللهی در حاشیه بازدید از مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی و  پارک علم و فناوری البرز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار داشت: مجتمع تحقیقاتی جهاددانشگاهی  در زمینه‌هایی چون تبدیل ایده به دانش و محصول اقدامات خوبی را انجام داده است. در این مجتمع شرکت‌های خصوصی و پژوهشکده‌های جهاد دانشگاهی کارهای جالبی انجام می‌دهند که از جمله آن می‌توان به پژوهشکده گیاهان دارویی اشاره کرد.
وی به بازدید از پژوهشکده‌های حیوانی رویان، صنایع شیمیایی، تولید دکل‌های نفتی و برخی از شرکت‌های خصوصی مستقر در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی اشاره و خاطرنشان کرد: اقداماتی که در این مراکز صورت می‌گیرد از پتانسیل بالای جهاددانشگاهی حکایت دارد.
رئیس دانشگاه خوارزمی ادامه داد: دانشگاه خوارزمی نیز می‌تواند با پتانسیل علمی خود به همکاری با پارک علم و فناوری و جهاددانشگاهی در زمینه‌های مختلف بپردازد.
سبحان اللهی تصریح کرد: دانشگاه خوارزمی یک دانشگاه جامع است که در تمامی رشته‌ها به جز پزشکی و در همه مقاطع دانشجو دارد و از همین رو می‌تواند همکاری مناسبی با مجتمع تحقیقاتی جهاددانشگاهی و  پارک علم و فناوری مانند انجام پایان‌نامه‌ها داشته باشد.
وی به دیگر زمینه‌های همکاری این دو نهاد اشاره کرد و اعلام کرد: ایجاد کانون‌های کارآفرینی برای اشتغال دانش‌آموختگان در دانشگاه خوارزمی و ارتباط این کانون‌ها با جامعه از طریق پارک علم و فناوری می‌تواند صورت بگیرد.
سبحان اللهی با بیان اینکه دانشگاه خوارزمی دارای مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان است افزود: اما مجتمع تحقیقاتی جهاددانشگاهی یک پتانسیل بزرگ است و به راحتی می‌توان با استفاده از این ظرفیت کانون‌های کارآفرینی را در دانشگاه مستقر کرد.
رئیس دانشگاه خوارزمی ادامه داد: علاوه بر اینها دو نهاد می‌توانند از امکانات یکدیگر استفاده کنند مثلا دانشکده شیمی دانشگاه خوارزمی دستگاه‌هایی دارد که پژوهشکده صنایع شیمیایی جهاددانشگاهی می‌تواند از آن در جهت تحقیقات و اقدامات خود استفاده کند.
وی افزود: این همکاری توسط دانشکده‌های فیزیک، فنی و... نیز می‌تواند صورت بگیرد و در واقع نوعی هم افزایی است که خروجی آن به رفع نیازهای جامعه منجر خواهد شد.
سبحان اللهی در پایان به موضوع پذیرش دانشجوی مشترک بین دانشگاه خوارزمی و جهاددانشگاهی اشاره و اعلام کرد: جهاد دانشگاهی یک نهاد علمی است و از همین رو می‌توانیم با همکاری آن ضمن پذیرش دانشجوی مشترک کارهای تحقیقاتی و پژوهشی انجام دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha