• چهارشنبه / ۲۶ آبان ۱۳۹۵ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 95082618537
  • خبرنگار : 71431

در آستانه اربعین حسینی اعلام شد

حضور 1000 مامور پلیس افتخاری در مرز

حضور 1000 مامور پلیس افتخاری در مرز

مدیرکل پلیس‌ افتخاری ناجا از حضور ماموران پلیس افتخاری در سه شهر مرزی شلمچه، چذابه و مهران همزمان با راهپیمایی اربعین حسینی خبر داد.

سرهنگ محمدرضا اکرمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اقدامات پلیس‌های افتخاری در راهپیمایی اربعین اظهارکرد:‌ برابر تدابیر اندیشیده شده، پلیس‌های مختلف هرکدام وظایفی را در راهپیمایی اربعین بر عهده گرفته و در این میان از ظرفیت پلیس‌های افتخاری نیز در یگان‌های مختلف پلیسی استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیش از 1000 پلیس افتخاری در شیفت‌های مختلف در سه شهر مرزی مهران، چذابه و شلمچه حضور دارند، اظهارکرد:‌این افراد در مرزبانی، پلیس پیشگیری، یگان ویژه، پلیس راهور و ... فعالیت خود را آغاز و خدمات مختلفی از سوی آنان به مردم و زائران ارائه شده است.

مدیرکل پلیس افتخاری ناجا درباره اقداماتی که از سوی ماموران پلیس‌های افتخاری در مرزها انجام می‌شود، گفت: اقدامات مردمیاری شامل ویزیت زائران، ایستگاه‌های صلواتی، کمک به افراد سالخورده و ... از جمله این اقدامات است. همچنین گروهی دیگر از ماموران پلیس افتخاری در گشت‌های پلیسی، حفاظت فیزیکی، روانسازی ترافیک، تامین امنیت و اقدامات اینچنینی حضور دارند.

اکرمی با اشاره به فعالیت مرزیاران افزود: تیمی از ماموران پلیس‌های افتخاری نیز تحت عنوان مرزیار به مرزبانان کمک کرده و در مرزها مستقر شده‌اند.

وی درباره حضور زنان نیز گفت: تعداد قابل توجهی از زنان نیز تحت عنوان پلیس افتخاری در مرز حضور دارند و در یگان‌های مختلف فعالیت می‌کنند، خوشبختانه حضور بانوان کمک زیادی به تامین امنیت و همچنین ارائه خدمات به زائران کرده است.

مدیرکل پلیس افتخاری ناجا با بیان اینکه حضور پلیس‌های افتخاری تا پایان راهپیمایی اربعین و بازگشت تمام زائران به کشور ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: به منظور هماهنگی بیشتر و سهولت در شناسایی به تمامی ماموران پلیس‌های افتخاری کاورها و لباس‌های متحدالشکلی داده شده است.

به گفته اکرمی، افراد حاضر در مرزها از نیروهای ساکن در همان‌ استان‌ها هستند که در هماهنگی با دیگر بخش‌ها و یگان‌های پلیس وظایف خود را انجام می‌دهند و تا کنون طبق ارزیابی‌های انجام شده اقدامات قابل توجهی نیز از سوی آنان انجام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha