• پنجشنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۵ / ۱۷:۴۳
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 95082719300
  • خبرنگار : 71530

حال تهران خوب می‌شود/ شنبه مدارس دایر است

بسته اخبار اداره اجتماعی ایسنا در روز پنج شنبه

بسته اخبار اداره اجتماعی ایسنا در روز پنج شنبه

در روزهای گذشته شاهد آلودگی هوا و تعطیلی مدارس در تهران بودیم و اخبار مربوط به این دو حوزه در هفته اخیر از جمله پربازدیدترین‌های اخبار اداره اجتماعی ایسنا بود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، اما امروز خبر از تغییر وضعیت هوا آمد و در خبر  باران در راه تهران / افت محسوس دما از شنبه  ، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش میزان آلودگی هوا در شهرهای بزرگ و صنعتی از امروز خبر داد و گفت: از بعد از ظهر روز جمعه کاهش قابل ملاحظه دما در شمال غرب، شمال و شمال شرق کشور پیش بینی می‌شود که این روند تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشتهمچنین تهران نیز افت محسوس دما و بارش. باران خواهد داشت.

تعطیلی مدارس تهران نیز یکی از سوژه های داغ این روزهای آلوده تهران بود؛ تا جاییکه برخی این تعطیلی ها را در فرآیند بهبود وضعیت هوا بی اثر و ناکارآمد می دانستند و برخی دیگر بر آن تاکید داشتند؛ اما امروز مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش کشور با انتشار خبر مدارس کشور روز شنبه ۲۹ آبان دایر است  اعلام کرد که مدارس کشور روز شنبه ۲۹ آبان دایر است.

همچنین این روزها با نزذیک شدن به «اربعینئ حسینی» بازار اخبار مربوط به این ایام و خدمت رسانی های نهادهای مختلف کشور در مسیر تردد زائران کربلا و همچنین کشور عراق داغ است؛ به این ترتیب اداره اجتماعی ایسنا امروز با انتشار خبر جاده‌های ایلام، آماده‌ بازگشت زائران/جاده مهران - ایلام یک طرفه شد به نقل از رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد که اکنون بار ترافیکی در شهر مهران و اطراف پارکینگ‌ها سنگین است. ضمن اینکه ورود خودروها به محدوده شهری نیز همچنان ممنوع بوده و پلیس در حال باز کردن راه‌های استان ایلام برای بازگشت زائران است.

با انتشار خبر خدمات درمانی شهرسالم شهرداری تهران در کربلا  نیز خواندیم که درمانگاه اورژانس صحرایی شهرسالم که با مساحت ۳۶۰ متر مربع در عمود ۷۰۷ در مسیر نجف به کربلا از ۲۲ آبان ۹۵ شروع به فعالیت نموده و تا روز ۲۵ آبان به بیش از ۱۰ هزار زائر حسینی خدمات بهداشتی و درمانی و به ۳۰۰ نفر خدمات دندانپزشکی ارائه کرده است و علاوه بر آن با بخش‌های پزشک عمومی، جراحی محدود، اتاق احیاء، دندانپزشکی و داروخانه که بصورت مجزا جهت بانوان و آقایان در حال خدمت رسانی به زائران حسینی است.

برخی از مهم‌ترین اخبار اجتماعی امروز ایسنا که با یک کلیک قابل دسترسی هستند، عبارتند از:

جمع آوری قابل توجه معتادان متجاهر از ابتدای آذرماه

جانشین دبیرکل ستاد مبارزه با مواد در حاشیه جلسه مشورتی وزیر کشور و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اندیشمندان و صاحبنظران حوزه مبارزه با مواد مخدر که در آن درباره چگونگی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در فضای مجازی چاره اندیشی شد؛ از جمع‌آوری قابل توجه معتادان متجاهر در تهران از ابتدای آذرماه خبر داد و گفت: با پایان ماه جاری شاهد جمع‌آوری قابل توجهی از معتادان متجاهر در تهران خواهیم بود.

ابتلای سالانه ۹۲هزار ایرانی به سرطان/هزینه‌های دارو و درمان بیماری

قائم مقام وزیر بهداشت با بیان آنکه افزایش امید به زندگی، عوامل محیطی و تغییر سبک زندگی سه عامل افزایش سرطان در کشورند، گفت: در ایران سالیانه بیش از ۹۲ هزار نفر دچار سرطان می‌شوند که سرطان‌های پوست، معده، پروستات، مثانه و روده بزرگ از جمله سرطان های شایع در مردان بوده و در زنان نیز سرطان های پستان، پوست، روده بزرگ، معده و لوکمی شیوع بیشتری دارند. این درحالیست که در هر دو جنس سرطان پوست، پستان، معده، روده بزرگ و مثانه دارای بیشترین آمار بروز هستند.

ارائه لایحه «آرم طرح ترافیک۹۶» به شورای شهر در آذر ماه

عضو کمیسیون حمل ونقل شورای شهر تهران با بیان آنکه هنوز معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران لایحه پیشنهادی آرم طرح ترافیک را برای بررسی به شورای شهر تقدیم نکرده است، از آمادگی کمیسیون حمل ونقل شورای شهر تهران برای بررسی سریع لایحه پیشنهادی آرم طرح ترافیک سال آتی خبر داد و گفت: به نظر می‌رسد این لایحه تا آذرماه به شورا ارائه شود و  کمیسیون حمل و نقل نیز آمادگی دارد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را بررسی کند.

پربازدیدترین‌های پنج شنبه اجتماعی ایسنا

پنج تیتر زیر، پربازدید ترین اخبار امروز اداره اجتماعی تا لحظه انتشار این خبر هستند که می‌توانید با کلیک روی هرکدام از آنها به متن کامل آن دسترسی داشته باشید:

۶ علامت اولیه آسیب‌ِ کبدی

تدبیر آموزش و پرورش برای جبران عقب‌ماندگی درسی در پی تعطیلات چندروز اخیر

تصادف خونین پژو با نیسان حامل ۲گاو

مدارس کشور روز شنبه ۲۹ آبان دایر است

جاده‌های ایلام، آماده‌ بازگشت زائران/جاده مهران - ایلام یک طرفه شد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha